Nahl 51 de mantık hatası

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetim Kurulu Başkanı
Mesajlar
548
Tepki puanı
380
Düşünce
Agnostik
Arkadaşlar aşağıdaki ayeti çok dikkatli bir şekilde okuyun. Mantık hatasını fark edeceksiniz.

Nahl 51: Allah, şöyle dedi: “İki ilâh edinmeyin. O, ancak tek ilâhtır. O hâlde, yalnız benden korkun.”
 

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
449
Tepki puanı
88
Düşünce
Agnostik
Benim bulduğum hata şu Allah dediki '' O.Ancak tek ilahtir.Kendinden O.Ancak tek ilahtır diyemi bahsediyor.

İki ilah edinmeyin.
Bu kısımda birşey yok kendinden bahsedebilir.

O,halde yalnız benden korkun
bundada sıkıntı yok.Kendinden bahsediyor.

O.ancak tek ilahtır.
Burda biraz hata var gibi.Sanki kendinden bahsetmiyormuş gibi.

Şimdi bir örnek verim.
Ben bir iş adamıyım.İşimde çok iyiyim.Şimdi özgeçmişimi okuyayım.

Ben özgeçmişime yazdım ki.
Benden zekisi yoktur.O ancak en zekidir.O halde benle iş yapabilirsiniz.

Ayeti çevirdim burda adam kendinden bahsederken bir hata yapmış.Burda bir sıkıntı var sanırım.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Bozuk ifadenin bir örneği daha. Kuran'da böyle anlatım bozukluğu örnekleri çok fazladır. Tabii ki (Allah, şöyle dedi: “İki ilâh edinmeyin. Ben ancak tek ilâhım. O hâlde, yalnız benden korkun.”) şeklinde olacaktı.

Özellikle böyle lafı kimin söylediğinin karıştığı anlatım bozukluğu örnekleri çokçadır. Bunun nedeni, daha önce kutsal olduğu iddia edilen kitapların "rab buyurdu ki" formatında peygamberin ağzından yazılmasına karşın Kuran yazılırken bu formatın değiştirilip bunun direk allahın ağzından yazılmasının, böylece korkutuculuğunun artırılması denenmiştir.

Fakat alışkanlıkla yer yer peygamberin ağzından konuşup karıştırmış, berbat etmişler. Kuran anlatımı son derece bozuk bir düzmecedir.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,756
Tepki puanı
336
Düşünce
Sünni
Bak yukarıda arkadaşlar olayı çözmüş. Özne bozukluğu var.
Cebrail tabiki de Muhammed'e böyle anlatıcak. Allah'tan aldığı bilgiyi Muhammed'e vahyediyor. Bunda hiçbir sıkıntı yok. Şey gibi.

"Orhan dedi ki: Ondan başkasıyla konuşmayın, sadece onunla konuşun." Bu örnek benim senin dediğini başkasına anlatmam gibidir. Aynısını ayette Cebrail yapıyor :).
 

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
449
Tepki puanı
88
Düşünce
Agnostik
Cebrail tabiki de Muhammed'e böyle anlatıcak. Allah'tan aldığı bilgiyi Muhammed'e vahyediyor. Bunda hiçbir sıkıntı yok. Şey gibi.

"Orhan dedi ki: Ondan başkasıyla konuşmayın, sadece onunla konuşun." Bu örnek benim senin dediğini başkasına anlatmam gibidir. Aynısını ayette Cebrail yapıyor :).

Senin dediğine göre
Allah'ın dediğindeki ilk cümle Allah'a ikinci cümle cebarile üçüncü cümle yine Allah'a mı ait ?

Yuşa bana dediki :
Ben çok zekiyim.O gerçekten zeki.Benden iyisini bulamazsın.

Verdiğin örnek bu yani

ilk cümle bana ikinci arkadaşıma üçüncü yine bana ait.
(aitlikten kastım cümlenin kimin ağzından çıktığı)
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetim Kurulu Başkanı
Mesajlar
548
Tepki puanı
380
Düşünce
Agnostik
Cebrail tabiki de Muhammed'e böyle anlatıcak. Allah'tan aldığı bilgiyi Muhammed'e vahyediyor. Bunda hiçbir sıkıntı yok. Şey gibi.

"Orhan dedi ki: Ondan başkasıyla konuşmayın, sadece onunla konuşun." Bu örnek benim senin dediğini başkasına anlatmam gibidir. Aynısını ayette Cebrail yapıyor :).
Fazla zorlama motoru yakacan. :) Çok açık şekilde anlatım bozukluğu var.
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetim Kurulu Başkanı
Mesajlar
548
Tepki puanı
380
Düşünce
Agnostik

Macit

☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
120
Tepki puanı
67
Düşünce
Agnostik
Ayette öznenin kim olduğu belli değil.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Olmaz müslim... Apaçık ofsayt! Hakem düdüğü çalar.

Kimden lafı alıp kimin laf eklediğini belirtmeden olmaz. Apaçık ve net anlatım bozukluğu. Bu kadar apaçık net bir konu için zırva sitelerine iki saniyemi bile ayıramam.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Olmaz müslim... Apaçık ofsayt! Hakem düdüğü çalar.

Kimden lafı alıp kimin laf eklediğini belirtmeden olmaz. Apaçık ve net anlatım bozukluğu. Bu kadar apaçık net bir konu için zırva sitelerine iki saniyemi bile ayıramam.
Açık bir önyargı örneği. Bunu antidogmatik isimli site üyesinde görmek ekstralar üzücü. Sizin için özetleyeyim bu “iltifat” denilen muhatabı ani değiştiren edebi sanattır. Türkçemizde de örneği vardır:
Mehmed Âkif’in şu ifadelerine bakalım:

"Vurulup ter temiz alnından uzanmış yatıyor.
Bir hilâl uğruna yâ Rab, ne güneşler batıyor!
Ey bu topraklar için toprağa düşmüş asker!
Gökten ecdad inerek öpse o pak alnı değer."
Mehmed Âkif, İslâm uğruna hayatını feda eden Mehmetçikleri gıyabî olarak anlatırken, birden hitabın yönünü çevirip onlara seslenmektedir.
Yani ÖSYM sınavında çıksa anlatım bozukluğu diyerek yanlış şıkkı işaretlemiş olursunuz
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,756
Tepki puanı
336
Düşünce
Sünni
Açık bir önyargı örneği. Bunu antidogmatik isimli site üyesinde görmek ekstralar üzücü. Sizin için özetleyeyim bu “iltifat” denilen muhatabı ani değiştiren edebi sanattır. Türkçemizde de örneği vardır:
Mehmed Âkif’in şu ifadelerine bakalım:


Mehmed Âkif, İslâm uğruna hayatını feda eden Mehmetçikleri gıyabî olarak anlatırken, birden hitabın yönünü çevirip onlara seslenmektedir.
Yani ÖSYM sınavında çıksa anlatım bozukluğu diyerek yanlış şıkkı işaretlemiş olursunuz
Aramıza hoşgeldin. Çok hızlı ve bazı arkadaşları üzücek bir şekilde giriş yapmış foruma :).
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Mehmed Âkif, İslâm uğruna hayatını feda eden Mehmetçikleri gıyabî olarak anlatırken, birden hitabın yönünü çevirip onlara seslenmektedir.
Yani ÖSYM sınavında çıksa anlatım bozukluğu diyerek yanlış şıkkı işaretlemiş olursunuz
Örnek geçersiz. Geçerli olması için Mehmet Akif'in kendinden bahsederken araya kendisi hakkında olan "o dürüst bir insandır, yalan söylemez" gibi bir cümleyi sokması ve bu cümlede kendisini kastetmesi gerekirdi.

Tabii ki gelişinden hiç rahatsız olmadım iddia edildiği gibi ve hoş geldin diyorum.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Örnek geçersiz. Geçerli olması için Mehmet Akif'in kendinden bahsederken araya kendisi hakkında olan "o dürüst bir insandır, yalan söylemez" gibi bir cümleyi sokması ve bu cümlede kendisini kastetmesi gerekirdi.

Tabii ki gelişinden hiç rahatsız olmadım iddia edildiği gibi ve hoş geldin diyorum.
Teşekkür ederim. Örneğin birebir aynı olması şart değil.
İddia: Muhatap değişmiş burda anlatım bozukluğu var
Örnek: Muhatap değişmiş, çünkü buna edebiyatta iltifat sanatı denir
Sonuç: Ayette de muhatap değiştiği için, ne şekilde değişmiş olursa olsun iltifat sanatı kullanılmıştır denilebilir.
Benim gibi edebiyattan anlamayan biri söylese ne sanatı düpedüz senin beceriksizliğin denilebilir ama edebiyat dahisi Arapları bile belagatiyle benzerini getirmekten aciz bırakıp savaşmak zorunda bırakan bir kitaba bakarken edebi sanatları göz önünde bulundurmanız şarttır.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,756
Tepki puanı
336
Düşünce
Sünni
Teşekkür ederim. Örneğin birebir aynı olması şart değil.
İddia: Muhatap değişmiş burda anlatım bozukluğu var
Örnek: Muhatap değişmiş, çünkü buna edebiyatta iltifat sanatı denir
Sonuç: Ayette de muhatap değiştiği için, ne şekilde değişmiş olursa olsun iltifat sanatı kullanılmıştır denilebilir.
Benim gibi edebiyattan anlamayan biri söylese ne sanatı düpedüz senin beceriksizliğin denilebilir ama edebiyat dahisi Arapları bile belagatiyle benzerini getirmekten aciz bırakıp savaşmak zorunda bırakan bir kitaba bakarken edebi sanatları göz önünde bulundurmanız şarttır.
Aynı cevabı sorularla islamiyet sitesinde okumuştum. Gayet mantıklı bir cevap.
 

alemdar27

☆☆
Üye
Mesajlar
239
Tepki puanı
71
Düşünce
Deist
Teşekkür ederim. Örneğin birebir aynı olması şart değil.
İddia: Muhatap değişmiş burda anlatım bozukluğu var
Örnek: Muhatap değişmiş, çünkü buna edebiyatta iltifat sanatı denir
Sonuç: Ayette de muhatap değiştiği için, ne şekilde değişmiş olursa olsun iltifat sanatı kullanılmıştır denilebilir.
Benim gibi edebiyattan anlamayan biri söylese ne sanatı düpedüz senin beceriksizliğin denilebilir ama edebiyat dahisi Arapları bile belagatiyle benzerini getirmekten aciz bırakıp savaşmak zorunda bırakan bir kitaba bakarken edebi sanatları göz önünde bulundurmanız şarttır.
Kuranı kerimdeki temel sıkıntıda bu zaten. İLk olarak herkes çok ileri düzeyde edebi sanatları bilmesi lazım mı.? benim gibi üniversite mezunu olan biri bile burdaki iltifat sanatını yeni duydu. Köydeki veya düz bir insanın bu edebi sanatı bilmemesi; Allahın ayetini anlamamısı hususunda ayıp mıdır, yoksa günah mıdır? Herkesin evine tefsir alacak gücü yok. Ayrıca Kuranın dili arapça olması noktasında herkesin arapçadaki edebi sanatları bilmesi elzem midir. Eğer elzem derseniz bu biraz sıkıntı, yok değil derseniz o zaman burdaki bu edebi sanatı herkesin anlamasını beklemek nasıl bir duygudur.

Arapları belagatiyle aciz bırakan demişsin, o zamanlarda araplarda öyle şairler vardı ki şiir yarışmaları düzenlenirdi yani aslında pekte aciz kaldıkları söylenemez. Mesala vahiy katiplerinden irtidat (dinden dönenler) edenlerden birisinin; "muhammed aslında birşey bilmezdi, yalnız benim kendisine yazdığım şeyleri bilirdi dediği rivayet edilir". Bu iddia doğruysa, (ki sahihi buharide geçiyor doğruluk payı yüksek) muhammedin kurana pek birşey kattığı söylenemez. bana göre insan hakları evrensel beyannamesi daha veciz, en azından içinde gelininle evlenebilirsin, henüz regl bile olmamış biriyle boşanırsan ne olur, ebu lehebin elleri kurusun, gibi ifadeler bulamazsın. Ayrıca benim garibime giden ayrı bir hususda şu; bu ifadeleri ibadet maksadıyla namazda okumak??? düşünsene kureyş suresini namazda okuyorsun; anlamı: "
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- Kureyş'e imkan sağlandığı için,
2- Kışın ve yazın yolculuk etme imkanı sağlandığı için,
3- Hiç olmazsa onun için bu Beyt'in (Kabe'nin) Rabbine kulluk etsinler!
4- Ki kendilerini açlıktan doyurdu ve onları korkudan emin kıldı. " banane kureyşten ya. şimdi kureyş mi var. 10 kasım töreninde ,23 nisan şiiri okumak gibi birşey bu.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Bu kadar cahil olmayı nasıl becerebiliyorsunuz? Hiç edebi bir metin okumadınız mı? Kur'an edebi bir metindir ve 3.şahıs olarak anlatmaktadır. Bunu anlamıyacak kadar cahil misiniz ? Kur'an'da "de ki" ayetleri olmuyunca "gaf" diyorsunuz. Roman kitaplarını bakın "dedi ki" diye bir şey yokur. Çünkü o kitabı okuyan kişi o sözün kimin söyleceğini bilir. Kur'an'ı eleştireceğiz diye rezil oluyorsunuz.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Örneğin birebir aynı olması şart değil.
Tabii örnek birebir olmaz ama alakasının olması lazım. Alaka ise hiç yok. Konu çok açık ve net. Tartışılacak yanı yok. Ofsayt apaçık. Halem de düdüğü çalar.

Kuran kimseyi belagatiyle filan aciz filan bırakmamıştır. Bu yalan. Öyle bir şey yok. Kuran'da belagat filan yoktur. Sıradanın altında, anlatım bozukluklarıyla doludur.
 
Üst