Özürlü doğanlar Kuran ile çelişiyor mu?

Kemal

☆☆☆☆
Disiplin Kurulu Başkanı
Mesajlar
434
Tepki puanı
271
Düşünce
Agnostik
Tin suresi 4. ayet:
Biz insanı ahsen-i takvim üzere (en güzel surette, boylu boslu, sureti güzel, organların yeri ve sayısı en iyi kullanmaya müsait tarzda, kâinatın bütün özelliklerini içine alacak şekilde) yarattık.

İyi de bedenen veya aklen özürlü doğan insanlar ne oluyor o zaman?
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
594
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Bu cümle, özü itibariyle, fıtratı ve doğal yetenekleri ile insan, güzel yaratılmıştır iddiasına sahiptir. Eğer o sorunları olmasaydı da onlar güzel, eksiksiz görüneceklerdi.

İyi de bedenen veya aklen özürlü doğan insanlar ne oluyor o zaman?
Gerçekleşmesini takdir etmesi yani izin vermesi, kaderdir. Her gerçekleşen olay kişinin kaderidir ve Allah'ın o kişi hakkında her gerçekleşmesine izin vereceği şey de yine O'nun takdiri ve kişinin kaderi olacaktır.

Ben de bedenen kusurluyum. Bunun olmasını hiç istemezdim, doğumundan itibaren de birilerine hep yük olduğumu düşünmüşümdür, belki diğer insanlar gibi bazı şeylerin zevkine hiç varamayacağım ama o halimin de faydasını da gördüm, başka bir tedavi ile iyileşme sürecimin sonuna geliyorum, yani kötünün iyisi elde etmek için çalışıyorum.

Bir Müslüman benim durumum hakkında kısaca bunun imtihan olacağını söyleyecektir. Buna göre sınavdaki olası seçeneklerinden de olan bu şey, Kuran'ın bu sözü ile çelişmemektedir.

Enbiyâ, 35. Ayet: Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Bu cümle, özü itibariyle, fıtratı ve doğal yetenekleri ile insan, güzel yaratılmıştır iddiasına sahiptir. Eğer o sorunları olmasaydı da onlar güzel, eksiksiz görüneceklerdi.


Gerçekleşmesini takdir etmesi yani izin vermesi, kaderdir. Her gerçekleşen olay kişinin kaderidir ve Allah'ın o kişi hakkında her gerçekleşmesine izin vereceği şey de yine O'nun takdiri ve kişinin kaderi olacaktır.

Ben de bedenen kusurluyum. Bunun olmasını hiç istemezdim, doğumundan itibaren de birilerine hep yük olduğumu düşünmüşümdür, belki diğer insanlar gibi bazı şeylerin zevkine hiç varamayacağım ama o halimin de faydasını da gördüm, başka bir tedavi ile iyileşme sürecimin sonuna geliyorum, yani kötünün iyisi elde etmek için çalışıyorum.

Bir Müslüman benim durumum hakkında kısaca bunun imtihan olacağını söyleyecektir. Buna göre sınavdaki olası seçeneklerinden de olan bu şey, Kuran'ın bu sözü ile çelişmemektedir.

Enbiyâ, 35. Ayet: Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz.
Kesinlikle haklısınız. Müsaadenizle bir kaç ekleme yapayım:
Ahsen-i takvim, Türkçemize “en güzel şekilde yaratılmış olma” şeklinde tercüme ediliyor ve bundan, çoğu kez, insanın sima ve beden güzelliği anlaşılıyor. Halbuki, insan denilince öncelikle insan ruhu anlaşılmalıdır. Beden o misafirin kaldığı bir hanedir. O halde ahsen-i takvim, insan mahiyetinin diğer bütün mahiyetlerden üstünlüğünü ifade eder.
Elmasla kömürün temel taşları aynı, yani ikisi de karbondur. Sadece kristalleşme şekilleri farklı. İşte bu farklılıktan birbirine zıt iki mahiyet doğuyor. Aynı harflerle farklı kelimelerin yazılabilmesi gibi, aynı insan mahiyetinden de, birbirine zıt meyveler çıkabiliyor:

Bu misâle göre:

Ahsen-i takvim, “En güzeli yazabilecek kıvamda, kabiliyette yaratılmış olma.”
Alâ-yı illiyyîn, “Bunu başarabilenlerin ulaştıkları yüksek makam.”
Esfel-i safilîn, ise “Yanlış yazanların düştükleri aşağılık ve çöküş” demek oluyor.

İnsanın ruhu en mükemmel şekilde yaratılmıştır. Bedendeki özürler ise bu dünyaya münhasırdır. Ahirette bu insanlara mükemmel bir beden giydirilerek cennete gönderilecektir.
Tabii bir de Allah'ın farklı isimlerinin tecelli boyutu var. Allah'ın şifa veren anlamına gelen Şafii isminin tecellisi için hastalık da olmalı
 

Entropyy22

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
867
Tepki puanı
224
Düşünce
Ateist
Kesinlikle haklısınız. Müsaadenizle bir kaç ekleme yapayım:
Ahsen-i takvim, Türkçemize “en güzel şekilde yaratılmış olma” şeklinde tercüme ediliyor ve bundan, çoğu kez, insanın sima ve beden güzelliği anlaşılıyor. Halbuki, insan denilince öncelikle insan ruhu anlaşılmalıdır. Beden o misafirin kaldığı bir hanedir. O halde ahsen-i takvim, insan mahiyetinin diğer bütün mahiyetlerden üstünlüğünü ifade eder.
Elmasla kömürün temel taşları aynı, yani ikisi de karbondur. Sadece kristalleşme şekilleri farklı. İşte bu farklılıktan birbirine zıt iki mahiyet doğuyor. Aynı harflerle farklı kelimelerin yazılabilmesi gibi, aynı insan mahiyetinden de, birbirine zıt meyveler çıkabiliyor:

Bu misâle göre:

Ahsen-i takvim, “En güzeli yazabilecek kıvamda, kabiliyette yaratılmış olma.”
Alâ-yı illiyyîn, “Bunu başarabilenlerin ulaştıkları yüksek makam.”
Esfel-i safilîn, ise “Yanlış yazanların düştükleri aşağılık ve çöküş” demek oluyor.

İnsanın ruhu en mükemmel şekilde yaratılmıştır. Bedendeki özürler ise bu dünyaya münhasırdır. Ahirette bu insanlara mükemmel bir beden giydirilerek cennete gönderilecektir.
Tabii bir de Allah'ın farklı isimlerinin tecelli boyutu var. Allah'ın şifa veren anlamına gelen Şafii isminin tecellisi için hastalık da olmalı
Kaynak koy forumdaki insanları salak yerine koyma rica ediyorum birkaç ekleme yapayım deyip yine copy paste yapmışsın. Salak yerine konmaktan nefret ederim. Forum kurallarınıda ihlal ediyorsun. Başka cevaplarındada aynısını yaptın kaynakları koydum şu işi biraz ciddiye al.

https://sorularlaislamiyet.com/insanin-ahsen-i-takvimde-yaratilmasi-ne-demektir

İnsanın ruhu en mükemmel şekilde yaratılmıştır. Bedendeki özürler ise bu dünyaya münhasırdır. Ahirette bu insanlara mükemmel bir beden giydirilerek cennete gönderilecektir.

Bu cümlen ile ilgilide bir soru sorayım: Doğuştan bacakları yada kolları olmayan bir ateistte mükemmel bir beden giydirilerek cennete gönderilecek mi?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Kaynak koy forumdaki insanları salak yerine koyma rica ediyorum birkaç ekleme yapayım deyip yine copy paste yapmışsın. Salak yerine konmaktan nefret ederim. Forum kurallarınıda ihlal ediyorsun. Başka cevaplarındada aynısını yaptın kaynakları koydum şu işi biraz ciddiye al.

https://sorularlaislamiyet.com/insanin-ahsen-i-takvimde-yaratilmasi-ne-demektir

İnsanın ruhu en mükemmel şekilde yaratılmıştır. Bedendeki özürler ise bu dünyaya münhasırdır. Ahirette bu insanlara mükemmel bir beden giydirilerek cennete gönderilecektir.

Bu cümlen ile ilgilide bir soru sorayım: Doğuştan bacakları yada kolları olmayan bir ateistte mükemmel bir beden giydirilerek cennete gönderilecek mi?
Kainatın her yerinde Allah’ın varlığına ve birliğine dair deliller var, bunları daha önce paylaştım. Herşeye rağmen inkarı tercih ederse normalde cennete gidemez ama cennet de cehennem de kul da Allah’ın. Dilerse cennete de koyar beni aşar
 

Entropyy22

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
867
Tepki puanı
224
Düşünce
Ateist
Kainatın her yerinde Allah’ın varlığına ve birliğine dair deliller var, bunları daha önce paylaştım. Herşeye rağmen inkarı tercih ederse normalde cennete gidemez ama cennet de cehennem de kul da Allah’ın. Dilerse cennete de koyar beni aşar
Sağol cevap için senin copy paste felsefi ergümanlarını hiçbir ateist kabul etmez. Bende sana ateist filozofların felsefi ergümanlarını copy paste yaparım iş sidik yarışında döner gerek yok. Benim için deney ve gözlem önemli. Bu felsefi ergüman işini en iyi yapanlardan biri caner taslaman zaten. Kendisini yeterince dinliyoruz.

Ateistler için bir önemi yok felsefe benim için bilim değildir.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Sağol cevap için senin copy paste felsefi ergümanlarını hiçbir ateist kabul etmez. Bende sana ateist filozofların felsefi ergümanlarını copy paste yaparım iş sidik yarışında döner gerek yok. Benim için deney ve gözlem önemli. Bu felsefi ergüman işini en iyi yapanlardan biri caner taslaman zaten. Kendisini yeterince dinliyoruz.

Ateistler için bir önemi yok felsefe benim için bilim değildir.
Argümanlarım da gözleme dayanıyor, yani bilimsel. Herşeye rağmen inkar edebilirsiniz, sizin tercihinizdir
 

Entropyy22

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
867
Tepki puanı
224
Düşünce
Ateist
Argümanlarım da gözleme dayanıyor, yani bilimsel. Herşeye rağmen inkar edebilirsiniz, sizin tercihinizdir
Gözlem dediğin felsefe, gördüklerin üzerinden felsefi çıkarım yapıyorsun başka bir ateist felsefecide senin gözlemlediğinden başka bir çıkarım yapıyor. Ben gözümle görmek istiyorum bana cini gösterir misin? Yada deney yap ispatla canlı yayın yap mesela fincanla cin çağır bu cinler anormal şeyler yapsın görelim. Yada forumdaki herkes buluşalım cini bize ispatla güzel olur:)
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Gözlem dediğin felsefe, gördüklerin üzerinden felsefi çıkarım yapıyorsun başka bir ateist felsefecide senin gözlemlediğinden başka bir çıkarım yapıyor. Ben gözümle görmek istiyorum bana cini gösterir misin? Yada deney yap ispatla canlı yayın yap mesela fincanla cin çağır bu cinler anormal şeyler yapsın görelim.
Kütle çekim kuvvetini gözünüzle görmediğiniz halde İnanıyorsunuz; çünkü etkisini gözlemliyorsunuz. Bu gözlemden yola çıkarak belli sonuçlara ulaşıyorsunuz. Sizin mantığınızla hiçbir şey bilim değil, herşey felsefe
 

Entropyy22

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
867
Tepki puanı
224
Düşünce
Ateist
Kütle çekim kuvvetini gözünüzle görmediğiniz halde İnanıyorsunuz; çünkü etkisini gözlemliyorsunuz. Bu gözlemden yola çıkarak belli sonuçlara ulaşıyorsunuz. Sizin mantığınızla hiçbir şey bilim değil, herşey felsefe
Tamam cinin etkisini görelim. Kendisi görmesekte olur gelsin anormal şeyler yapsın mesela seni havaya kaldırsın. Yada gelsin bana tokat atsın osmanlı tokadı problem değil :)
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Tamam cinin etkisini görelim. Kendisi görmesekte olur gelsin anormal şeyler yapsın mesela seni havaya kaldırsın. Yada gelsin bana tokat atsın osmanlı tokadı problem değil :)
Cinleri yazarım ama Yaratıcının hayat etkisini kabul etmediğiniz için samimiyetinizden şüpheliyim
 

Entropyy22

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
867
Tepki puanı
224
Düşünce
Ateist
Hayır boşuna yazmayayım diyorum. Yaratıcının bariz etkisi olan hayatı bile kabul etmiyorsunuz. Daha büyük bir etki olmadığı için ne etki göstersem boş
Ben senin yazmandan falan bahsetmiyorum etkisini hissedeceğiz cinler eğer varlarsa gelecekler ve anormal şeyler gerçekleştirecekler.

Yani bu anormal şeyleri ben yada forumdaki diğer ateist arkadaşlar hissedecekler. Bu kadar basit.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Ben senin yazmandan falan bahsetmiyorum etkisini hissedeceğiz cinler eğer varlarsa gelecekler ve anormal şeyler gerçekleştirecekler.

Yani bu anormal şeyleri ben yada forumdaki diğer ateist arkadaşlar hissedecekler. Bu kadar basit.
Benim cinlerle irtibatım yok. İrtibatlı olduğunu söyleyen birinden istemeniz gerekir
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,762
Tepki puanı
337
Düşünce
Sünni
Sağol samimi cevabın için en azından gerçek müslümanmışsın tatlısu müslumanı değil. @NoTThingLosE :D
Her dinden çıkanı öldüremezsin. Eğer dinden çıkıp, Müslüman toplumun aklını karıştırıyorsa ve ortalığa fitne yayıyorsa öldürülmesi caizdir. Nasıl pkklıları terörist sayıyorsak bunlar da İslam dinine göre birer teröristtir. Kuran'a baktığımızda Allah peygamberine hep zorlamaması gerektiğini işinin ancak tebliğ olduğunu söyler. Sen bir insanı dine girmesi için zorlayamayacağın gibi çıkmaması için de zorlayamazsın. Çıkan çıkar Eyvallah lafımız yok. Biz sadece dinde durması ve imanına devam etmesi için yardım eder, destek çıkarız.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Sağol samimi cevabın için en azından gerçek müslümanmışsın tatlısu müslumanı değil. @NoTThingLosE :D
Bu kuralların uygulanması için devletin şeriatla yönetilmesi gerekir ve bu kuralları ancak devlet uygulayabilir. Anayasayı tanımadığını ilan eden kişiye mürted denir ve her anayasa sahibi devlet asi isyankarı cezalandırır. Çoğu devletin yaptığı gibi İslam devletinde bunun cezası ölümdür.
Recme gelince evli olduğu halde zina eden ve bunu en az dört kişinin görebileceği şekilde aleni gerçekleştiren (mesela çıplak olarak aynı yorganın altında görme bile geçerli şahitlik değildir, fiilin bizzat gerçekleştiğine şahit olunması şarttır) sapıkların toplumdan temizlenmesi şarttır. Cezada tek amaç suçun cezalandırılması değil, caydırıcılık oluşturup suçun işlenmemesinin sağlanmasıdır ( bir nevi koruyucu hekimlik). İslam tarihinde Osmanlının sonuna kadar 1300 sene boyunca sadece bir kaç kez uygulanmak zorunda kalınması caydırıcı olması adına başarılı olduğuna delildir. Ayrıca bu ceza işlenen günahın dünyada cezasının görülüp ahirete temiz gitmesini temin eder. Çünkü kaçan yakalanmaz, ölen kişiler diğer Müslümanlar gibi defin işlemleri gerçekleştirilerek cenaze namazı kılınır. Arkasından kötü konuşmak haramdır.
İran ve Suudi Arabistanın recmlerle gündeme gelmesi ya o toplumlardan bu kadar çok sapık çıkması ya da aslında haksız yere insanların recmle cezalandırıldığını gösterir. İranda kadınların başlarını saçları görülecek şekilde örtmesi, Suudi Arabistanda sadece petrolden elde edilen gelirin zekatı verilse İslam dünyasında fakir insan kalmayacağı düşünülünce ne İran ne de Suudi Arabistanın şeriatla alakasının olmadığı, sadece şeriati pisliklerini örtmek için argüman olarak kullandıkları ortaya çıkar. Eğer bu kadar çok sapık toplumlarında çıkıyorsa şeriatın hükmettiği dönemlerde bu kadar çok sapık çıkmadığı düşünülünce, bu ülkelerin aslında şeriati uygulamadıkları için bu kadar çok sapıklık yaşandığı ortaya çıkar. Eğer haksız yere insanlar recmediliyorsa, o zaman da zaten şeriat bu ülkelerde uygulanmıyor demektir.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:
Üst