Şeytanlaşma Sorunsalı

Ra's Al Ghul

☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,338
Tepki puanı
119
Düşünce
Sünni
Allah aklı, vahye uyalım diye verdi. Akıl Allah'a uyarsa uysallaşır, böyle akla us denir. Uslu olmak buradan gelir. Fakat akıl şeytana uyarsa aşırı zekileşir. Böyle bir kimse dahi seviyesine bile çıkabilir, bir şeyler icat edebilir ama toplum arasında fitne fesad çıkarmaya da meyillidir. Şeytan eskiden meleklerin öğretmeniydi. O zaman ona azazil deniyordu. Çünkü yaratılmışların en zekisi oydu. Fakat Allah'ın emrine karşı gelip ademe secde etmeyince yüce divandan kovuldu ve ebediyen lanetlendi. Aklını Rahman'a değil şeytana uyduran insanların aşırı zekileşmesi bundandır. Şeytani derecede zeki deyimi buradan gelir. Fenerbahçe taraftarları yüksek futbol zekası yüzünden Rıdvan Dilmen'e şeytan diyordu. Ben de kendisine hayranım. Şimdi, kişi ne kadar şeytana uyarsa o kadar zekileşir, bu ona şeytanın bir ödülüdür. Kozmosun diliyle Kuran yazımda bunu belirtmiştim; esfeli safilinin en dibi insanın şeytanlaşmasıdır. Nas sûresinin son ayeti bundan bahseder. (Bknz; 114, 4) Ancak her zeki insana şeytanlaşmışsın denmez. Çünkü zekâ Rahman'dan da gelir. Rahmani olan zeka doğuştan kazanılmıştır, şeytani zeka ise sonradan kazanılır.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Ra's Al Ghul

☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,338
Tepki puanı
119
Düşünce
Sünni
Allah bir imtihan olarak şeytanın insanları ayartmasına izin vermiştir. Şeytana uyanlar bazen dünyevi nimetlere gark olurlar fakat bu durum müminleri aldatmamalı. Dediğimiz gibi bu çetin bir imtihan; kısacık bir dünya hayatı için ebedi ahiret hayatını satmamalıyız.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
927
Tepki puanı
621
Düşünce
Ateist
Şeytan akıldır. Aklın herhangi bir meselenin hallinde ortaya çeşitli seçenekler çıkararak tereddütleri meydana getirmesine de vesvese deriz. Vesvesenin zararı beşeredir. En basitinden fiziki kuvvetini kullanamazsın. Hantallaşırsın. Savaşta vesvese anında kaybedeceğin belkide saliselik bir zaman kurşunu yemene neden olur. Vücudunuza sürat veremezsiniz! Sofiler ise genelde vesvese sahibi şeytanı olan insanlardır. O nedenle silahşörlüğün revaçta olduğu o çağlarda beyinlerinde yada bilinçlerinde oluşan vesveseleri yüzünden muhariplik yapamadıkları için toplumlarında yalnız kalmışlardır. Ve bilinçlerinde oluşan bu olumsuzluğu bu şekilde meselleştirerek dogma ortaya çıkarmışlardır.

Azazil ise vesvese yapmayan bilinçtir. Tek taraflı düşünür mesele neyse ona konsantrasyon sağlar. Karşısında düşman mı var sadece onu tepelemeye odaklanır! Onun için "Berberin oğlu kasabın oğlunu güreşte yendi!" müteşabih sözünün arkasında bu ezeli ve ebedi olan insanlığın düşünsel hakikati gizlidir.

Birde Şeytanın Müslüman edilmesi vardır. Bunun anlamı kişinin şuuraltında oluşan vesveselerini kendisi ve dolayısıyla toplumun lehine kullanmasıdır. Bu da kendindeki tereddüdün yaşamın zorluklarının çözümünde şart olduğu meselelerde kullanılmasıdır. Mesela bilimle uğraşmak! Çünkü bilim tek taraflı düşünceyi değil çok taraflı düşünceyi esas alır. Her türlü ihtimal bilimde düşünülür ve tartışılıp gözlemlenir. Bilimde, felsefede diyalektik vardır. Keza adalet dağıtan yargıda aynıdır. Kılı kırk yarmak vardır orada da.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
927
Tepki puanı
621
Düşünce
Ateist
Onun içindir ki Adem ve Havvayı Tevratta yılan kandırır. Yılan Şeytan aynı mefhumu temsil ederler. Yılanın çatal dili vardır. Çatal dil düşüncedeki ikiliktir. Yılan aynı zamanda tıbbında sembolüdür. Yani fennin, ilmin sembolüdür. Şeytanında elinde Hristiyan tasfirlerinde ya ikili ya da üçlü çatal mızrak vardır. Üçlü çatal ise ikilikten oluşan diyalektiktir. Musa'nın asası yılana ya da ejderhaya dönüşür. O asa Mısırı perişan ederken Musa ve kavminde kutsal dönüşüm yolculuğunu yaptırır (Kızıl denizi yarar!). Mısır senin beşeriyetindir. Mısırdan çıkış ise beşeriyetinden çıkıp kendi şuuraltı bilincinizi tanıma yolculuğunuzdur! İşte o düşünsel yolculuk size sizi yani özünüzü tanıtır ve sizi sizle barıştırırki o da hakiki anlamda İslamın ta kendisidir. ;) Keza Bektaşi nefeslerindeki yetmiş iki dil, yetmiş iki fırka hep aynı şeyi anlatır. İkili düşünme ikili tartmadır. Yetmiş üç denir bazende orada ÜÇ ortaya çıkan SONUÇTUR. Yedi ise nefs ya da bilincin ta kendisidir.

Eşrefoğlu al haberi
Bahçe biziz gül bizdedir
Biz de Mevla'nın kuluyuz
Yetmiş iki dil bizdedir
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Ra's Al Ghul

☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,338
Tepki puanı
119
Düşünce
Sünni
@yavuz ayetleri tevil etmeyi çok seviyor. Ben de seviyorum ama Kuran'ın zahirinden de bahsediyor ve savunuyorum. Sitedeki yazılarını okudum @yavuz dinin zahirini de anlatmalı ve savunmalısın bence. Yine de paylaşımın güzeldi, hoşuma gitti.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
927
Tepki puanı
621
Düşünce
Ateist
Kuran'ın ya da diğerlerinin zahirini savunmak demek akıl ve ilmi inkar demektir. Bu ilk ve orta çağlarda geçerli olabilirdi. Kaldı ki orta çağda dahi düşünen insan aklı buna karsı çıktı. 21. yy da zahiri Kuran'a inanmak demek aklı, ilmi, liyakati bir kenara atıp her an sömürülmeye hazır ve nazır insanlar ortaya çıkarmaktır. Çünkü beynin bir bölümü dine karşı bıldırcın kuşu gibidir. Bir bıldırcın kuşu ışığa karsı nasıl hareketsiz kalıp elle dahi av olabiliyorsa, zahiri İslam'a inanan insanda dini bir metin ya da söylev karşısında isterse ordinaryus prof olsun öyle hareketsiz kalır ve av olur. Misalleri de çok. İşte FETÖ cüler, işte Adnan Oktar karşısındaki bıldırcın beyinli tahsilli insanlar!
 
Üst