Sorun Arapça olmasıyla sınırlı deyil

Mesajlar
2
Beğeniler
3
Düşünce
Deist
#1
Öncelikle,sorunun Arapça olmasından ibaret olmadığını belirtelim.Pürüzsüz Arapça inmeseydim Arap kavmi sorumlu olmayacaktı demesi,olayı Arapça oluşunun ötesine taşımaktadır.
Ve bunu başka değil,pürüzsüz Arapça yaptık ki korunabilsinler-Zumer 28
Demekki pürüzsüz Arapça inmese korunamayacaklardı,korunamayacaklı içinde pürüzsüz Arapça inmeyen bir mesajdan sorumlu tutulmayacaklardı.Arap kavmi sadece pürüzsüz Arapça inen bir kitaptan sorumlu tutulabilir demesi,Arapça konuşmayan kavimlerinde Arapça inmiş bir kitaptan sorumlu tutulamayacağını gösterir.Bu olayı Arapça oluşunun ötesine taşır.Arapların korunabilmesi için pürüzsüz Arapça bir kitap gerekiyorsa,Japonların korunması içinde pürüzsüz Japonca bir kitap gerekiyordur.Pürüzsüz Japonca inmediği için Japon dini olamayacaktır.Arapça olması değil,neden Arapçadır sorusuna verdiği cevap önemlidir.
Ve onu emin bir ruh indirdi-Şuara 193
Uyarıcılardan olabilmen için-Şuara 194
Apaçık Arap lisanıyla-Şuara 195(Bi lisânin arabiyyin mubîn)
Demekki apaçık Arap lisanında inmese Arap kavmine uyarıcılık yapamayacaktı.Bu da demektirki;apaçık Japonca inen bir kitaba sahip olmadığı için Japon kavmine uyarıcılık yapamaz.Arap kavmine uyarıcılık yapabilmesi için apaçık Arapça bir kitabın inmesi zorunluysa,o zaman Japon kavmine uyarıcılık yapabilmesi içinde apaçık Japonca bir kitabın inmesi zorunludur.Kuran ölçüyü böyle koyuyor.Arapça olmasıyla,Arapça bir kitapla sadece Arap kavmine uyarıcılık yapabilirsin demesi aynı şey değildir.Arapça olmasına değil,Arapça olduğum için benden sadece Arap kavmi sorumludur(Zuhruf 44,Fussilet 3) demesine vurgu yapıyoruz.Ve Arapça inmeyen mesaja itiraz hakkı tanıması(Fussilet 44) Arapça oluşuna ek bir durum olmaktadır.Bu olayı Arapça olmasının ötesine taşır.
Ve Arap olmayanların Kuran'ı akledebilmesini hiç umursamıyor(Yusuf 2) olmasıda Arapça olmasının ötesinde bir anlam taşımaktadır.
Kuran'ı sizin akledebilmeniz için Arapça indirdik-Yusuf 2
Demekki Arapça inmese akledemeyeceklerdi.Arapça inmese Arap aklı onu özümseyemezdi.O halde Arapça inmeseydi Arap kavminin dini olamayacaktı.
Buda demektirki;Japonca inmediği için Japon kavminin dini olamayacaktır.Hangi kavmin diliyle oluşturulmuşsa sadece o kavmi göz önünde bulunduruyor,sadece o kavmi muhatab alıyor.Sadece o kavmin anlamasını önemsiyor.
Peygamberin diliyle kavmin dili aynı olmalıdır,farklı olmamalıdır anlamına gelen ayet(İbrahim 4) şimdi daha iyi anlaşılabilir.
Biz her peygamberi başka değil(illa),sadece kendisiyle aynı dili konuşan kendi kavmine göndeririz.Böylece onlara anlatabilmesini mümkün kılarız-İbrahim 4
Demekki her peygamber sadece kendisiyle aynı dili konuşan kendi kavminin insanlarından sorumlu.Dilini bilmediği yabancı kavimlerin insanlarına anlatmakla sorumlu değil.Bu ayet aşağıdaki gibide okunabilir ve anlamlandırılabilir.
Her kavme başka değil,sadece o kavmin kendi dilini konuşan bir peygamberle sesleniriz.O kavmin kendi içinden olan birini peygamber yaparız,böylece onlara anlatır-İbrahim 4
Hiç bir kavme yabancı dilde konuşan bir peygamberle seslenmiyor,yabancı kavimden olan bir peygamberle seslenmiyor.Bu durumda Japon kavminede Japonca konuşmayan bir peygamberle seslenmez.Japonca inmeyen bir mesajla seslenmez.Bu ayete nasıl bakarsanız bakın,kavmin diliyle peygamberin dili aynı olmalıdır,farklı olmamalıdır sonucu çıkıyor.Çünkü ayette illa(إِلاَّ) olumsuzluk eki vardır ve kural koymak için kullanılır.İlla(إِلاَّ):bunun dışında olamaz,bundan başka türlü olamaz.illâ bi lisâni kavmihî(إِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ)=kavmin lisanından başkasıyla değil.
Eğer onu Arapça bir Kuran kılmasaydık;'neden dilimizde inmedi,Arap olana Arapça olmayan bir Kuran olurmu hiç' diyeceklerdi-Fussilet 44
Görüldüğü gibi;Kuran Arapça inmeseydi neden dilimizde inmedi deme hakları olacaktı,ve bundan dolayı Arapça inmeyen mesajdan Araplar sorumlu tutulamayacaktı.Arapça inmeyen mesaja itiraz hakkı tanıması Arapça oluşuna ek bir durumdur.Olayı Arapça oluşunun ötesine taşır.Arapça olmasıyla,Arapça inmeyen mesaja itiraz hakkı tanıması aynı şey değildir.O zaman Japon kavmininde,Japonca inmeyen bir kitap için''neden dilimizde inmedi,Japon olana Japonca inmeyen kitap olurmu'' deme hakları var.Fussilet 44,yabancı dilde inen mesaja itiraz hakkı tanıyan bir ayet.Evrensellik karşıtı bir ayet.
Eğer biz onu Arap olmayan birine indirseydik ve gelip onlara okusaydı,hiç biri iman etmezdi-Şuara 198,199
Demekki Arap kavmine Arap bir peygamberle ve Apaçık bir Arapçayla seslenmek gerektiğini biliyor.O halde Japonlarada apaçık Japonca konuşan Japon bir peygamberle seslenmek gerektiğinide biliyordur.
Kuran senin için ve kavmin için bir öğüttür.Sen ve Kavmin ondan sorumlu tutulacaksınız-Zuhruf 44
Bütün kavimler içindir demiyor.Bütün kavimler ondan sorumludur demiyor.Neden?
Senide ataları uyarılmamış olan ve bu sebeple gaflet içinde kalmış o bir kavmi uyarman için gönderdik-Yasin 6
Bütün kavimleri uyarmak için demeyi unutmuş...
Ve Muhammed ‘mahşer günü’ sadece kendi kavminden şikayetçi olacakmış:
Peygamber der ki: Ey Rabbim!Benim KAVMİM bu Kur’an’ı terk etti-Furkan 30
Görüldüğü gibi diğer kavimler Muhammed'in gündeminde yoklar.
İbrahim 4.ayet bir ilke koyuyor,Peygamberin diliyle kavmin dili aynı olmalıdır,farklı olmamalıdır.Bu sebepledirki;Zuhruf 44 ayeti,İbrahim 4 ayetindeki ilkeye uygun konuşuyor.Zuhruf 44;Kuran senin için ve kavmin içindir diyor.Sen ve kavmin ondan sorumlusunuz diyor.Bütün kavimler içindir demiyor.Bütün kavimler ondan sorumludur demiyor.İbrahim 4 ayetindeki ilke çiğnenemez;çünkü o zaman kavmin yabancı dilde inen mesaja itiraz hakkı olur.Bunu Fussilet 44 ayetinde açıkça görmekteyiz.Demekki hangi kavmin diliyle inmişse sadece o kavmin dini olabiliyor.Böyle bir dil sınırlaması getirmesi olayı Arapça olmasının ötesine taşımaktadır.
 
Mesajlar
15
Beğeniler
12
Düşünce
Agnostik
#2
Celal Şengör 5 dakika'da islamın yöresel ve siyasi bir din olduğunu güzel ifadelerle açıkladı.


Gerçekler böyle, islam tanrısı yöresel bir tanrı. Hazreti muhammed ve yoldaşlarının evrensel islam - dünyasal islam dertlerinin olmadığı, islamı dünya'ya yaymak amaçlarının olmadığı kuran'da apaçık yazıyor. siyasal islamı yaymak emevilerden başlıyor. Siyasi iktidarı amaçlayan yeni islam abbasilerden devam ediyor.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:
Mesajlar
58
Beğeniler
29
Düşünce
Agnostik
#3
@TepTengri Kuranın mantık hatalarından çok güzel bir demet sunmuşsun. Tebrik ederim. Bu ayetleri tüm Müslümanların okuması lazım. Zaten okumadıklarından inanıyorlar. Ah bi okusalar da Kuranda ne rezillikler var bi görseler...
 
Üst Alt