Şu 2 Ayete bakar mısınız ?

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
449
Tepki puanı
88
Düşünce
Agnostik
Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşin kızları, kız kardeşin kızları, sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, eşlerinizin anaları, kendileriyle birleştiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız size haram kılındı. Eğer onlarla birleşmiş değilseniz (evliliğiniz son bulduğunda) kızlarını almanızda size bir sakınca yoktur. Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi birden almak da size haram kılındı; ancak geçen geçmiştir, Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir. (Nisa 23)

Ensest ilişkiyi yasaklıyor.Şu ayette ise sadece Muhammede helal kılıyor.
Nedenini merak ediyorum da ?

Ey peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verip de elinin sahip olduğu kadınları, seninle birlikte hicret eden amca kızlarını, hala kızlarını, dayı kızlarını, teyze kızlarını, kendini peygambere mehirsiz olarak bağışlar da peygamber de onunla evlenmek isterse böyle bir mümin kadını -ki sonuncusu diğer müminlere değil, zatına mahsustur - sana helâl kıldık. Müminlere eşleri ve sahip oldukları kadınları hakkında hangi kuralları geçerli kıldığımızı biliyoruz. Sana mahsus olanı güçlük çekmeyesin diye meşrû kıldık. Allah çok bağışlayıcı, pek esirgeyicidir.
(Ahzap 50)
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşin kızları, kız kardeşin kızları, sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, eşlerinizin anaları, kendileriyle birleştiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız size haram kılındı. Eğer onlarla birleşmiş değilseniz (evliliğiniz son bulduğunda) kızlarını almanızda size bir sakınca yoktur. Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi birden almak da size haram kılındı; ancak geçen geçmiştir, Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir. (Nisa 23)

Ensest ilişkiyi yasaklıyor.Şu ayette ise sadece Muhammede helal kılıyor.
Nedenini merak ediyorum da ?

Ey peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verip de elinin sahip olduğu kadınları, seninle birlikte hicret eden amca kızlarını, hala kızlarını, dayı kızlarını, teyze kızlarını, kendini peygambere mehirsiz olarak bağışlar da peygamber de onunla evlenmek isterse böyle bir mümin kadını -ki sonuncusu diğer müminlere değil, zatına mahsustur - sana helâl kıldık. Müminlere eşleri ve sahip oldukları kadınları hakkında hangi kuralları geçerli kıldığımızı biliyoruz. Sana mahsus olanı güçlük çekmeyesin diye meşrû kıldık. Allah çok bağışlayıcı, pek esirgeyicidir.(Ahzap 50)
İkinci ayetten ensest ilişkiyi nasıl çıkardınız?
 

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
449
Tepki puanı
88
Düşünce
Agnostik
Tam bir ensest olmasada diğer müminlere değil.Sana helal kıldık diyor.Ben sadece nedenini merak ettim.Yani diğer müminlere amca kızları hala kızları yasakta Muhammede neden serbest.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Tam bir ensest olmasada diğer müminlere değil.Sana helal kıldık diyor.Ben sadece nedenini merak ettim.Yani diğer müminlere amca kızları hala kızları yasakta Muhammede neden serbest.
Şafi fıkhına göre birisi ile zina yapsan ve bu ilişkiden bir çocuğun olsa, kendi öz çocuğun ile evlenmen caizdir.
 

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
449
Tepki puanı
88
Düşünce
Agnostik
Şafi fıkhına göre birisi ile zina yapsan ve bu ilişkiden bir çocuğun olsa, kendi öz çocuğun ile evlenmen caizdir.
Çok garip
sorumun cevabını biliyor musun acaba ?
Neden muhammede helal.Bir sebebi var mı ? yoksa Allah'ın kararı mı ?
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Çok garip
sorumun cevabını biliyor musun acaba ?
Neden muhammede helal.Bir sebebi var mı ? yoksa Allah'ın kararı mı ?
Ben gönderdiğin ikinci ayetten yalnızca, mehirsizce nikahlamasının helal olduğunu görüyorum, haksız mıyım?

Diğer Müslüman erkeklerin mehir vermesi gerekirken, herhangi bir Mümine kendisini peygambere vakfetmek isterse ve bu mehirsizce olursa, Muhammed'e bir zeval yoktur.
 

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
449
Tepki puanı
88
Düşünce
Agnostik
Ben gönderdiğin ikinci ayetten yalnızca, mehirsizce nikahlamasının helal olduğunu görüyorum, haksız mıyım?

Diğer Müslüman erkeklerin mehir vermesi gerekirken, herhangi bir Mümine kendisini peygambere vakfetmek isterse ve bu mehirsizce olursa, Muhammed'e bir zeval yoktur.
Neden olmasın böyle bir anlam çıkarmak için bir engel göremiyorum.

Hz.Muhammed'e amca kızları vs mehirsiz evlenmek helal.
Diğer insanlara mehirli.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Neden olmasın böyle bir anlam çıkarmak için bir engel göremiyorum.

Hz.Muhammed'e amca kızları vs mehirsiz evlenmek helal.
Diğer insanlara mehirli.
Amca kızı ile evlenmek filan zaten bütün Müslümanlara caiz, buna dair bir engel yok ama yukarıda belirtilmiş kadınlar müstesna.
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Nisa 23'de geçen yasaklar ile 33:50'deki geçen ayetlerle aynı değildir. Çünkü Nisa 23'de geçen yasaklar "teyze ve hala"dır. 33:50'de ise "teyze kızı-amca kızı-hala kızı-dayı kızı" geçmektedir. Bunlar zaten Mümin olan insanlara helaldir. Ayette geçen "hicret eden" olacaktır. Yani teyze kızı-amca kızı-hala kızı-dayı kızı" bunlardan hicret edenler olacaktır. Bir de inanmış bir kadın Peygamber'e kendisini hibe etmeside vardır. Bunu inanmış bir kadın dilediği zaman olacaktır. Zaten 33:50'de geçen evlenecek kişiler "yemin/sözleşme" yapması gerekmektedir. 33:51'de ise "sex" sırası falan yoktur. Peygamber dilediğini seçip evlenmesinden bahsetmektedir. Bu tefsirler yoluyla tahrif edilmiştir. Peygamber bunlarla "yemin/sözleşme" yapacaktır. Bu tefsir-hadis tarafından tahrif edilerek "sağ elinizle sahip olduklarınız" diyerek "kölelik/cariyelik" izin vermiş oluyor. Aslında ayette "yemin/sözleşme" etmekten bahsetmektedir. Ayette geçen ifade olan "eymanukum" kelimesi "yemin" kelimesinin çoğuludur. Bunu "sağ elinizle sahip olduklarınız" diye tahrif etmiş oluyorlar. 33:52'de ise 33:50'de geçen kadınlar haricinde evlenmesini yasaklamaktadır. Yani Muhammed'in evlilik konusunda aleyhine bir ayettir. Sınırsız bir kişiyle evlenmek diye bir şey yoktur.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Nisa 23'de geçen yasaklar ile 33:50'deki geçen ayetlerle aynı değildir. Çünkü Nisa 23'de geçen yasaklar "teyze ve hala"dır. 33:50'de ise "teyze kızı-amca kızı-hala kızı-dayı kızı" geçmektedir. Bunlar zaten Mümin olan insanlara helaldir. Ayette geçen "hicret eden" olacaktır. Yani teyze kızı-amca kızı-hala kızı-dayı kızı" bunlardan hicret edenler olacaktır. Bir de inanmış bir kadın Peygamber'e kendisini hibe etmeside vardır. Bunu inanmış bir kadın dilediği zaman olacaktır. Zaten 33:50'de geçen evlenecek kişiler "yemin/sözleşme" yapması gerekmektedir. 33:51'de ise "sex" sırası falan yoktur. Peygamber dilediğini seçip evlenmesinden bahsetmektedir. Bu tefsirler yoluyla tahrif edilmiştir. Peygamber bunlarla "yemin/sözleşme" yapacaktır. Bu tefsir-hadis tarafından tahrif edilerek "sağ elinizle sahip olduklarınız" diyerek "kölelik/cariyelik" izin vermiş oluyor. Aslında ayette "yemin/sözleşme" etmekten bahsetmektedir. Ayette geçen ifade olan "eymanukum" kelimesi "yemin" kelimesinin çoğuludur. Bunu "sağ elinizle sahip olduklarınız" diye tahrif etmiş oluyorlar. 33:52'de ise 33:50'de geçen kadınlar haricinde evlenmesini yasaklamaktadır. Yani Muhammed'in evlilik konusunda aleyhine bir ayettir. Sınırsız bir kişiyle evlenmek diye bir şey yoktur.
Sözleşmenin içeriği nedir? Sözleşmeşiz (hür) olarak/-ile evlenmek ile sözleşmeli kadro ile eş olmak arasındaki ilişki nedir? Sözleşme de dönemin uygun gördüğü biçimde de bir köle, cariye ilişkisi olamaz mı? Muhammed yapmasa bile diğer erkekler bu sözleşme ile bu kölelik-cariyelik ilişkisini devam ettiremezler mi? Nitekim Allah da böyle bir şeyi yasaklanmadığına göre bu tabii olarak mümkündür.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Sözleşmenin içeriği nedir? Sözleşmeşiz (hür) olarak/-ile evlenmek ile sözleşmeli kadro ile eş olmak arasındaki ilişki nedir? Sözleşme de dönemin uygun gördüğü biçimde de bir köle, cariye ilişkisi olamaz mı? Muhammed yapmasa bile diğer erkekler bu sözleşme ile bu kölelik-cariyelik ilişkisini devam ettiremezler mi? Nitekim Allah da böyle bir şeyi yasaklanmadığına göre bu tabii olarak mümkündür.
Gözünü kapatmak dışında, öyle olabileceğini düşünmemek dışında değişen hiçbir şey yok ama bunun olmaması için bir engel de yok.
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Sözleşmenin içeriği nedir? Sözleşmeşiz (hür) olarak/-ile evlenmek ile sözleşmeli kadro ile eş olmak arasındaki ilişki nedir? Sözleşme de dönemin uygun gördüğü biçimde de bir köle, cariye ilişkisi olamaz mı? Muhammed yapmasa bile diğer erkekler bu sözleşme ile bu kölelik-cariyelik ilişkisini devam ettiremezler mi? Nitekim Allah da böyle bir şeyi yasaklanmadığına göre bu tabii olarak mümkündür.
Kur'an köleliği kaldırmıştır ve bunu en büyük günah/şirk saymıştır. Allah'tan başka efendi/rab yoktur. Sözleşme=nikah Müminlerin köleleri yoktur.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Kur'an köleliği kaldırmıştır ve bunu en büyük günah/şirk saymıştır. Allah'tan başka efendi/rab yoktur. Sözleşme=nikah Müminlerin köleleri yoktur.
Hür ile de nikah yapmıyor musun? Hür olarak adlandırılmayan ama antlaşma-yeminleşme-sözleşme yaptığın kadın ile olan nikahın farkı ne? Hür karın ile antlaşma yaptığın karın arasında, belki de hür kadına zulmetmemek için diğerinin de rızası ile antlaşma yaptığın kadının bir şeyler yapması, bir şeylerin olması için yemin isteyerek, nereye kadar, nasıl bir antlaşmaya kadar varabilirsin? Dönemin Müslümanlarının tecrübesi ve bilgisi ile bu şey ile ne olmuş olabilir, hele de Allah bu konuda açıkça bir hüküm vermemişken?

Bu iki kişi ile yapılan evliliklerin, bu iki evlilik/nikah türünün içeriği kesinlikle farklı.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Şöyle bir makale buldum:

Buna göre hizmet etmesi karşılığında himaye edilen ama tam bir köle denilemeyecek kadınların varlığı kabul edilmektedir.

Ancak nikahlanılan, antlaşılan kadının durumu hakkında; bir bildirim, bir uyarı veya açıklayıcı bir öğreti Kuran'da yer almamaktadır.

Yazı ise şöyle sonlanmaktadır:
Köle kadın manasına gelen kelimesi Kuran’da “emetun” olarak geçmekte ve bunların da nikahlanması gerektiğini bildirmektedir:

Bakara 221: İman etmedikçe müşrik kadınları nikahlamayınız. İman eden bir cariye (emetun), beğendiğiniz müşrik bir kadından kesinlikle daha hayırlıdır. İman etmedikçe müşrik erkekleri de kızlarınızla nikahlamayınız. İnanmış bir köle beğenmiş olduğunuz müşrik bir kişiden kesinlikle daha hayırlıdır. Müşrikler cehenneme çağırır. Allah ise, izniyle cennete ve affa çağırır. Allah, düşünüp anlasınlar diye âyetlerini insanlara açıklar.
Edip Yüksel'in mealinde ise, ematun kelimesi köle kadın/cariye değil, bunun yerine hizmetçi kelimesi ile ifade edilmeye çalışılmıştır.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Şöyle bir makale buldum:

Buna göre hizmet etmesi karşılığında himaye edilen ama tam bir köle denilemeyecek kadınların varlığı kabul edilmektedir.

Ancak nikahlanılan, antlaşılan kadının durumuna dair hadisler ve günümüze gelen İslam gelenekleri haricinde onlar hakkında; bir bildirim, bir uyarı veya açıklayıcı bir öğreti Kuran'da yer almamaktadır.

Yazı ise şöyle sonlanmaktadır:


Edip Yüksel'in mealinde ise, ematun kelimesi köle kadın/cariye değil, bunun yerine hizmetçi kelimesi ile ifade edilmeye çalışılmıştır.
Müşriklikten, İslam'a geçen birçok kişi oldu. Bu kişilerin köleleri vardı. Kur'an ise bu köleleri evlendirin demektedir. Yani özgürleştirin demektedir. Eğer Kur'an köleliğe izin verseydi neden köleleri evlendirin demektedir? Örnek olarak bir Müşrik, cariyesini neden evlendirsin? Nikah konusu apaçık bir şekilde "sözleşme" yapın demektedir. Sözleşmenin içeriği sana kalmıştır.
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Bir kaç örnek gösterir misin ?
3:64 ayeti yeter. Allah'tan başka rab/efendi yok. Köle, sahibine "efendi/rab"demektedir. Kur'an ise efendinin/rabbin yalnız Allah olduğunu söyler. Bu ayet varken sen nasıl olurda Allah'tan başka "rab7efendi" edinirsin? Kur'an birçok ayette köleliği yasaklamıştır.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
3:64 ayeti yeter. Allah'tan başka rab/efendi yok. Köle, sahibine "efendi/rab"demektedir. Kur'an ise efendinin/rabbin yalnız Allah olduğunu söyler. Bu ayet varken sen nasıl olurda Allah'tan başka "rab7efendi" edinirsin? Kur'an birçok ayette köleliği yasaklamıştır.
Köle sahibine rab/efendi denilmez, malın, mülkün sahibine malik/efendi/sahip denilirdi, değil mi? Yanılıyor muyum?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
449
Tepki puanı
88
Düşünce
Agnostik
Kuranı kerim hiçbir şekilde köleliği yasaklamamıştır.Neden hep böyle yollara başvuruluyor anlamıyorum.Şunu yazamamış mı ?

....suresi ...ayet
işte kölelik yasaktır.
Bunu gibi birşey var mı ? kuranda bir çok ayette özellikle kadınlarla ilgili ayette adalet konusunda endişe ederseniz 1 tane kadın alın veya cariyelerler yetinin diyor.Yanılıyor muyum ?
Burda nerde yasak hani ?
 
Üst