Şu 2 Ayete bakar mısınız ?

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
449
Tepki puanı
88
Düşünce
Agnostik
Kuranı kerim hiçbir şekilde köleliği yasaklamamıştır.Neden hep böyle yollara başvuruluyor anlamıyorum.Şunu yazamamış mı ?

....suresi ...ayet
işte kölelik yasaktır.
Bunu gibi birşey var mı ? kuranda bir çok ayette özellikle kadınlarla ilgili ayette adalet konusunda endişe ederseniz 1 tane kadın alın veya cariyelerler yetinin diyor.Yanılıyor muyum ?
Burda nerde yasak hani ?
Diyelim ki 1 ayetde domuz eti yasak.Diğer ayette kuzu eti yiyemiyorsanız domuz eti yiyin yazar mı ?

Nisa Suresi/3. ayet:
Eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikahlayın. Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin.
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Kuranı kerim hiçbir şekilde köleliği yasaklamamıştır.Neden hep böyle yollara başvuruluyor anlamıyorum.Şunu yazamamış mı ?

....suresi ...ayet
işte kölelik yasaktır.
Bunu gibi birşey var mı ? kuranda bir çok ayette özellikle kadınlarla ilgili ayette adalet konusunda endişe ederseniz 1 tane kadın alın veya cariyelerler yetinin diyor.Yanılıyor muyum ?
Burda nerde yasak hani ?
Örnek olarak senin kölen olsan onun sahibi/efendisi/rabbi olursun. Bir kitap geliyor ve Rabbin/Efendin/Sahibin sadece Allah olduğunu söylüyor. Bu kitap otomatikman köleliği yasaklar. Arasındaki bağlantıyı kurmanız gerekir. O kitabı inkar ederek kölelik sahibi olursun. O kitaba inanarak kölelik sahibi olamazsın. O kadar ayete yaptığın ters düşer.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Kuranı kerim hiçbir şekilde köleliği yasaklamamıştır.Neden hep böyle yollara başvuruluyor anlamıyorum.Şunu yazamamış mı ?

....suresi ...ayet
işte kölelik yasaktır.
Bunu gibi birşey var mı ? kuranda bir çok ayette özellikle kadınlarla ilgili ayette adalet konusunda endişe ederseniz 1 tane kadın alın veya cariyelerler yetinin diyor.Yanılıyor muyum ?
Burda nerde yasak hani ?
Nisâ, 3. Ayet: Yetimler hakkında adaletli davranamamaktan korkuyorsanız uygun gördüğünüz kadınlarla ikişer, üçer, dörder evlenebilirsiniz. Onlara eşit davranamamaktan korkuyorsanız bir taneyle veya yeminlerinizin/anlaşmalarınızın hak sahibi olduklari ile* yetinin. Sapmamanız için en uygunu budur.

Cariye değil ama antlaşma yaptıkların.

Ayrıca bu ayette hizmetçi nerede geçiyor, bu ayetteki hizmetçinin Arapçadaki hali, karşılığı ne? Bu arada Edip Yüksel'in mealini kullanıyorum.

Nûr, 32. Ayet: Bekarlarınızı, erdemli kadın ve erkek hizmetçilerinizi evlendiriniz; eğer yoksul iseler, ALLAH onları kendi lütfundan zengin edecektir. ALLAH Cömerttir, Bilendir.

NUR, 32. Ayet: Ve enkihül eyama minküm ves salihıyne min ıbadiküm ve imaiküm iy yekun fükarae yuğnihimüllahü min fadlih vallahü vasiun alim
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
449
Tepki puanı
88
Düşünce
Agnostik
Örnek olarak senin kölen olsan onun sahibi/efendisi/rabbi olursun. Bir kitap geliyor ve Rabbin/Efendin/Sahibin sadece Allah olduğunu söylüyor. Bu kitap otomatikman köleliği yasaklar. Arasındaki bağlantıyı kurmanız gerekir. O kitabı inkar ederek kölelik sahibi olursun. O kitaba inanarak kölelik sahibi olamazsın. O kadar ayete yaptığın ters düşer.
Nisa Suresi/3. ayet:
Eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikahlayın. Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin.

haklısın :D dediğim gibi

1 ayetde domuz eti yasak.Diğer ayette kuzu eti yiyemiyorsanız domuz eti yiyin yazar mı ?
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Diyelim ki 1 ayetde domuz eti yasak.Diğer ayette kuzu eti yiyemiyorsanız domuz eti yiyin yazar mı ?

Nisa Suresi/3. ayet:
Eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikahlayın. Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin.
4:3, 24; 25, 36 ve 24:33; 24:58 ayetlerinde geçen "ma meleket eymanukum" ifadesini "Yeminlerinizin/anlaşmalarınızın hak sahibi oldukları" biçiminde çevirmeliyiz. Zira "eYMaN" kelimesi "YeMYN" kelimesinin çoğulu olup, çoğul biçimiyle Kuran boyunca "sözler/anlaşmalar anlamında kullanılır (Bak: 4:33 5:89; 9:12; 16:91; 2:224; 16:92, 94; 30:28; 66:2; 5:53; 6:109;...). Kuran'daki bu kullanılışa bakılınca EYMAN kelimesinin "sağ el" anlamına gelen "YeMYN" kelimesinin çoğulu olarak kullanılmadığına tanık oluyoruz. Tıpkı "AYET" kelimesinin tekili ve çoğulu arasında yapılan fark gibi. İslam'a girmeden önce veya cahiliyye dönemindeyken nikâh kıymadan birlikte hayat yaşayan insanlar bu ifadede anlatılan sınıfa girer. Kuran, Müslüman olmaya karar verdikten sonra bu insanların aralarındaki yemini ve anlaşmayı bozup birbirlerinden ayrılmalarını istemiyor. İki kız kardeşle evlenmiş olanların da bu hatayı işledikten sonra ayrılmalarını istemediği gibi... (4:23). Ortada nikâhsız birlikteliğe bir teşvik yok. Sadece mevcut bir problemi daha da büyütmemek ve insanların Müslüman olmalarının önüne engeller çıkarmamak amacını gütmektedir. Özellikle savaş anlarında dul kalan kadınlara ve yetimlere ekonomik ve psikolojik yardım sağlamak amacıyla sadece dul kadınlarla çok evliliğe izin verilir. (Ayrıca bakınız 4:127). Kuran'ı onaylayan ve uygulayan Muhammed peygamberin poligami pratik etmesi bu amaç doğrultusunda olmalı. Kuşkusuz, dul kadınların "güzellikleri" ve diğer nitelikleri onlarla evlenme konusunda faktör olabilir. Çok kadınla evlenme cesaretini gösterenler onlara eşit davranmaya çalışmalı. Nitekim 4:129 ayeti, bu ideal tavra ulaşmanın imkansızlığını ifade eder. Böylece, çok evliliğin, teşvik edilen bir aile biçimi olarak değil, zaruret için başvurulan ayrıcalıklı bir durum olduğu anlaşılır. Erkeklerin genelde kendilerinden birkaç yıl genç olan kadınlarla evlenmeleri nüfusu çoğalan ülkelerde kadınlar aleyhine bir durum ortaya çıkarmaktadır: çok sayıda kadın evlenme veya evli kalma şansını kaybeder.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
4:3, 24; 25, 36 ve 24:33; 24:58 ayetlerinde geçen "ma meleket eymanukum" ifadesini "Yeminlerinizin/anlaşmalarınızın hak sahibi oldukları" biçiminde çevirmeliyiz. Zira "eYMaN" kelimesi "YeMYN" kelimesinin çoğulu olup, çoğul biçimiyle Kuran boyunca "sözler/anlaşmalar anlamında kullanılır (Bak: 4:33 5:89; 9:12; 16:91; 2:224; 16:92, 94; 30:28; 66:2; 5:53; 6:109;...). Kuran'daki bu kullanılışa bakılınca EYMAN kelimesinin "sağ el" anlamına gelen "YeMYN" kelimesinin çoğulu olarak kullanılmadığına tanık oluyoruz. Tıpkı "AYET" kelimesinin tekili ve çoğulu arasında yapılan fark gibi. İslam'a girmeden önce veya cahiliyye dönemindeyken nikâh kıymadan birlikte hayat yaşayan insanlar bu ifadede anlatılan sınıfa girer. Kuran, Müslüman olmaya karar verdikten sonra bu insanların aralarındaki yemini ve anlaşmayı bozup birbirlerinden ayrılmalarını istemiyor. İki kız kardeşle evlenmiş olanların da bu hatayı işledikten sonra ayrılmalarını istemediği gibi... (4:23). Ortada nikâhsız birlikteliğe bir teşvik yok. Sadece mevcut bir problemi daha da büyütmemek ve insanların Müslüman olmalarının önüne engeller çıkarmamak amacını gütmektedir. Özellikle savaş anlarında dul kalan kadınlara ve yetimlere ekonomik ve psikolojik yardım sağlamak amacıyla sadece dul kadınlarla çok evliliğe izin verilir. (Ayrıca bakınız 4:127). Kuran'ı onaylayan ve uygulayan Muhammed peygamberin poligami pratik etmesi bu amaç doğrultusunda olmalı. Kuşkusuz, dul kadınların "güzellikleri" ve diğer nitelikleri onlarla evlenme konusunda faktör olabilir. Çok kadınla evlenme cesaretini gösterenler onlara eşit davranmaya çalışmalı. Nitekim 4:129 ayeti, bu ideal tavra ulaşmanın imkansızlığını ifade eder. Böylece, çok evliliğin, teşvik edilen bir aile biçimi olarak değil, zaruret için başvurulan ayrıcalıklı bir durum olduğu anlaşılır. Erkeklerin genelde kendilerinden birkaç yıl genç olan kadınlarla evlenmeleri nüfusu çoğalan ülkelerde kadınlar aleyhine bir durum ortaya çıkarmaktadır: çok sayıda kadın evlenme veya evli kalma şansını kaybeder.
Bu ayette hizmetçi nerede geçiyor, bu ayetteki hizmetçinin Arapçadaki hali, karşılığı ne? Bu arada Edip Yüksel'in mealini kullanıyorum.

Nûr, 32. Ayet: Bekarlarınızı, erdemli kadın ve erkek hizmetçilerinizi evlendiriniz; eğer yoksul iseler, ALLAH onları kendi lütfundan zengin edecektir. ALLAH Cömerttir, Bilendir.

NUR, 32. Ayet: Ve enkihül eyama minküm ves salihıyne min ıbadiküm ve imaiküm iy yekun fükarae yuğnihimüllahü min fadlih vallahü vasiun alim
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Bu ayette hizmetçi nerede geçiyor, bu ayetteki hizmetçinin Arapçadaki hali, karşılığı ne? Bu arada Edip Yüksel'in mealini kullanıyorum.

Nûr, 32. Ayet: Bekarlarınızı, erdemli kadın ve erkek hizmetçilerinizi evlendiriniz; eğer yoksul iseler, ALLAH onları kendi lütfundan zengin edecektir. ALLAH Cömerttir, Bilendir.

NUR, 32. Ayet: Ve enkihül eyama minküm ves salihıyne min ıbadiküm ve imaiküm iy yekun fükarae yuğnihimüllahü min fadlih vallahü vasiun alim
"Abd" kelimesi köle/hizmetçi/insan gibi anlamlara gelir. Aynı zamanda "köle" anlamınada gelir.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Bu ayette hizmetçi nerede geçiyor, bu ayetteki hizmetçinin Arapçadaki hali, karşılığı ne? Bu arada Edip Yüksel'in mealini kullanıyorum.

Nûr, 32. Ayet: Bekarlarınızı, erdemli kadın ve erkek hizmetçilerinizi evlendiriniz; eğer yoksul iseler, ALLAH onları kendi lütfundan zengin edecektir. ALLAH Cömerttir, Bilendir.

NUR, 32. Ayet: Ve enkihül eyama minküm ves salihıyne min ıbadiküm ve imaiküm iy yekun fükarae yuğnihimüllahü min fadlih vallahü vasiun alim
İbadikum değil mi?
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Bu ayette hizmetçi nerede geçiyor, bu ayetteki hizmetçinin Arapçadaki hali, karşılığı ne? Bu arada Edip Yüksel'in mealini kullanıyorum.

Nûr, 32. Ayet: Bekarlarınızı, erdemli kadın ve erkek hizmetçilerinizi evlendiriniz; eğer yoksul iseler, ALLAH onları kendi lütfundan zengin edecektir. ALLAH Cömerttir, Bilendir.

NUR, 32. Ayet: Ve enkihül eyama minküm ves salihıyne min ıbadiküm ve imaiküm iy yekun fükarae yuğnihimüllahü min fadlih vallahü vasiun alim
Edip, "ibadet" kelimelerinin hepsini "hizmet" diye çevirmektedir. Yani bu ayette anlamını tahrif etmiyor, köle anlamına gelir.
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
24:32 ve birçok ayette bunun benzeri ayetler mevcuttur. Bu ayetler kölelerden bahsetmektedir.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
ma meleket me anlamı veriyor, neden bu ifade kullanılmış?
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Yalnızca bu ikisi. Bana değil ama benden başka diğer okuyuculara yardımcı olmuş da olursun.
Ma meleket eymanukum ifadesi tefsir-hadis-sünnilere bakarsan yahut Sünni ateistlere bakarsan "elinizin altındakiler/sağ elinizle sahip oldukların" diye çevrilir. Böyle çevirmesi anlamı tahrif etmektir. Eğer ayette apaçık bir şekilde "el" kelimesi geçseydi "yeda" kelimesi geçerdi. "Eyman" kelimesi tekili "yemin"dir. Türkçe'ye geçmiş bir kelimedir. YEMİN !
 

GökTanrıcılık18

☆☆☆
Moderatör
Mesajlar
252
Tepki puanı
115
Düşünce
Deist
Hatta nahl 75 ayetine göre hür ve köle eşit değildir.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:
Üst