Tanrı Kavramı Üzerine Aklımdakiler

ApanX

Yazar
Mesajlar
193
Tepki puanı
138
Düşünce
Kararsız
Her şey kümesine küme dışından bakarsan her şey aslında bir. Ama her şeyin dışında olmak mümkün değil. Küme içinde isen de her şeye bakman mümkün değil. Her şeyi kapsayan bir küme olması da olanaksız çünkü kapsanan bir şey her şey olamaz. O halde her şeyi yaratan ifadesi ile Tanrı anlatılırken aslında Tanrı bu her şeyin dışında tutuluyor. Peki Her şeyin dışında olan nasıl olur da o her şeyin müsebbibi olabilir ki? O zaman var olan bütün şeyleri yaratan Tanrı dersen bu sefer Tanrı'nın yaratması sınırlıdır. Var olan şeyleri yaratan Tanrı olabilirken her şeyi yaratamayacak bir Tanrı olur. Tanrı her şeyi yaratabiliyorsa Tanrı ve her şey birbirinden ayrılır. Yoksa Tanrı her şeyin içinde bir şey olur. Tanrı her şeyi yaratan ise ve bu her şeyin içinde bir şey değilse Tanrı ile insan iletişim kuramaz. Daha doğrusu insan Tanrı ile iletişim kuramaz. Tanrı ise insanı görür işitir duyar bilir fakat insan Tanrıyı göremez, işitemez, duyamaz, bilemez. Tanrının insanla iletişim kurması için aracı bir şey yaratması lazım. Bu şey insan olamaz. Tanrı katından olmalı ama Tanrı da kendinden başka bir alt Tanrı yaratmaz. Yaratsa o Tanrının da bir türevi olması lazım. Bu sonsuz döngüye sarar. Bu nedenle Tanrı ile konuşan ve iletişim kuranların doğru sözlü olmadıklarını düşünüyorum. Bu nedenle ahiret inancını da reddediyorum. Çünkü Tanrı ile konuşulamaz. Tanrı bir iletişim kaydı yaratmadı ise tabi. Bu da Tanrı ile konuşmuş olmak demek olmaz. Bir video kaydı izlemek olur ki Tanrının sesini veya görüntüsünü kaydedebilecek bir şey bu her şeyin içinde olmalı ki bu da imkansız. Ayrıca Tanrı kavramı bile yanlış. Önce Tanrıyı tanımlamak gerekir. Peki Tanrı bu her şeyin içinde değildi o zaman Tanrı nasıl tanımlanabilir ki. Evet şunu söyleyebiliyorum. İnsanların tanımladığı ve adını Tanrı koydukları hiç bir Tanrının olması imkansız. Tanım Tanrıyı ifade edemez. Aynı şekilde Tanrı kelimesinin karşılayacağı bir Tanrı kavramı yoktur. O halde Tanrı nedir. Tanrı sadece bir kelimedir ve her zihinde farklı bir karşılığı olsa da gerçekte karşıladığı veya işaret ettiği bir Tanrı yoktur. Bu nedenle ben hangi görüşün içine giriyorum bilmiyorum ama Tanrı yoktur değil Tanrı kavramının karşılığı yoktur diyorum. Tanrı varsa bile diyemiyorum çünkü varsa ile kastettiğim Tanrı mutlak olarak var olan bir şeyi ifade edemez. İfade edemediğim ve kelime ile işaret edemeyeceğim ve asla iletişim kuramayacağım ve üst ve üstüm olarak beni kapsayan ama kapsadığından bağımsız olan bir Tanrı için ancak onun zihninde olabiliriz. Bu da bizi simülasyon teorisine götürüyor. Beni de sanırım deist yapacak gibi. Her şey aslında bir simülasyon ve onu tasarlayan bir bilinç var. Ve bu simülasyon onu tasarlayanının bilinci. Bu nedenle asla bir iletişim söz konusu olamaz.
 

ApanX

Yazar
Mesajlar
193
Tepki puanı
138
Düşünce
Kararsız
Yukarıda yazdığım aslında Tanrı varsa o bizim tanımladığımız Tanrı değil. Tanımlanamaz bir bilinç sahibi. Bizde o bilincin içinde o bilince sahip olandan fiziki olarak bağımsız ama bilinç itibari ile ilişik ve o bilincin bir parçası olma ihtimali üzerinden de şöyle bir problem çıkıyor. Mutlak bilinç sahibinin bilincinde tasarlanmış bir bilinç için özgür irade kavramı çelişkili duruyor. Yani evren bir simülasyon akıl bir aldatmaca. Bizler bir amaca hizmet ediyoruz ama o amaç ne cennet ne cehennem ne başka bir şey. Bu simülasyonu kurgulayan ve bilinci baskılayan mutlak bilinç tamamen kendisi için fitili ateşlemiş gibi gözüküyor. Yani kusur ve kusursuzluk değil şekil ve çeşitlilik bir diğer ifade ile genetik ve maddesel yapay bir yazılım test ediliyor olabilir.
 

ApanX

Yazar
Mesajlar
193
Tepki puanı
138
Düşünce
Kararsız
"İgnostisizm, varlığı ve yokluğu tartışılan "tanrı" kavramının tanımında bir tutarlılık bulunmadığını, tutarlı bir tanımı bulunmayan bir kavramın da varlık yokluk açısından tartışılmasının anlamsız olduğunu öne süren teolojik konumdur. Bu kavram 1928 yılında, Hümanist Yahudiliğin kurucusu Haham Sherwin Wine tarafından icat edilmiştir."

aklımdaki tam ignostisizm değil. Tanrı hakkında söylenenler doğru değil. Çünkü tanrı tanımlanamaz. Tanrının tanımı ve açıklaması yapılamaz diye düşünüyorum. Ben sadece kavramı ve işaret ettiklerini reddediyorum ve Tanrı ile iletişim kurulamaz, Tanrı görülemez, işitilemez hatta bilinemez diyorum. Bu bilinemezlik Tanrı yoktur demek değil. Varlığına gelince aslında var olan o biz onun varlığı yanında simülasyonuz asıl bilinç sahibi o bizim bilincimiz yanılsama aklımız aldatmaca diye düşünüyorum.
 

iksaruman

ll ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,388
Tepki puanı
1,066
Düşünce
Nihilist
Öz, varlıklar tarafından algılanamaz, erişilemez, manipüle edilemez.

Öz, varlıkları algılayabilir, varlıklara erişebilir, varlıkları manipüle edebilir.

Varlıkların içinde bulanabilir; Enerji ve hiçlik de dahil olmak üzere.

Varlıkları özümseyebilir; kendine katabilir.

Yani benim bildiğim bu.
 

ApanX

Yazar
Mesajlar
193
Tepki puanı
138
Düşünce
Kararsız
Öz, varlıklar tarafından algılanamaz, erişilemez, manipüle edilemez.

Öz, varlıkları algılayabilir, varlıklara erişebilir, varlıkları manipüle edebilir.

Varlıkların içinde bulanabilir; Enerji ve hiçlik de dahil olmak üzere.

Varlıkları özümseyebilir; kendine katabilir.

Yani benim bildiğim bu.
kendi çıkarımların mı bunlar öz olarak anlatmışsın tanrıyı.
 

iksaruman

ll ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,388
Tepki puanı
1,066
Düşünce
Nihilist
kendi çıkarımların mı bunlar öz olarak anlatmışsın tanrıyı.
Tanrı özden daha değerli veya ebedi değildir. Tanrı özün bir parçasıdır.
Öz arzuladığını yok eder, arzuladığını yaratır.
Öz bir kişi ile bütünleştiğinde bir tanrı oluşur.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

ApanX

Yazar
Mesajlar
193
Tepki puanı
138
Düşünce
Kararsız
Tanrı özden daha değerli veya ebedi değildir. Tanrı özün bir parçasıdır.
Öz arzuladığını yok eder, arzuladığını yaratır.
Öz bir kişi ile bütünleştiğinde bir tanrı oluşur.
Tamamen hayal ürünü. İster öz de ister töz de ne dersen de
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,067
Tepki puanı
965
Düşünce
Sünni
Peki Her şeyin dışında olan nasıl olur da o her şeyin müsebbibi olabilir ki?
İslamda masiva kavramı vardır ve Allahtan başka her şey anlamına gelir.

Masivanın dışında olmayan masivanın müsebbibi olamaz zaten.
Tanrı her şeyi yaratan ise ve bu her şeyin içinde bir şey değilse Tanrı ile insan iletişim kuramaz.
Neden kuramasın ki? Bir şeyi yaratabilen o şeyle iletişim tabii ki kurabilir
Bu nedenle ahiret inancını da reddediyorum.
Arzu edenler linki inceleyebilir
 

Son konular

Son mesajlar

Üst