Tanrı ve Kötülük Paradoksu

Mesajlar
66
Beğeniler
29
Düşünce
Ateist
#43
Allah'ı bir seri katile benzetirim. İslamın 1400 yıllık tarihini incelersen bunu reddetmek tüm arap kültürünü ve tarihini reddetmek anlamına gelir. Allah kendini seri katil yapabilecek tüm özelliklere sahiptir.

Bir kişi binanın temeline dinamit döşeyip, o binayı havaya uçursa,o bina da yaşayan insanları öldürse, o insana katil deriz. Allahta insanların öleceğini bile bile depremler, kasırgalar, hortumlar yaratmaktadır. Bu doğal afetler sonucu insanlar acı çekmekte, binlercesi ölmektedir. Bu ölüme yol açan düzeni oluşturan kendisidir. Allah dolayısıyla acıma duygusu olmayan bir katil olmaktan kurtulamaz, kaçınılmaz olarak. Bu durumda, bir insanı öldüren, tüm insanlığı öldürmüş gibi olur diyen Kuranın Allahı, Arabın Tanrısı kendisinin de, eleştirdiği katiller gibi katil olduğunu, birçok şeyi bilmediği gibi bilmemektedir.

Allah katil olabilir mi gibi bir felsefik bir soru da sorulabilir tabi. Bu sorunun yanıtı, apaçık ortadadır. Kuranın Allahı, Arabın Tanrısı katil olabilir mi sorusunu sormaya gerek yok, çünkü kendisi katildir. Düşünceleri, emirleri, yarattığını söylediği düzen bize katil olduğunu, onun katil olmaktan kurtulamadığını göstermektedir. Allahın eline kan bulaşmıştır. O yüzden Allaha yeni bir ad daha verilmelidir.

El katil: Katil olan, katil olmaktan kurtulamayan.
Katil: Ölüme yol açan, ölüme neden olan, öldürücü.
 
Mesajlar
1
Beğeniler
1
Düşünce
Agnostik
#45
Tanrı varsa ve kötülüğü yarattıysa ona yine de güveniyorsak, biz zaten kaybettik demektir. Çünkü tanrı doğruluk için kendisini bile sınavda soru yapmıştır, yani benden korkup beni mi yani yanlışı mı seçecekler yoksa doğruyu seçmek için beni bile terk mi edecekler diye bir sınav yapmış olabilir. Mesela kimileri menfaat için tanrıyı savunur ama doğruluk için tanrıya bile isyan etmez. Tanrı'nın bile karışamadığı tek şey haktır, yani kendisi dışında başka şeylerin birbirine olan hakkına karışamaz. Bu da hakkın her şeyden üstün olduğunu gösterir, yani adaletin bile olmadığı bir iylik, kötülükten ibarettir.

Adaletsiz hiçbir şey düşünülemez, çünkü adaletin olmadığı hiçbir şeyden hayır gelmez. Adalet varsa kötülükten bile hayır oluşabilir, mesela kötü adama kötülüğünü iade edip ona gerçeği göstermek gibi. Eğer tanrı yoksa neden haksızlık var? Haksızlık varsa hakta var! Tanrısızlık varsa tanrı da var. Tanrı kötülüğü yarattıysa, kendisinin de kötülüğe sebep olduğunu bilmiyor mu? Tanrı bunları bilmesi gerekiyor, o zaman dünyayı yani kusurları yaratan tanrı değil. Dünyayı şeytan bir karanlık yarattı, tanrı ise yoktan var olduğu için,yani yoklukta tanrı vardır, tanrı varlıkta değildir. Varlıkta tanrısızlık vardır, yoklukta tanrı vardır.

Hani tanrı incilde demişti karanlığın bana gücü yetmedi diye.İşte bu yüzden tanrı yokluktadır. Yokluk hiçliktir yani kusursuzluktur, beyaz bir ışıktır. Varlık karanlıktır, kusurlardan oluşur. Çünkü var olanların hepsi yokluktan gelerek, istekleri yani ihtiyaçları oluşur. İhtiyaç duymak kusurun başlangıcıdır. İstekler nefsi oluşturur. Nefisimiz şeytanın oyuncağı olur,şeytan bizi var etmek için, varlığa yani karanlığa benzetmeye çalışır. Yokluğu yöneten tanrıdır, karanlığı yani varlığı yöneten ise şeytandır.

Dinler sadece bir araçtır, yani dinlerin yolları farklı ama geldiği yer ise aynıdır. Sadece nefsimiz ile dine karanlık yollar ekleriz, inancımizı kendimize göre şekillendiririz. İncilde bekar olmak,insanı tanrıya daha çok yaklaştırıldığı söylenir, yani tanrı bunu söyler. Kuran'da ise güç yetiremeyenler evlensin demiş. Bu da gösteriyor ki, tanrı her bölgenin insanına ayrı bir peygamber ve kitap göndermiş, çünkü her bölgenin nefsine yani ahlakına göre bir din göndermek zorunda kalmıştır, yoldan sapmasınlar diye. Bu da kanıtlıyor ki, dinlerin yolları farklı ama geldiği yer aynıymış. Bu dünyaya çocuk getirmek bize verilen bir özgürlük hakkı değildir, aksine kendi sevgi ihtiyacımızı karşılamak için, başka bir canlıyı acının içine attığımız, yani sadece kendimizi düşündüğümüz bir haksızlıktır.
 
Mesajlar
13
Beğeniler
5
Düşünce
Agnostik
#46
Merhaba

Bu konuda teizmi savunmak istiyorum. Teizmi rasyonel ve matematiksel bir mantıkla savunacagim.

Oncelikle sunu belirtmek istiyorum. Matematikte herhangi bir sayinin sonsuza bolumu sifiri vermektedir. Teizmin temelinde ise ahiret hayati oldugu ve olunce bizi sonsuz bir hayatin bekledigi yatmaktadir. Yani rasyonel ve teist yaklasima gore bu dunyadaki hayatimiz obur dunyadaki hayatimiza oranla hicbir anlam ifade etmemektedir.
Diger bir deyisle bu dunyada 1000 yil yasasak ve hayatimizin her saniyesinde dahi aci ceksek ahirette bizi sonsuz ve mutlu bir hayat bekledigi icin rasyonel mantiga gore -rasyonel mantikta 1000:Sonsuz sifiri vermektedir- bu dunyada cektigimiz acilar bir anlam ifade etmemektedir.
Hristiyanlık ve müslümanlik kölelerin ayaklanmasidir. İsa devrimci bir önderidir tıpkı Muhammet gibi. İsa ve havarileri gibi yakalasik 100 grup vardır. Ve aziz petrus saygın birisi olduğu için tüm grupların manifestolarini toplayıp tek bir kitap yazmıştır. Adı da incil olmuştur günümüzde. Yoksul, Fakir ve köle bir halkı Cennet gibi bir yer ile mükafatlandirmak elbette ki akıllıca. Yoksa bunca insanı nasıl bir arada tutabilirsiniz. Yani hümanizm. Acı sevicilik. Elit Araplarinda koleleri vardı yani müslüman köleler. Yarı çıplaktirlar. Bu dönemlerde İsa dan öncede sonrada, yani İslamiyet de örtünmek sadece zengin kadınlar içindir. Ve saygınlık belirtir. Roma Asur Babil Yahudiler ve İslamiyetten de vardır. Köleler ve fahişelerin örtünmeleri yasaktır. Hamurabi kanunlarında yani yazılı ilk kanunlarda bile yazılmistir bu. Zaten Muhammedin kanunlari hamurabi kanunları ile aynıdır. Köle Arap kadınların göğüsleri açıktır. Muhammedin örtünne ile ilgili ayetlerin geldikten sonra bile eşlerin çoğu açıktır. Vs vs Cennet farkirleri ve yoksullari idare edecek ve hayata bağlayacak tek yapıdır. Ki cennet etrafını çevirme anlamındadir. Bahçe demektir. Cehennem ise cocuklarin malek adinda bir tanrıya kurban edildikleri ve daha sonra yakıldıkları çukurun adıdır. Malek kuran da cehennemin baş meleği malik olmuştur bizde
 
Üst Alt