Tanrısal Mesaj: Oksimoron

bilgelikyolunda

ll ☆
Yazar
Mesajlar
16,242
Tepki puanı
1,324
Düşünce
Sünni
Yapamaz, çünkü hayali varlıklar hayallerin dışına çıkamaz. İstediği kadar uğraşsın, farketmez.
Hayali olduğu sizin temelsiz uydurmanız:

İnsan deneyimi sonuçların sebebe bağlı gittiğini gösteriyor. Sebep sonuç ilişkisini kuramasak bile var olduğunu düşünerek mantık yürütelim:

Sebepler sonsuza kadar geri götürülemez. Çünkü bu durumda en sondaki sonucun oluşması için sonsuz sebebin gerçekleşmesi gerekirdi. Bu da hiçbir zaman mümkün olmayacağı için en sondaki sonuç hiçbir zaman ortaya çıkamazdı. Demek ki sebepler sonsuza kadar geri götürülemez, bir ilk sebep olmalı.

İlk sebep varsa o ilk sebebin bir sebebi yok, o ilk sebebin varlığı kendinden ve o ilk sebebin öncesi yok yani ezeli.

İşte o ilk sebep neyse Yaratıcı odur ve buradan anlıyoruz ki Yaratıcının varlığı kendindendir, Yaratıcı ezelidir ve madde termodinamiğin ikinci yasasına göre madde ezeli olamayacağı için Yaratıcı madde ötesidir.

Gördünüz mü mevcut bilimsel veriler ışığında işletilen mantık kuralları bize Yaratıcının kesin var olduğunu söylüyor.

Yaratıcı irade sahibi olmasaydı kendini etkileyip bir şey yaratmasına sebep olacak hiçbir şey olmadığı için hiçbir şey var olmazdı. Bir şeyler var. Öyleyse Yaratıcı irade sahibi yani Tanrı.

Sebep sonuç ilişkisi yoksa zaten varlıkları sebepsiz veya sebepli yaratan bir Yaratıcının varlığına itiraz edecek bir nokta kalmaz. Tüm zaman ve mekanları taramadığımız, zamansızlığı bilmediğimiz için Yaratıcının yokluğunu iddia etmek dogmatik bir tavır olur. En fazla denilecek şey şu: "sebep sonuç ilişkisi varsa Yaratıcı vardır, yoksa da Yaratıcının varlığına itiraz edecek bir nokta yoktur”

Kainatta formül olmasının tesadüf ihtimalini yok ettiği için tasarım seçeneğinin zorunlu olduğu, bu yüzden de sebep sonuç ilişkisi yoksa bile Yaratıcının varlığının zorunlu olduğunu da göz önünde bulundurunca Yaratıcının varlığı açıkça ortaya çıkıyor.
Bunu kıçından uydurdun, çünkü dinsiz imansızlar ve senin tanrını ve sözde elçisini kaale almayanlar, ayvayı yedi.
Zilzal
﴾7﴿
Kim zerre miktarı hayır yapmışsa onu (karşılığını) görür.

﴾8﴿
Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu (karşılığını) görür.

“Şüphesiz ki Allah insanlara hiçbir şekilde zulmetmez” (Yunus 44)

Kimin bir tarafından uydurduğu belli oluyor :)
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Entropyy

lll ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,883
Tepki puanı
3,077
Düşünce
Ateist
Hayali olduğu sizin temelsiz uydurmanız:

İnsan deneyimi sonuçların sebebe bağlı gittiğini gösteriyor. Sebep sonuç ilişkisini kuramasak bile var olduğunu düşünerek mantık yürütelim:

Sebepler sonsuza kadar geri götürülemez. Çünkü bu durumda en sondaki sonucun oluşması için sonsuz sebebin gerçekleşmesi gerekirdi. Bu da hiçbir zaman mümkün olmayacağı için en sondaki sonuç hiçbir zaman ortaya çıkamazdı. Demek ki sebepler sonsuza kadar geri götürülemez, bir ilk sebep olmalı.

İlk sebep varsa o ilk sebebin bir sebebi yok, o ilk sebebin varlığı kendinden ve o ilk sebebin öncesi yok yani ezeli.

İşte o ilk sebep neyse Yaratıcı odur ve buradan anlıyoruz ki Yaratıcının varlığı kendindendir, Yaratıcı ezelidir ve madde termodinamiğin ikinci yasasına göre madde ezeli olamayacağı için Yaratıcı madde ötesidir.

Gördünüz mü mevcut bilimsel veriler ışığında işletilen mantık kuralları bize Yaratıcının kesin var olduğunu söylüyor.

Yaratıcı irade sahibi olmasaydı kendini etkileyip bir şey yaratmasına sebep olacak hiçbir şey olmadığı için hiçbir şey var olmazdı. Bir şeyler var. Öyleyse Yaratıcı irade sahibi yani Tanrı.

Sebep sonuç ilişkisi yoksa zaten varlıkları sebepsiz veya sebepli yaratan bir Yaratıcının varlığına itiraz edecek bir nokta kalmaz. Tüm zaman ve mekanları taramadığımız, zamansızlığı bilmediğimiz için Yaratıcının yokluğunu iddia etmek dogmatik bir tavır olur. En fazla denilecek şey şu: "sebep sonuç ilişkisi varsa Yaratıcı vardır, yoksa da Yaratıcının varlığına itiraz edecek bir nokta yoktur”

Kainatta formül olmasının tesadüf ihtimalini yok ettiği için tasarım seçeneğinin zorunlu olduğu, bu yüzden de sebep sonuç ilişkisi yoksa bile Yaratıcının varlığının zorunlu olduğunu da göz önünde bulundurunca Yaratıcının varlığı açıkça ortaya çıkıyor.

İnsan deneyimi 3 uzay 1 zaman fizik kurallarının olduğu küme içerisinde sebep sonuç ilişkisini gösterebilir.
Dışarısını bilmiyoruz deneyimimiz dışında götümüzden mantık uyduramayız.
Sebep sonuç ilişkisi varsa yoksada diyemeyiz.
Ama hayal kurabilirsiniz hayallerin sınırı yok.

Yazmıştık:

Sebep sonuç ilişkisi insan deneyimine dayalıdır bunda yanlış var mı?

Sebep sonuç ilişkisi bildiğimiz varoluş kümesi olan, fizik kanunlarına uygun olarak devinen 3 uzay, 1 zaman boyutu içinde yer alan madde ve enerji için geçerlidir bunda yanlış var mı?

İnsan deneyimine dayalı sebep sonuç ilişkisine dayanarak, ilk sebep olmalı dersen o ilk sebebi varoluş kümesi içinde tanımlamış olursun bunda yanlış var mı?

Bu durumda ilk sebep bu kümenin kurallarına uygun olacak bir nedene sahip olmalıdır bunda yanlış var mı?

İlk sebep bu kümenin dışındadır dersen, bu durumda bu kümenin dışını tanımlaman ve sebep sonuç ilişkisini orada da ortaya koyman gerekecek bunda yanlış var mı?

Gördün mü mevcut bilimsel veriler ışığında işletilen mantık kuralları bize yaratıcıyı bulmak için sebepleri şeyinin keyfine göre organize edemeyeceğini gösteriyor. :)
 

kavak

V ☆☆☆
Denetmen
Mesajlar
8,978
Çözümler
1
Tepki puanı
5,910
Düşünce
Ateist
Hayali olduğu sizin temelsiz uydurmanız:
İnsan deneyimi sonuçların sebebe bağlı gittiğini gösteriyor. Sebep sonuç ilişkisini kuramasak bile var olduğunu düşünerek mantık yürütelim:
Sebepler sonsuza kadar geri götürülemez. Çünkü bu durumda en sondaki sonucun oluşması için sonsuz sebebin gerçekleşmesi gerekirdi. Bu da hiçbir zaman mümkün olmayacağı için en sondaki sonuç hiçbir zaman ortaya çıkamazdı. Demek ki sebepler sonsuza kadar geri götürülemez, bir ilk sebep olmalı.
İlk sebep varsa o ilk sebebin bir sebebi yok, o ilk sebebin varlığı kendinden ve o ilk sebebin öncesi yok yani ezeli.
İşte o ilk sebep neyse Yaratıcı odur ve buradan anlıyoruz ki Yaratıcının varlığı kendindendir, Yaratıcı ezelidir ve madde termodinamiğin ikinci yasasına göre madde ezeli olamayacağı için Yaratıcı madde ötesidir.
Gördünüz mü mevcut bilimsel veriler ışığında işletilen mantık kuralları bize Yaratıcının kesin var olduğunu söylüyor.
Yaratıcı irade sahibi olmasaydı kendini etkileyip bir şey yaratmasına sebep olacak hiçbir şey olmadığı için hiçbir şey var olmazdı. Bir şeyler var. Öyleyse Yaratıcı irade sahibi yani Tanrı.
Sebep sonuç ilişkisi yoksa zaten varlıkları sebepsiz veya sebepli yaratan bir Yaratıcının varlığına itiraz edecek bir nokta kalmaz. Tüm zaman ve mekanları taramadığımız, zamansızlığı bilmediğimiz için Yaratıcının yokluğunu iddia etmek dogmatik bir tavır olur. En fazla denilecek şey şu: "sebep sonuç ilişkisi varsa Yaratıcı vardır, yoksa da Yaratıcının varlığına itiraz edecek bir nokta yoktur”
Kainatta formül olmasının tesadüf ihtimalini yok ettiği için tasarım seçeneğinin zorunlu olduğu, bu yüzden de sebep sonuç ilişkisi yoksa bile Yaratıcının varlığının zorunlu olduğunu da göz önünde bulundurunca Yaratıcının varlığı açıkça ortaya çıkıyor.
Zilzal
﴾7﴿
Kim zerre miktarı hayır yapmışsa onu (karşılığını) görür.

﴾8﴿
Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu (karşılığını) görür.
“Şüphesiz ki Allah insanlara hiçbir şekilde zulmetmez” (Yunus 44)
Kimin bir tarafından uydurduğu belli oluyor :)
Bir yerinden uyduran elbette senin, bari bana bu c/pvari saçmalıklarla gelme!

Yazmıştık...
Yapamaz, çünkü hayali varlıklar hayallerin dışına çıkamaz. İstediği kadar uğraşsın, farketmez.
 

bilgelikyolunda

ll ☆
Yazar
Mesajlar
16,242
Tepki puanı
1,324
Düşünce
Sünni
Hristiyan olsak mesela.
Delilleri gördüğünüz halde halen Hristiyansanız yine suçlusunuzdur. Mesela insanın günahkar doğduğunu iddia ederek tüm insanlara iftira atıyorsunuzdur.
O zaman tek tek say ki görelim her zerrede var olan anlamları. Yalnız hepsi senetli olacak.
Bu emreder üslubunuz zaten seviyenizi gösteriyor.

Ayet ve sahih hadislere bakarsanız görürsünüz anlamlarını.

Kuranın Allah kelamı olduğunu gösteren e delil aynı zamanda her zerrede olan anlamların da delilidir.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

FİLEozof

ll ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,673
Tepki puanı
1,992
Düşünce
Panteist
Ayet ve sahih hadislere bakarsanız görürsünüz anlamlarını.

Kuranın Allah kelamı olduğunu gösteren e delil aynı zamanda her zerrede olan anlamların da delilidir.
Cansız varlıklara hakaret ediyoruz yani öyle mi? Adam ağzıyla kuş tutsa gene de Allah’a yaranamıyor. Sebep? “Maddiyata hakaret!”

Kuran’ın insan sözü olduğunu gösteren her delil, bunların hüsnü kuruntu olduğunun da delilidir.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

DemoKratos

Vl ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
8,372
Çözümler
1
Tepki puanı
5,512
Düşünce
Ateist
“Maddiyata hakaret!”

😄 Bunu da mı yapmışız!!!? Vaaaay beeee! Biz neymişiz be abi! A! A! A! 😆

Lan ben de öyle kendimizi maneviyata saydırıyoruz sanırdım! Demek farkında olmadan maddiyata da mı sallamışız! 😁 E tabi Hegel amca gücenir! Yapmamak lazım! 😀
 

bilgelikyolunda

ll ☆
Yazar
Mesajlar
16,242
Tepki puanı
1,324
Düşünce
Sünni
Cansız varlıklara hakaret ediyoruz yani öyle mi? Adam ağzıyla kuş tutsa gene de Allah’a yaranamıyor. Sebep? “Maddiyata hakaret!”

Kuran’ın insan sözü olduğunu gösteren her delil, bunların hüsnü kuruntu olduğunun da delilidir.
Cansızlar diye onlara hakaret etme özgürlüğünüz mü var zannediyorsunuz?

İslama göre zerre kötülük de zerre iyilik de boşa gitmeyecek.

Kuran’ı kim/kimler, nerede, ne zaman, nasıl yazmış?

Bu sorulara bilimsel veya mantıki kanıtlarla cevap vermediğiniz sürece insan yazması olduğu iddianız ucuz spekülasyondan öteye gitmez.
 

FİLEozof

ll ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,673
Tepki puanı
1,992
Düşünce
Panteist
Cansızlar diye onlara hakaret etme özgürlüğünüz mü var zannediyorsunuz?

İslama göre zerre kötülük de zerre iyilik de boşa gitmeyecek.
Kimse hakaret etmiyor. İşlevleri bu yönde diyoruz sadece. Başka yönü varsa da bilemeyiz diyoruz.
Kuran’ı kim/kimler, nerede, ne zaman, nasıl yazmış?

Bu sorulara bilimsel veya mantıki kanıtlarla cevap vermediğiniz sürece insan yazması olduğu iddianız ucuz spekülasyondan öteye gitmez.
Kuran’daki yanlışları göstermek yeterli. :)
Bu kadar teferruata gerek yok.
 

kavak

V ☆☆☆
Denetmen
Mesajlar
8,978
Çözümler
1
Tepki puanı
5,910
Düşünce
Ateist
İslama göre zerre kötülük de zerre iyilik de boşa gitmeyecek.
Yine uçmuşsun ve kıçından uydurmuşsun.
Senin tanrını ve elçisini kaale almayanlar ve hiç kaale almayacak olanlar, İslama göre ayvayı yedi.
Bu nokta tartışmaya bile açık değildir.
 

Science

☆☆☆☆
Ayrıldı
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
834
Düşünce
Ateist
Benim adım bilgelik yolunda ama bilge değil cahilim ve araştırıyorum yobazın tekiyim Ali_imran 57_59 da musluMAL olmayanlar cehenneme gidecek yazdığı halde İslama göre herkes ahirette iyilik ve kötülüğü miktarı kadar çekecek diyorum çünkü arayüz Leer çelişki olduğunu anlamamalı ayrıca bana ayet göstermeyin fena bükerim bu yazdıklarımın neresi neden zırva lan pis kafir
 

bilgelikyolunda

ll ☆
Yazar
Mesajlar
16,242
Tepki puanı
1,324
Düşünce
Sünni
Kimse hakaret etmiyor. İşlevleri bu yönde diyoruz sadece. Başka yönü varsa da bilemeyiz diyoruz.
Panteist olsak mesela?
İslam yalan dediğiniz anda İslama göre kainatın zerrelerinin taşıdığı anlamlara da yalan demiş oluyorsunuz.

Varlıklar Allah’ın isim ve sıfatlarını yansıtır mesela. Allahı inkar ettiğiniz an varlıkların bu anlamlarını da inkar edip onları tahkir etmiş olursunuz.

Dediğiniz doğruysa zaten sorun yok ama İslam doğruysa ahirette bile bile inkar edenlerin cezalandırılması Allahın adil olduğunu gösterir
Kuran’daki yanlışları göstermek yeterli. :)
Bu kadar teferruata gerek yok.
Kuranda olmayan yanlışları kuru inatla var gibi göstermeniz anlamsız.

İslamda var olduğunu iddia ettiğiniz bütün yanlışların ya çarpıtma olduğu ya uydurma olduğu bin küsur yıl önce ilan edildiği ya hiçbir kaynakta geçmeyen uydurmalar olduğu defalarca ortaya çıktı.

Arzu edenler sadece bu forumdaki bazı çarpıtma, yalan dolan ve iftiraları linkte görebilir
 
Yazan tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

ll ☆
Yazar
Mesajlar
16,242
Tepki puanı
1,324
Düşünce
Sünni
Yine uçmuşsun ve kıçından uydurmuşsun.
Senin tanrını ve elçisini kaale almayanlar ve hiç kaale almayacak olanlar, İslama göre ayvayı yedi.
Bu nokta tartışmaya bile açık değildir.
Zilzal
﴾7﴿
Kim zerre miktarı hayır yapmışsa onu (karşılığını) görür.

﴾8﴿
Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu (karşılığını) görür.

“Şüphesiz ki Allah insanlara hiçbir şekilde zulmetmez” (Yunus 44)

Kimin bir tarafından uydurduğu belli oluyor :)

Ayrıca “tartışmaya açık değil” demeniz sizin kendi iddialarınızı dogma haline getirmiş bir tip olduğunuzu ispat ediyor
 

Son konular

Son mesajlar

Üst