Tarık suresindeki çelişki iddiası

Hardcore

Süresiz Yasaklı
Mesajlar
190
Tepki puanı
68
Düşünce
Kur'ancı
Hala bu klasik karikateist argümanının kullanıldığını görüyorum
Ateist arkadaşımız bu iddiaları gördüğü gibi kullanmaya başlıyor işin aslına bakmıyor
Diyanet parantez içinde (Bu su) ekledi kuran çöktü aynen
İşin aslına gelelim...

5. Onun için insan neden yaratıldığına bir baksın.(Bahsedilen şey=insan)

6. Atılan bir sudan yaratıldı(Bahsedilen şey=insan)

7. Bu su, bel ile kaburga kemikleri arasından çıkar.(Yahrücü min beynissulbi vetteraibi.)

8. Elbette Allah’ın onu döndürmeye gücü yeter.(Bahsedilen şey=insan)

Bu ayet geleneksel biçimde 5-6-7 aynı bağlamda olduğu düşünülerek çevriliyor
5-6 7-8 şeklinde çevrilmesi daha doğru olur
Ayetin aslında bu su diye bir ibare yok

Bu da ilgili video

Kuşkusuz Kur’ân, ayırt edici bir sözdür.
Tarık 13
Kanalın adı sorgulayan Müslüman. Çok iyi bir kaynakmış bravo. Adam tabi ki evirip çeviricek ayetleri de sana öyle göstericek. Hem sen nasıl bağımsızsın paso İslam'ı savunuyorsun?
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,520
Tepki puanı
345
Düşünce
Bağımsız
Kanalın adı sorgulayan Müslüman. Çok iyi bir kaynakmış bravo. Adam tabi ki evirip çeviricek ayetleri de sana öyle göstericek. Hem sen nasıl bağımsızsın paso İslam'ı savunuyorsun ?
Aradan 1 ay geçmiş şimdi okuduğumda kanser oluyorum.
 

FİLEozof

ll ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,695
Tepki puanı
2,001
Düşünce
Panteist
Açıp bakın anlamadığınız yer olursa sorarsınız. :)
Hadisi siz atacaksınız ki tartışmaya daha da özelden devam edelim. :)
Bu konuda bile bşrden bir fazla hadis var. Arapçaları da birbirinden farklı. Hangisini kastettiğinizi nereden bileyim?
 

bilgelikyolunda

ll ☆
Yazar
Mesajlar
16,258
Tepki puanı
1,325
Düşünce
Sünni
Hadisi siz atacaksınız ki tartışmaya daha da özelden devam edelim. :)
Bu konuda bile bşrden bir fazla hadis var. Arapçaları da birbirinden farklı. Hangisini kastettiğinizi nereden bileyim?
Birden fazla hadisin sahih olup olmadığına bakarsınız. Hepsi sahihse hepsini alırsınız, hepsi sahih değilse sadece sahih olanları alırsınız.

Sizin derdiniz kuru tartışma olabilir, bilmiyorum ama benim derdim hakikatin ortaya çıkması. Bu yüzden aklınıza kapı açıyorum ama iradenizi elinizden almıyorum.

Derdiniz gerçekten doğruya ulaşmaksa bakıp anlamadığınız yerleri sorarsınız, derdiniz başka bir şeyse sizi derdinizle baş başa bırakıyorum. :)
 

DemoKratos

Vl ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
8,379
Çözümler
1
Tepki puanı
5,524
Düşünce
Ateist
Ben hayatımda hiç, muslimken bile hadislere dönüp de bakmadım. Bunların değersiz cahil sayıklamaları olduğu yani aşırı apaçık sırıtıyor. Bunları eleştirmeyi bile gereksiz buluyorum. Heriflerin birileri saçma sapan zırvalamış.

Ha, Kuran çok mu düzgün? Hayır. Değil ama Kuran için apaçık, net bir iddia söz konusu: Bu şey garanti altında, değişmeden korunuyor diye iddia ediyorlar. Bu iddia şimdi bizim açımızdan mükemmel bir şey. Ki büyük ölçüde de değişmekten korumuş bu iddia onu. Değiştirmeye cesaret edememişler.

Hadislerde böyle bir garanti yok. Sahihti zayıftı tartışıldığına göre sahih dedikleri kriter acaba ne kadar objektif yani şimdi? Zaten Muhammed yok, o ayrı da... Allah da yok zaten, o da ayrı.

Fakat bu yine de Kuran = hadis yapmıyor. Kuran nedenini belirttiğim şekilde apaçık farklı bir iddia. Bu iddia muslimlerin kendi elini kolunu bağlıyor. Muslimlerin kendileri Kuran ve hadisi farklı konumlara oturtmak zorundalar. Yoksa bize göre ikisi de insan uydurması elbette.

Ha ama hadis eleştirisi olmayacak diye bir kayıt elbette yok. Her şey elbette eleştirilebilir, o ayrı. Yani şimdi muslimler sahih ölçütünün objektifliğini iddia ediyorlarsa elbette sahih olarak geçen hadislerde Ayşe niye dokuz yaşında, söz konusu edilecek ve "kızların yaşı ergenlikten itibaren sayılır" gibi saçma sapan gülünç şaklabanlıklara başvurup taklalar atmaları eğlenceli olur yani şimdi! 😆
 
Yazan tarafından düzenlendi:

FİLEozof

ll ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,695
Tepki puanı
2,001
Düşünce
Panteist
Birden fazla hadisin sahih olup olmadığına bakarsınız. Hepsi sahihse hepsini alırsınız, hepsi sahih değilse sadece sahih olanları alırsınız.

Sizin derdiniz kuru tartışma olabilir, bilmiyorum ama benim derdim hakikatin ortaya çıkması. Bu yüzden aklınıza kapı açıyorum ama iradenizi elinizden almıyorum.

Derdiniz gerçekten doğruya ulaşmaksa bakıp anlamadığınız yerleri sorarsınız, derdiniz başka bir şeyse sizi derdinizle baş başa bırakıyorum. :)

Seç beğen al diyorsunuz ama hadisin numarasını bilmiyorum ki. :) Osmanlı tarihi gibi mübarek. Hangi sahih hadise bakayım? Yani evet, amacım gerçekten doğruya ulaşmak ve bir hadis olduğunu söylediniz. Hangisi olduğunu da söylemeniz gerekir.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Hala bu klasik karikateist argümanının kullanıldığını görüyorum
Ateist arkadaşımız bu iddiaları gördüğü gibi kullanmaya başlıyor işin aslına bakmıyor
Diyanet parantez içinde (Bu su) ekledi kuran çöktü aynen
İşin aslına gelelim...

5. Onun için insan neden yaratıldığına bir baksın.(Bahsedilen şey=insan)

6. Atılan bir sudan yaratıldı(Bahsedilen şey=insan)

7. Bu su, bel ile kaburga kemikleri arasından çıkar.(Yahrücü min beynissulbi vetteraibi.)

8. Elbette Allah’ın onu döndürmeye gücü yeter.(Bahsedilen şey=insan)

Bu ayet geleneksel biçimde 5-6-7 aynı bağlamda olduğu düşünülerek çevriliyor
5-6 7-8 şeklinde çevrilmesi daha doğru olur
Ayetin aslında bu su diye bir ibare yok

Bu da ilgili video

Kuşkusuz Kur’ân, ayırt edici bir sözdür.
Tarık 13
Yahu Evren, seni anlamak mümkün değil, nesin necisin be arkadaş? Bir yerde müslümansın diğer yerde kafir. Hey Allah'ım yaa.
 

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,520
Tepki puanı
345
Düşünce
Bağımsız
Ne kadar sürede ayrıldın dinden, sanırım daha 1 ay olmadı?
2 yıldır dinsizim bazı şeyler daha net oturmaya başladı.
Zamanında neden islamı tercih edeyim diyip aydınlanma yaşamıştım tüm dinlerin birbirini cehennemle tehdit ettiğini görünce saçmalık olduğunu anladım.
Istediğin kadar ayetlerden gizli anlamlar çıkarmaya çalış allah yeni elçi göndermeden kimse dönmez bu dine.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
2 yıldır dinsizim bazı şeyler daha net oturmaya başladı.
Zamanında neden islamı tercih edeyim diyip aydınlanma yaşamıştım tüm dinlerin birbirini cehennemle tehdit ettiğini görünce saçmalık olduğunu anladım.
Istediğin kadar ayetlerden gizli anlamlar çıkarmaya çalış allah yeni elçi göndermeden kimse dönmez bu dine.
Bende 2 yıl öncesinde dinsizdim de şuan müslümanım. İş bakış açısında bitiyor. Sen bu Kitaba; 7.yy arap bedevisinin gözlemleri ve saçmalıkları diye bakarsan ve amacın içinde hata, kusur, çelişki aramaya çalışmaksa maalesef önüne çıkan en basit metinden bile çelişki, hata bulursun. Ben önyargılarımı kırıp öyle tekrar sorguladım baştan, mantıklı geldi bana yani islamı tercih ettim.
 

Knightwalker

Deneyimli
Mesajlar
3,148
Tepki puanı
750
Düşünce
Tarihselci
Birden fazla hadisin sahih olup olmadığına bakarsınız. Hepsi sahihse hepsini alırsınız, hepsi sahih değilse sadece sahih olanları alırsınız.

Sizin derdiniz kuru tartışma olabilir, bilmiyorum ama benim derdim hakikatin ortaya çıkması. Bu yüzden aklınıza kapı açıyorum ama iradenizi elinizden almıyorum.

Derdiniz gerçekten doğruya ulaşmaksa bakıp anlamadığınız yerleri sorarsınız, derdiniz başka bir şeyse sizi derdinizle baş başa bırakıyorum. :)
Bu sahih hadisler hakkındaki düşünceniz nedir?
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
@Evren
Mesajlara baktım, 24 Aralık 2020'de aynı gün dine resti çekmişsin. Yani bu kadar mı kolaydı 1 günde dini terk etmek ? İlginç. Çok hızlı sorgulama evreleri geçirmişsin. Ve artık 24 Aralıkta da akışına salıp bu sefer beyninin diğer derinliklerinden gelen inkarcı düşünceler ile tüm İslami yaklaşımlarını bombardıman edip yok etmişsin. Yani bak şu anda bile din hakkındaki konularda beyninin inkarcılık düşünceleri ile hareket ettiğini düşünüyorum. Cidden samimi olalım. Kuran'ı ne amaçla okuyorsun? İçinden hata, çelişki bulayım, sonra bu dinin gerçek olmadığına kendimi inandırayım ve artık yıllarca düşündüğüm dini konulara son noktayı koyayım ve olsun bitsin, ya batarız ya çıkarız mantığıyla yaklaşmışsın ve seçimini yapmışsın. Ama şundan da adım gibi eminim ki, ara sıra aklına geliyor ölüm ve sonrasını düşünmek, madem öbür taraf yok ölünce sonsuz yok oluşa gideceğim ve bir daha dünyada yaşadığım hiçbir zevki yaşayamayacağım ve artık sonsuza dek bu bu gözleri kapatacağım düşüncesi de ara sıra aklına geliyordur. Belki zaman zaman intihar edip bu hayattan kurtulmak ve gerçeği öğrenmeye çalışmaya çalışmak için öldükten sonra anlarız diye yaklaşarak, sonra da amaaan yaşamak her şeye rağmen güzeldir diyerek de yine yeni bir güne uyanıyorsundur. Sanırım doğru düşünüyorum senin hakkında dimi ?
 

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,520
Tepki puanı
345
Düşünce
Bağımsız
Cidden samimi olalım. Kuran'ı ne amaçla okuyorsun? İçinden hata, çelişki bulayım, sonra bu dinin gerçek olmadığına kendimi inandırayım ve artık yıllarca düşündüğüm dini konulara son noktayı koyayım ve olsun bitsin, ya batarız ya çıkarız mantığıyla yaklaşmışsın ve seçimini yapmışsın.
Evet.


Ama şundan da adım gibi eminim ki, ara sıra aklına geliyor ölüm ve sonrasını düşünmek, madem öbür taraf yok ölünce sonsuz yok oluşa gideceğim ve bir daha dünyada yaşadığım hiçbir zevki yaşayamayacağım ve artık sonsuza dek bu bu gözleri kapatacağım düşüncesi de ara sıra aklına geliyordur. Belki zaman zaman intihar edip bu hayattan kurtulmak ve gerçeği öğrenmeye çalışmaya çalışmak için öldükten sonra anlarız diye yaklaşarak, sonra da amaaan yaşamak her şeye rağmen güzeldir diyerek de yine yeni bir güne uyanıyorsundur. Sanırım doğru düşünüyorum senin hakkında dimi ?
Hedonizme meyilli değilim hayat üzerine düşünüyorum islam üzerine düşünüyorum ama ölümden sonrası hayat için meraklı değilim.
Intihara gerek yok hayat güzel.
Sonsuz işkenceyle tehdit edilen biri içtenlikle inanamaz ve kuran bomboş bir kitap hayal satmaktan başka bir şey yapmıyor.
Ne doğayı koruyun ayeti var ne de doğru düzgün evrensel ayet.
Varsa yoksa tehdit müminlere mükafat.
Budizm islamdan daha iyi.
Reenkarnasyonu daha mantıklı buluyorum.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Evet.



Hedonizme meyilli değilim hayat üzerine düşünüyorum islam üzerine düşünüyorum ama ölümden sonrası hayat için meraklı değilim.
Intihara gerek yok hayat güzel.
Sonsuz işkenceyle tehdit edilen biri içtenlikle inanamaz ve kuran bomboş bir kitap hayal satmaktan başka bir şey yapmıyor.
Ne doğayı koruyun ayeti var ne de doğru düzgün evrensel ayet.
Varsa yoksa tehdit müminlere mükafat.
Budizm islamdan daha iyi.
Reenkarnasyonu daha mantıklı buluyorum.
Peki dostum, seni anlıyorum, sana verebileceğim tavsiyeler şunlar olur; Kuran'ı ön yargılı okuma. Bak mesela önceki mesajlarında bu cehennemle ilgili konulara belirli izahlar getirmişsin, kendince belirli cevaplar vermişsin, mesela bir konuda senin aklındaki cevapları tekrar masaya yatır, nerde eksik yada hatalı düşüncelerim var, hangi konuya taraflı baktım, bunları tekrar süzgeçten geçir. Kafana takılan ayetler için cevap verilen bir site bırakabilirim. Ben verilen cevapları genelde mantıklı buluyorum, sana da girip bakmanı tavsiye ederim, agnostik olduğum zamanlarda her şeyi bırakıp tekrardan objektif biçimde sorgularken bu sitedeki cevaplar çok işimi gördü benim ve sana da faydalı olacağını düşünüyorum.

https://www.bilimveyaratilisagaci.com/
Bir incele bak derim. Benden bu kadar, gerisi sana kalmış.
 

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,520
Tepki puanı
345
Düşünce
Bağımsız
Peki dostum, seni anlıyorum, sana verebileceğim tavsiyeler şunlar olur; Kuran'ı ön yargılı okuma. Bak mesela önceki mesajlarında bu cehennemle ilgili konulara belirli izahlar getirmişsin, kendince belirli cevaplar vermişsin, mesela bir konuda senin aklındaki cevapları tekrar masaya yatır, nerde eksik yada hatalı düşüncelerim var, hangi konuya taraflı baktım, bunları tekrar süzgeçten geçir. Kafana takılan ayetler için cevap verilen bir site bırakabilirim. Ben verilen cevapları genelde mantıklı buluyorum, sana da girip bakmanı tavsiye ederim, agnostik olduğum zamanlarda her şeyi bırakıp tekrardan objektif biçimde sorgularken bu sitedeki cevaplar çok işimi gördü benim ve sana da faydalı olacağını düşünüyorum.

https://www.bilimveyaratilisagaci.com/
Bir incele bak derim. Benden bu kadar, gerisi sana kalmış.
Allah kendi halinde olan bir budisti neden yakar?
Neden şirk koştuğu için tüm amellerini boşa götürür?
Cevap:Klasik bir kompleksli orta doğu tanrısı olduğu için.
Farklı görüşlere saygısı olmadığı için. (Bakara 65, Tevbe 30)
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Allah kendi halinde olan bir budisti neden yakar?
Neden şirk koştuğu için tüm amellerini boşa götürür?
Cevap:Klasik bir kompleksli orta doğu tanrısı olduğu için.
Farklı görüşlere saygısı olmadığı için. (Bakara 65, Tevbe 30)
Kuranda budistlerin yakılacağı nerde yazıyo?
Kafir = Gerçeği bile bile örten demek. Adamın islam dininden haberi yoksa zaten Allah onu adil şekilde değerlendirir.
Mesela İsra 15'de elçi göndermedikçe azap etmeyiz diyor. Sana İslam tebliği gelmediyse ve islamı araştırmayıp daha önce islamdan haberin yoksa zaten seni cehenneme atmıycak. Bir örnek vereyim, bugün mesela teknolojik ürünlerin içinde yazılım ve belirli bir emek oldğunu biliyoruz ve bu ürünlerin içinde yazılım yok emek de yok dersen o zaman sen teknolojinin nimetlerini haketmiyorsun ve dolayısıyla senin teknoloji ile ilişiğin kesilir ve bu dünyada soyutlanırsın. Aynı şekilde İslam diye bir dini biliyorsan ve bu ayetlerin hepsinin Allahtan olduğuna iman ettim diyorsan o zaman müslümansın, ama sen şimdi birşeyi kendi hevasından dolayı içinde çelişki hata kusur bulma hırsına kapılarak dini reddettiysen bundan elbet sorgulanırsın. Ayrıca bakara 65 ve tevbe 30'un farklı görüşlere saygılı olmadığı yorumu ile alakası yok onu nerden çıkardın.
 

phecabres

Deneyimli
Mesajlar
201
Tepki puanı
236
Düşünce
Agnostik
Bu agnostikken müslim olmalar, ateistken deist olmalar falan bana hiiiç inandırıcı gelmiyor. Yani agnostik olmuşsun nasıl tekrardan müslim oluyosun orası muamma. Dinden çıkarken 2-3 ayet okuyup dinden çıkıp, tekrar müslim olsan anlarım, ama kesin olarak ben agnostiğim/ateistim diyipte sonra müslim olmalar falan kimse yemez bunları.

Ama ben bu müslimleri çözdüm, bunu demelerinde ki asıl sebep, işte araştırmadan agnostik/ateist oldum. Araştırınca geri müslim oldum falan. Sen de araştırırsan geri müslim olursun gibi..gibi amaçlar.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Son konular

Üst