Tevrat'da anlatılan Adem havva hikayesi Kuran'da anlatılan Adem Havva hikayesinden neden farklı ?

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Surat 7:19-26


“Ey Adem! Sen ve eşin cennette kalın ve istediğiniz yerden yiyin, yalnız şu ağaca yaklaşmayın yoksa zalimlerden olursunuz.”

Şeytan, ayıp yerlerini kendilerine göstermek için onlara fısıldadı: “Rabbinizin sizi bu ağaçtan menetmesi melek olmanız veya burada temelli kalmanızı önlemek içindir.”

“Doğrusu ben size öğüt verenlerdenim” diye ikisine yemin etti.

Böylece onların yanılmalarını sağladı. Ağaçtan meyve tattıklarında kendilerine ayıp yerleri göründü, cennet yapraklarından oralarına örtmeğe koyuldular. Rableri onlara, “Ben sizi o ağaçtan menetmemiş miydim? Şeytanın size apaçık bir düşman olduğunu söylememiş miydim?” diye seslendi.

Her ikisi, “Rabbimiz! Kendimize yazık ettik; bizi bağışlamaz ve bize merhamet etmezsen biz kaybedenlerden oluruz” dediler.

“Birbirinize düşman olarak inin, siz yeryüzünde bir müddet için yerleşip geçineceksiniz.”

“Orada yaşar, orada ölür ve oradan dirilip çıkarılırsınız” dedi.


Yaratılış 3:1-23

1RAB Tanrı’nın yarattığı yabanıl hayvanların en kurnazı yılandı. Yılan kadına, “Tanrı gerçekten, ‘Bahçedeki ağaçların hiçbirinin meyvesini yemeyin’ dedi mi?” diye sordu.
2 Kadın, “Bahçedeki ağaçların meyvelerinden yiyebiliriz” diye yanıtladı,
3 “Ama Tanrı, ‘Bahçenin ortasındaki ağacın meyvesini yemeyin, ona dokunmayın; yoksa ölürsünüz’ dedi.”
4 Yılan, “Kesinlikle ölmezsiniz” dedi,
5 “Çünkü Tanrı biliyor ki, o ağacın meyvesini yediğinizde gözleriniz açılacak, iyiyle kötüyü bilerek Tanrı gibi olacaksınız.”
6 Kadın ağacın güzel, meyvesinin yemek için uygun ve bilgelik kazanmak için çekici olduğunu gördü. Meyveyi koparıp yedi. Yanındaki kocasına verdi, o da yedi.
7 İkisinin de gözleri açıldı. Çıplak olduklarını anladılar. Bu yüzden incir yaprakları dikip kendilerine önlük yaptılar.
8 Derken, günün serinliğinde bahçede yürüyen RAB Tanrı’nın sesini duydular. O’ndan kaçıp ağaçların arasına gizlendiler.
9 RAB Tanrı Adem’e, “Neredesin?” diye seslendi.
10 Adem, “Bahçede sesini duyunca korktum. Çünkü çıplaktım, bu yüzden gizlendim” dedi.
11 RAB Tanrı, “Çıplak olduğunu sana kim söyledi?” diye sordu, “Sana meyvesini yeme dediğim ağaçtan mı yedin?”
12 Adem, “Yanıma koyduğun kadın ağacın meyvesini bana verdi, ben de yedim” diye yanıtladı.
13 RAB Tanrı kadına, “Nedir bu yaptığın?” diye sordu. Kadın, “Yılan beni aldattı, o yüzden yedim” diye karşılık verdi.
14 Bunun üzerine RAB Tanrı yılana, “Bu yaptığından ötürü Bütün evcil ve yabanıl hayvanların En lanetlisi sen olacaksın” dedi, “Karnının üzerinde sürünecek, Yaşamın boyunca toprak yiyeceksin.
15 Seninle kadını, onun soyuyla senin soyunu Birbirinize düşman edeceğim. Onun soyu senin başını ezecek, Sen onun topuğuna saldıracaksın.”
16 RAB Tanrı kadına, “Çocuk doğururken sana Çok acı çektireceğim” dedi, “Ağrı çekerek doğum yapacaksın. Kocana istek duyacaksın, Seni o yönetecek.”
17 RAB Tanrı Adem’e, “Karının sözünü dinlediğin ve sana, Meyvesini yeme dediğim ağaçtan yediğin için Toprak senin yüzünden lanetlendi” dedi, “Yaşam boyu emek vermeden yiyecekbulamayacaksın.
18 Toprak sana diken ve çalı verecek, Yaban otu yiyeceksin.
19 Toprağa dönünceye dek Ekmeğini alın teri dökerek kazanacaksın. Çünkü topraksın, topraktan yaratıldın Ve yine toprağa döneceksin.”
20 Adem karısına Havva adını verdi. Çünkü o bütün insanların annesiydi.
21 RAB Tanrı Adem’le karısı için deriden giysiler yaptı, onları giydirdi.
22 Sonra, “Adem iyiyle kötüyü bilmekle bizlerden biri gibi oldu” dedi, “Artık yaşam ağacına uzanıp meyve almasına, yiyip ölümsüz olmasına izin verilmemeli.”
23 Böylece RAB Tanrı, yaratılmış olduğu toprağı işlemek üzere Adem’i Aden bahçesinden çıkardı.



Bu hikayeler neden farklı acaba ?
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,469
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Surat 7:19-26


“Ey Adem! Sen ve eşin cennette kalın ve istediğiniz yerden yiyin, yalnız şu ağaca yaklaşmayın yoksa zalimlerden olursunuz.”

Şeytan, ayıp yerlerini kendilerine göstermek için onlara fısıldadı: “Rabbinizin sizi bu ağaçtan menetmesi melek olmanız veya burada temelli kalmanızı önlemek içindir.”

“Doğrusu ben size öğüt verenlerdenim” diye ikisine yemin etti.

Böylece onların yanılmalarını sağladı. Ağaçtan meyve tattıklarında kendilerine ayıp yerleri göründü, cennet yapraklarından oralarına örtmeğe koyuldular. Rableri onlara, “Ben sizi o ağaçtan menetmemiş miydim? Şeytanın size apaçık bir düşman olduğunu söylememiş miydim?” diye seslendi.

Her ikisi, “Rabbimiz! Kendimize yazık ettik; bizi bağışlamaz ve bize merhamet etmezsen biz kaybedenlerden oluruz” dediler.

“Birbirinize düşman olarak inin, siz yeryüzünde bir müddet için yerleşip geçineceksiniz.”

“Orada yaşar, orada ölür ve oradan dirilip çıkarılırsınız” dedi.


Yaratılış 3:1-23

1RAB Tanrı’nın yarattığı yabanıl hayvanların en kurnazı yılandı. Yılan kadına, “Tanrı gerçekten, ‘Bahçedeki ağaçların hiçbirinin meyvesini yemeyin’ dedi mi?” diye sordu.
2 Kadın, “Bahçedeki ağaçların meyvelerinden yiyebiliriz” diye yanıtladı,
3 “Ama Tanrı, ‘Bahçenin ortasındaki ağacın meyvesini yemeyin, ona dokunmayın; yoksa ölürsünüz’ dedi.”
4 Yılan, “Kesinlikle ölmezsiniz” dedi,
5 “Çünkü Tanrı biliyor ki, o ağacın meyvesini yediğinizde gözleriniz açılacak, iyiyle kötüyü bilerek Tanrı gibi olacaksınız.”
6 Kadın ağacın güzel, meyvesinin yemek için uygun ve bilgelik kazanmak için çekici olduğunu gördü. Meyveyi koparıp yedi. Yanındaki kocasına verdi, o da yedi.
7 İkisinin de gözleri açıldı. Çıplak olduklarını anladılar. Bu yüzden incir yaprakları dikip kendilerine önlük yaptılar.
8 Derken, günün serinliğinde bahçede yürüyen RAB Tanrı’nın sesini duydular. O’ndan kaçıp ağaçların arasına gizlendiler.
9 RAB Tanrı Adem’e, “Neredesin?” diye seslendi.
10 Adem, “Bahçede sesini duyunca korktum. Çünkü çıplaktım, bu yüzden gizlendim” dedi.
11 RAB Tanrı, “Çıplak olduğunu sana kim söyledi?” diye sordu, “Sana meyvesini yeme dediğim ağaçtan mı yedin?”
12 Adem, “Yanıma koyduğun kadın ağacın meyvesini bana verdi, ben de yedim” diye yanıtladı.
13 RAB Tanrı kadına, “Nedir bu yaptığın?” diye sordu. Kadın, “Yılan beni aldattı, o yüzden yedim” diye karşılık verdi.
14 Bunun üzerine RAB Tanrı yılana, “Bu yaptığından ötürü Bütün evcil ve yabanıl hayvanların En lanetlisi sen olacaksın” dedi, “Karnının üzerinde sürünecek, Yaşamın boyunca toprak yiyeceksin.
15 Seninle kadını, onun soyuyla senin soyunu Birbirinize düşman edeceğim. Onun soyu senin başını ezecek, Sen onun topuğuna saldıracaksın.”
16 RAB Tanrı kadına, “Çocuk doğururken sana Çok acı çektireceğim” dedi, “Ağrı çekerek doğum yapacaksın. Kocana istek duyacaksın, Seni o yönetecek.”
17 RAB Tanrı Adem’e, “Karının sözünü dinlediğin ve sana, Meyvesini yeme dediğim ağaçtan yediğin için Toprak senin yüzünden lanetlendi” dedi, “Yaşam boyu emek vermeden yiyecekbulamayacaksın.
18 Toprak sana diken ve çalı verecek, Yaban otu yiyeceksin.
19 Toprağa dönünceye dek Ekmeğini alın teri dökerek kazanacaksın. Çünkü topraksın, topraktan yaratıldın Ve yine toprağa döneceksin.”
20 Adem karısına Havva adını verdi. Çünkü o bütün insanların annesiydi.
21 RAB Tanrı Adem’le karısı için deriden giysiler yaptı, onları giydirdi.
22 Sonra, “Adem iyiyle kötüyü bilmekle bizlerden biri gibi oldu” dedi, “Artık yaşam ağacına uzanıp meyve almasına, yiyip ölümsüz olmasına izin verilmemeli.”
23 Böylece RAB Tanrı, yaratılmış olduğu toprağı işlemek üzere Adem’i Aden bahçesinden çıkardı.



Bu hikayeler neden farklı acaba ?
Temel olay aynı. Kuran fazla detaya girmezken Tevrat daha detaylı anlatıyor.Tevrattaki detaylar doğruysa Kuranla çelişen bir taraf ilk bakışta gözükmüyor. Bu detaylar yanlışsa sonradan Tevratın değiştirilmesi sürecinde eklenmişlerdir
 

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Temel olay aynı. Kuran fazla detaya girmezken Tevrat daha detaylı anlatıyor.Tevrattaki detaylar doğruysa Kuranla çelişen bir taraf ilk bakışta gözükmüyor. Bu detaylar yanlışsa sonradan Tevratın değiştirilmesi sürecinde eklenmişlerdir
Temel aynı mı ? olayın ana karakteri bile farklı orda bahsedilen yılanın ta kendisi.

Tanrı’nın yarattığı yabanıl hayvanların en kurnazı yılandı.


1. Bu ne alaka demek ki orda gerçekten bir yılandan bahsediyor dimi.Ne şeytana yılan benzetmesi yapılmış neden yılan kılığına giren bir şeytandan bahsediliyor diye yaratılan yabanıl hayvanların en kurnazı olan yılandan bahsediyor ::D ::D

2. Elma'yı yemenın cezaları bile farklı.

3. Adem Tanrı'dan nasıl gizlenebiliyor :D:D Herşeyi görenden.Tanrı'dan kaçıp gizlenmeler falan.

4. Baksana Tanrı yılanı lanetlemiş bundan bahsediliyor mu ? hayır aklınızda bulunsun hayvanların en laneti yılandır.

5. Tevratta Tanrı ceza olarak kadın doğum yaparken acı veriyor ve ceza olarak erkeklerin himayesi altına veriyor.

Temel cidden aynıymış tıpa tıp aynı iki temel ya.:D:D
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,469
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Temel aynı mı ? olayın ana karakteri bile farklı orda bahsedilen yılanın ta kendisi.

Tanrı’nın yarattığı yabanıl hayvanların en kurnazı yılandı.

1. Bu ne alaka demek ki orda gerçekten bir yılandan bahsediyor dimi.Ne şeytana yılan benzetmesi yapılmış neden yılan kılığına giren bir şeytandan bahsediliyor diye yaratılan yabanıl hayvanların en kurnazı olan yılandan bahsediyor ::D ::D

2. Elma'yı yemenın cezaları bile farklı.

3. Adem Tanrı'dan nasıl gizlenebiliyor :D:D Herşeyi görenden.Tanrı'dan kaçıp gizlenmeler falan.

4. Baksana Tanrı yılanı lanetlemiş bundan bahsediliyor mu ? hayır aklınızda bulunsun hayvanların en laneti yılandır.

5. Tevratta Tanrı ceza olarak kadın doğum yaparken acı veriyor ve ceza olarak erkeklerin himayesi altına veriyor.

Temel cidden aynıymış tıpa tıp aynı iki temel ya.:D:D
Temelden kastım Adem ve Havvanın yasak bir fiil işlemesi ve bunun sonucunda dünyaya gönderilmesi.

Siz detaydaki farklılıkları sıralamışsınız. Dediğim gibi detaylarla ilgili İslamla çelişen kısımlar varsa bunların zamanla Tevrata eklendiğine hükmedilir
 

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Temelden kastım Adem ve Havvanın yasak bir fiil işlemesi ve bunun sonucunda dünyaya gönderilmesi.

Siz detaydaki farklılıkları sıralamışsınız. Dediğim gibi detaylarla ilgili İslamla çelişen kısımlar varsa bunların zamanla Tevrata eklendiğine hükmedilir
Birşey demek istemiyorum bakış açın böyle ben olaya böyle bakmıyorum.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,469
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Birşey demek istemiyorum bakış açın böyle ben olaya böyle bakmıyorum.
Yazdıklarım sadece bakış açımla ilgili değil. Belli kanıtlar üzerinden ulaşılan sonuçlar.

Kuranda insan gücünü aşan mucizevi yönler var. Bu yönlerin insan gücünü aştığının kanıtı benzeri durumların insanlar tarafından 1400 küsur yıldır tekrarlanamıyor olması.

Madem Kuranda bu mucizevi yönler var, öyleyse Kuran Allah kelamıdır. Allah kelamı olan Kuranla çelişen her şey yanlıştır. Çünkü doğruyu evrenin Yaratıcısından daha iyi kimse bilemez.

Ben kanıtlarımı gösterdim. Siz neden farklı bakıyorsunuz ve böyle bakmanıza sebep olan kanıtlar neler?
 

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Yazdıklarım sadece bakış açımla ilgili değil. Belli kanıtlar üzerinden ulaşılan sonuçlar.
Yazdıklarının gönderdiğin kanıtlarla ilgisi yok iki farklı hikaye var temeleri aynı diyorsun başrolleri bile farklı şeytan yerine yılan var ve bu bildiğin dünya üzerindeki yılanlardan ve Allah da lanetliyor ama hikayeler aynı diyorsun Hz.havva yüzünden insanlar doğururken acı çekiyor ve kaç kadın erkek himayesi altından acı çekiyor buna bi cevabın var mı ? dicemde yine saçma sapan birşeyler söyliceksin kusura bakma ama öyle.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,469
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
yine saçma sapan birşeyler söyliceksin kusura bakma ama öyle.
Zaten siz böyle baktıktan sonra karşınızdaki dünyanın en mantıklı şeyini de söylese ön yargı duvarını aşması imkansıza yakın.

Neyse benim olayın temelinden kastımı yazdım:
Temelden kastım Adem ve Havvanın yasak bir fiil işlemesi ve bunun sonucunda dünyaya gönderilmesi.

Size göre olayın diğer yönleri de temele dahil olabilir. Bu durumda tabii ki olay temelden farklı hale gelmiş olur. Buna itirazım olmaz.

Bunun haricinde farklı olan şeyler için de ölçünün Kuran olduğunu kanıtlarıyla birlikte yazdım.

Tevrattaki detaylarla ilgili itirazlarınızı Tevratta yazan her şeyi doğru kabul eden birine yöneltmelisiniz.

Kuranda anlatılan kısmıyla ilgili yazmak istediğiniz bir şey varsa buradayım
 

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Zaten siz böyle baktıktan sonra karşınızdaki dünyanın en mantıklı şeyini de söylese ön yargı duvarını aşması imkansıza yakın.
Aynısı senin içinde geçerli.
Özel konuşmamızda ne yazdığını hatırlatmak isterim ön yargısız insan :)
 

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Zaten siz böyle baktıktan sonra karşınızdaki dünyanın en mantıklı şeyini de söylese ön yargı duvarını aşması imkansıza yakın.

Neyse benim olayın temelinden kastımı yazdım:


Size göre olayın diğer yönleri de temele dahil olabilir. Bu durumda tabii ki olay temelden farklı hale gelmiş olur. Buna itirazım olmaz.

Bunun haricinde farklı olan şeyler için de ölçünün Kuran olduğunu kanıtlarıyla birlikte yazdım.

Tevrattaki detaylarla ilgili itirazlarınızı Tevratta yazan her şeyi doğru kabul eden birine yöneltmelisiniz.

Kuranda anlatılan kısmıyla ilgili yazmak istediğiniz bir şey varsa buradayım
Diğerlerine bir cevabın yok herhalde
Hz.havva yüzünden insanlar doğururken acı çekiyor ve kaç kadın erkek himayesi altında acı çekiyor buna bi cevabın var mı ?
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,469
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Diğerlerine bir cevabın yok herhalde
Bu günümüzdeki Tevratın iddiası, Kuranın böyle bir iddiası yok.

Birçok âyette suçun şahsiliği kaidesi açıkça ifade edilir. “Hiç kimse bir başkasının günah yükünü çekmez.” âyeti beş değişik surede tekrarlanır. (el-En’âm, 6/164; el-İsrâ, 17/15; el-Fâtır, 35/18; ez-Zümer, 39/7, en-Necm, 53/38) “İnsan için ancak çalışıp kazandığı vardır.” (en-Necm, 53/39), “Herkes kendi yaptıklarının esiridir (kendi amellerinin hesabını verecek, bunlardan sorumlu tutulacaktır).” (et-Tûr, 52/21; el-Müddessir, 74/38) ayetleri de aynı noktaya işaret eder.

O zamanlarda geçerli olan hükümlere göre hırsızlık yapmanın cezası, hırsızın karşı tarafa teslim edilmesidir. Fakat Bünyamin’in ağabeyleri, onun yerine kendilerinden birini bırakmak isterler. Ne var ki bu talep üzerine Hz. Yusuf’un mukabelesi şu olur: “Biz malımızı kimin yanında bulmuşsak ancak onu alıkoyarız. Başkasını tutmaktan Allah’a sığınırım. Çünkü biz öyle yaparsak zalimler arasına girmiş oluruz!” (Yusuf, 12/79)

Peygamberimiz şöyle buyurmuştur: “Şunu iyi bilin ki suçlu ancak kendi aleyhine suç işler. Ne baba oğlunun işlediği suçtan, ne de oğul babanın işlediği suçtan sorumlu tutulamaz.” (Tirmizi, Fiten 2; İbn Mace, Diyat 26) Dolayısıyla İslam fıkhında cezalar, sadece suç işleyene özgüdür. Suçlunun en yakınları dahi bundan sorumlu tutulamaz. Gerek bu dünyada, gerekse ahirette insanlar ancak kendi yaptıklarından hesaba çekilecek, buna göre mükafat veya ceza göreceklerdir.

Daha detaylı bilgi için:
 

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Bu günümüzdeki Tevratın iddiası, Kuranın böyle bir iddiası yok.

Birçok âyette suçun şahsiliği kaidesi açıkça ifade edilir. “Hiç kimse bir başkasının günah yükünü çekmez.” âyeti beş değişik surede tekrarlanır. (el-En’âm, 6/164; el-İsrâ, 17/15; el-Fâtır, 35/18; ez-Zümer, 39/7, en-Necm, 53/38) “İnsan için ancak çalışıp kazandığı vardır.” (en-Necm, 53/39), “Herkes kendi yaptıklarının esiridir (kendi amellerinin hesabını verecek, bunlardan sorumlu tutulacaktır).” (et-Tûr, 52/21; el-Müddessir, 74/38) ayetleri de aynı noktaya işaret eder.

O zamanlarda geçerli olan hükümlere göre hırsızlık yapmanın cezası, hırsızın karşı tarafa teslim edilmesidir. Fakat Bünyamin’in ağabeyleri, onun yerine kendilerinden birini bırakmak isterler. Ne var ki bu talep üzerine Hz. Yusuf’un mukabelesi şu olur: “Biz malımızı kimin yanında bulmuşsak ancak onu alıkoyarız. Başkasını tutmaktan Allah’a sığınırım. Çünkü biz öyle yaparsak zalimler arasına girmiş oluruz!” (Yusuf, 12/79)

Peygamberimiz şöyle buyurmuştur: “Şunu iyi bilin ki suçlu ancak kendi aleyhine suç işler. Ne baba oğlunun işlediği suçtan, ne de oğul babanın işlediği suçtan sorumlu tutulamaz.” (Tirmizi, Fiten 2; İbn Mace, Diyat 26) Dolayısıyla İslam fıkhında cezalar, sadece suç işleyene özgüdür. Suçlunun en yakınları dahi bundan sorumlu tutulamaz. Gerek bu dünyada, gerekse ahirette insanlar ancak kendi yaptıklarından hesaba çekilecek, buna göre mükafat veya ceza göreceklerdir.

Daha detaylı bilgi için:
Ne alakasi var hz.havva'nın elma yeme sonucu kadınlar acı çekiyor bu kadar basit buna cevap ver.
 

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Ne alakasi var hz.havva'nın elma yeme sonucu kadınlar acı çekiyor bu kadar basit buna cevap ver.
Bana yine Kuran'dan ayetler gösteriyorsun onlar sadece yazı bana kanıtla.Kimse başkasının günahının sonucu çekmez yazıyor ee ama çekiyor bak yazdım bunu açıkla
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,469
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Bana yine Kuran'dan ayetler gösteriyorsun onlar sadece yazı bana kanıtla.Kimse başkasının günahının sonucu çekmez yazıyor ee ama çekiyor bak yazdım bunu açıkla
Kadınların Hz Havva yüzünden acı çektiği günümüzdeki Tevratın iddiası, Kuranın böyle bir iddiası yok.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,469
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Tevrat Kuran hepsi aynı Tanrıdan gelme hepsi bir peygamberin kitabi Tevrat iddaasi diye geçerli değil mi ?
Şu anki Tevrat, Allah tarafından gönderilen ilk Tevrat değil. İnsanlar zamanla değiştirmiş. Bu yüzden günümüzdeki Tevratın her iddiası geçerli olmayabilir.
 

Turdur

Üye
Mesajlar
169
Tepki puanı
27
Düşünce
Ateist
Yazdıklarının gönderdiğin kanıtlarla ilgisi yok iki farklı hikaye var temeleri aynı diyorsun başrolleri bile farklı şeytan yerine yılan var ve bu bildiğin dünya üzerindeki yılanlardan ve Allah da lanetliyor ama hikayeler aynı diyorsun Hz.havva yüzünden insanlar doğururken acı çekiyor ve kaç kadın erkek himayesi altından acı çekiyor buna bi cevabın var mı ? dicemde yine saçma sapan birşeyler söyliceksin kusura bakma ama öyle.

İnsanların dik yürümeye geçiş yapmaya başlamasıyla beraber leğen kemikleri daralmıştır, leğen kemiği daralınca doğum kanalıda daralmış oluyor. Bu da doğumu daha sancılı bir hale getiriyor. Bir başka sebebi de değişen karbonhidrat ağırlıklı beslenme.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,469
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
İnsanların dik yürümeye geçiş yapmaya başlamasıyla beraber
Bu hikaye hiçbir bilimsel kanıtı olmayan bir VARSAYIMdan ibaret.
 

Turdur

Üye
Mesajlar
169
Tepki puanı
27
Düşünce
Ateist
Bu hikaye hiçbir bilimsel kanıtı olmayan bir VARSAYIMdan ibaret.

Evrimi yok sayan kaç insan kaldı dünyada, ben yazayım, bizim dinciler.
 

Burcuva

Vl ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
5,729
Tepki puanı
2,985
Düşünce
Ateist
İnsanların dik yürümeye geçiş yapmaya başlamasıyla beraber leğen kemikleri daralmıştır, leğen kemiği daralınca doğum kanalıda daralmış oluyor. Bu da doğumu daha sancılı bir hale getiriyor. Bir başka sebebi de değişen karbonhidrat ağırlıklı beslenme.

Bunun bir diğer sonucu ise fetüsün tam gelişmeden doğmak zorunda olmasıdır. Hayvan yavruları doğduklarında kısa süre içinde yürümeye başlarlar. İnsan yavruları ise tam bir acizlik içinde doğarlar.
 

Son konular

Son mesajlar

Üst