Tevrat'da anlatılan Adem havva hikayesi Kuran'da anlatılan Adem Havva hikayesinden neden farklı ?

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Şeref olarak peki bir kedi'den farkım ne bir köpekten bana deki köpek bunu yapmaz insan yapar

Köpekler
-Sadıktır
-Korurlar
-İçlerinde şefkat vardır(Anne-Baba)Ve bu şefkat hiç şaşmaz ama insanın beyni bazen bu şefkati şaşırtıyor.Günümüze bakarsak kendi kızını öldüren bile var bu köpeklerde yoktur.
-İnsanlardan daha az saldırganlar.İnsan bile köpeklerden daha fazla başka insanlara saldırıyor.
-Ve bunları zor durumda oldukları halde yapıyorlar.Açlık,soğuk,sevgisizlik,yalnızlık,yabancılık,evsizlik ve bunun gibi şeylere rağmen bu tür davranışları sergiliyorlar halbuki her önüne gelen hayvana saldırıp öldürse aç kalmazlar tıpkı insanlar gibi.Peki biz böylemiyiz aç değiliz,Soğukda kalmıyoruz,Çoğumuz çevresinden sevgi görüyor,Yalnız değiliz,Yabancı değiliz Dünya bizim,Evsiz de değiliz bunlara rağmen bir köpek kadar olamıyoruz.


Hangisi daha şerefli ?
@bilgelikyolunda cevap vermek zorunda değilsin ama tam tartışmanın ortasında da çekilip gidilmez yani.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,470
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
İmkansız varsayım değildir, dünya 4,5 milyar yıl önce oluştu. Ortada birden fazla canlı olması gerekir ki ortak atalar çoğalsın. Bir tek canlılık vardı oradan da bizler evrildik.
Ancak size göre her tür özel olarak yeryüzüne indirildi.
Bilimsel olarak neden imkansız olduğu izah ediliyor. Burada yazanların neresi neden yanlış olduğunu gösterebilen çıkmadı
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,470
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Diğer canlılar şerefsiz mi?
Neden bir kedi-köpek-inek-çakal gibi doğum yapıyor ve boşaltım sistemi kullanıyor bu eşref-i mahlukat? Neden imtahan için geldiğim bir dünyada dışkılamak ile uğraşıyorum. Şerefli olanın manevi yönümüz olduğu hangi surede yazıyor?
Eşrefi mahlukat demek, yaratılmışların en şereflisi demektir. En şerefli denilen yerde diğerleri şerefsiz mi sorusu saçma olur. Eşrefi mahlukatın anlamını bilmeden üzerine yorum yapmamanızı tavsiye ederim; çünkü cahil olduğu konularda yorum yapmak kişiyi komik duruma düşürür, yine de tercih sizin.

Boşaltım yapmanın manevi bir kavram olan Şeref’le ilgisi yoktur. Diğer canlılarla benzer olmanız, manevi tarafınız olmazsa onlardan maddi olarak daha geri ve daha aşağı düşeceğinizi gösterir.

Diğer canlıların tamamı Yaratıcılarına şükür ve kendi lisanlarıyla ibadet ederler. İnsanın manevi yönü kuvvetli olursa melekleri geçebilir, aksi halde hayvandan aşağı düşebilir
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,470
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
bana deki köpek bunu yapmaz insan yapar
Kendisine kötülüğü tavsiye eden şeytan ve nefis olmasına rağmen iyilik yapan insan melekleri bile geride bırakabilir. Çünkü melek ve köpekte bu faktörler olmadığı için onların makamı sabittir
 

Burcuva

Vl ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
5,729
Tepki puanı
2,985
Düşünce
Ateist
Canlılar arasında şeref farkı bulunmuyor. Sadece insanlar arasında şeref farkı bulunur. Hayvanlar için şeref kavramı olmadığı için insana en şerefli demek yanlıştır. Şeref derken ne anlaşıldığı da önemli. Bundan hukuksal hakları anlamak doğru olur diye düşünüyorum. Örneğin hayvanlar alınıp satılabiliyor ama insanlar alınıp satılamaz. Keşke hayvanların hiç bir şekilde sömürülemediği bir dünya kurabilsek ama bunu başarmak yakın bir zaman için zor.

Ama insanlarla aynı olmasa da hayvan haklarının sağlanması kesin bir gerekliliktir. Bu insan olmanın gereğinin ötesinde borcu, ödevidir. Onlar bizim evrimsel kardeşlerimiz. Hepimiz aynı soydan geliyoruz. Sadece koşullar bizi insan yaptı. İlerde belki bütün değilse de belli akıl düzeyindeki hayvanlar hatta bitkiler için bile gerekli hakları sağlarız. Ben şahsen canlı bir ağacı kesmenin suç olduğu fikrindeyim.
 

Turdur

Üye
Mesajlar
169
Tepki puanı
27
Düşünce
Ateist
Canlılar arasında şeref farkı bulunmuyor. Sadece insanlar arasında şeref farkı bulunur. Hayvanlar için şeref kavramı olmadığı için insana en şerefli demek yanlıştır. Şeref derken ne anlaşıldığı da önemli. Bundan hukuksal hakları anlamak doğru olur diye düşünüyorum. Örneğin hayvanlar alınıp satılabiliyor ama insanlar alınıp satılamaz. Keşke hayvanların hiç bir şekilde sömürülemediği bir dünya kurabilsek ama bunu başarmak yakın bir zaman için zor.

"İnsanlar alınıp satılamaz" derken Ortadoğu'da kurulan cariye-köle pazarlarından haberiniz yok mu?
 

Burcuva

Vl ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
5,729
Tepki puanı
2,985
Düşünce
Ateist
"İnsanlar alınıp satılamaz" derken Ortadoğu'da kurulan cariye-köle pazarlarından haberiniz yok mu?

Olandan değil olması gerekenden bahsettiğim açık. İran ve Afganistan'da da recm uygulanıyor ona kalsa. Satılamaz demek başka, satılmıyor demek başkadır. Cinayet işlenemez demek cinayet işlenmiyor anlamına gelmez. Suç olduğu anlamına gelir. Evrensel hukuka göre yasak olduğu anlamına gelir.
 

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Kendisine kötülüğü tavsiye eden şeytan ve nefis olmasına rağmen iyilik yapan insan melekleri bile geride bırakabilir. Çünkü melek ve köpekte bu faktörler olmadığı için onların makamı sabittir
Yani bu iyiliğin kötülüğün şeytanla ilgisi var.Peki bir insan diğer insandan neden daha kötü şeytan yüzünden mi ?
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,470
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Yani bu iyiliğin kötülüğün şeytanla ilgisi var.Peki bir insan diğer insandan neden daha kötü şeytan yüzünden mi ?
Hayır, şeytan yüzünden değil. Şeytan her insana kötülüğü tavsiye eder ama bazı insanlar kendi özgür iradesiyle bu tavsiyeyi reddeder, bazıları da kendi özgür iradesiyle bunu kabul eder. Kabul eden kötülüklerinin dercesine göre hayvandan daha aşağı konuma düşebilirken, diğeri melekleri geride bırakabilir.
 

Yuşa

Üye
Mesajlar
799
Tepki puanı
195
Düşünce
Agnostik
Hayır, şeytan yüzünden değil. Şeytan her insana kötülüğü tavsiye eder ama bazı insanlar kendi özgür iradesiyle bu tavsiyeyi reddeder, bazıları da kendi özgür iradesiyle bunu kabul eder. Kabul eden kötülüklerinin dercesine göre hayvandan daha aşağı konuma düşebilirken, diğeri melekleri geride bırakabilir.
Yani kötülük bazı insanların içinde olan birşey.Bu arada senden birşeyler öğrenmek için soruyorum tartışma felan değil yanlış anlama.Peki insan doğduğundan içinde kötülük olur mu ? Kalpten kalbe değişir mi ? Mesela iki kardeşi doğuyor ve yurda veriliyor bu iki kardeş hep aynı şeyi görmelerine rağmen biri kötü biri iyi olabilir mi ?
 

Turdur

Üye
Mesajlar
169
Tepki puanı
27
Düşünce
Ateist
Olandan değil olması gerekenden bahsettiğim açık. İran ve Afganistan'da da recm uygulanıyor ona kalsa. Satılamaz demek başka, satılmıyor demek başkadır. Cinayet işlenemez demek cinayet işlenmiyor anlamına gelmez. Suç olduğu anlamına gelir. Evrensel hukuka göre yasak olduğu anlamına gelir.

Evrensel hukuk diye bir şey yok.
Hayır, şeytan yüzünden değil. Şeytan her insana kötülüğü tavsiye eder ama bazı insanlar kendi özgür iradesiyle bu tavsiyeyi reddeder, bazıları da kendi özgür iradesiyle bunu kabul eder. Kabul eden kötülüklerinin dercesine göre hayvandan daha aşağı konuma düşebilirken, diğeri melekleri geride bırakabilir.

Hayvandan daha aşağılık derken, hayvan neden aşağılıklığın ölçütü oluyor? Şeytan nerede?
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,470
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Yani kötülük bazı insanların içinde olan birşey.Bu arada senden birşeyler öğrenmek için soruyorum tartışma felan değil yanlış anlama.Peki insan doğduğundan içinde kötülük olur mu ? Kalpten kalbe değişir mi ? Mesela iki kardeşi doğuyor ve yurda veriliyor bu iki kardeş hep aynı şeyi görmelerine rağmen biri kötü biri iyi olabilir mi ?
İnsanda örneğin hakta sebat için kullanması için kendisine verilen inat duygusu vardır. Fakat bazı insanlar bu duyguyu hakta sebatta kullanırken bazıları da gerçekleri inkarda kuru inat olarak kullanır. Bu durumda özünde iyilik için verilen duyguyu bazı insanlar kendi özgür iradeleriyle kötüye kullanır. Bu insanların, "Allah beni inatçı yaratmış" deyip Allahı suçlamaları yanlış olur.

Yani insanlar iyiye kullanması için çeşitli potansiyellere sahip olarak dünyaya gönderilirler ama bazı insanlar bunu kötüye kullanmayı tercih eder. Olay özetle böyle
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
12,470
Tepki puanı
930
Düşünce
Sünni
Hayvandan daha aşağılık derken, hayvan neden aşağılıklığın ölçütü oluyor? Şeytan nerede?
Hayvanda akıl yoktur, bu yüzden insanın potansiyeli daha fazladır.

İnsana kötülüğü emreden her şey şeytandır. Çevrenizde sizi kötülüğe yönlendirenler kimlerse şeytanlar onlardır. Şeytanın en büyük hilelerinden biri de kendisini inkar ettirmesidir
 

Son konular

Son mesajlar

Üst