Uyeyne bin Hisn, Muhammed'in karısı Ayşe'ye göz koyarsa.

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,253
Tepki puanı
471
Düşünce
Ateist
Uyeyne bin Hisn, Muhammed'in karısı Ayşe'ye göz koyar ve onu almak ister. Bunun üzerine Muhammed Ahzab-52 'yi söyleyiverir. Hani hep derler ya, ayetlerin neden indiğini bilmek lazım , hep beraber bilelim dostlar.

eeeeeeeeeeeee.jpg


Elmalılı Hamdi Yazır Meali( Ahzap 52)
Bundan başka kadınlar sana helâl olmaz. Bunları başka eşlerle değiştirmek de olmaz. İsterse güzellikleri hoşuna gitsin. Ancak sahip olduğun cariyen başka. Allah her şeye gözcü bulunuyor.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Bu pasajda vahim olan "tebeddele" sözcüğünün kullanılmış olması. Bu; tebdil, bedel kökünden gelen bir kelime olması hasebiyle bu pasajda kullanımı vehamet arzediyor. Çünkü bundan değiş tokuş anlamı çıkıyor. Bu kelimenin tercih edilmesi ya çok büyük bir hata, ya da bu adamlar eş değişiyordu da bu pasaj artık bundan sonra bunu yapmayacaksın, bunu yasaklıyorum artık bundan sonra diyor!

Değneğin iki ucu da pis! Ne tarafından tutarsan tut!
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,997
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Uyeyne bin Hisn, Muhammed'in karısı Ayşe'ye göz koyar ve onu almak ister. Bunun üzerine Muhammed Ahzab-52 'yi söyleyiverir. Hani hep derler ya, ayetlerin neden indiğini bilmek lazım , hep beraber bilelim dostlar.

Ekli dosyayı görüntüle 1446


Elmalılı Hamdi Yazır Meali( Ahzap 52)
Bundan başka kadınlar sana helâl olmaz. Bunları başka eşlerle değiştirmek de olmaz. İsterse güzellikleri hoşuna gitsin. Ancak sahip olduğun cariyen başka. Allah her şeye gözcü bulunuyor.
Uyeyne, Hz Aişeye göz koydu mu bilmiyorum; çünkü bunu iddia etmek niyet okuyuculuğu olur ve bunu yapmak ahlaksızlıktır.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,997
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Bu pasajda vahim olan "tebeddele" sözcüğünün kullanılmış olması. Bu; tebdil, bedel kökünden gelen bir kelime olması hasebiyle bu pasajda kullanımı vehamet arzediyor. Çünkü bundan değiş tokuş anlamı çıkıyor. Bu kelimenin tercih edilmesi ya çok büyük bir hata, ya da bu adamlar eş değişiyordu da bu pasaj artık bundan sonra bunu yapmayacaksın, bunu yasaklıyorum artık bundan sonra diyor!

Değneğin iki ucu da pis! Ne tarafından tutarsan tut!
Eşinin birini boşayıp, diğerini alırsan eşini “tebdil” etmiş yani başkasıyla değiştirmiş olursunuz. Kelimede sorun yok
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Sen eşini boşa ben de boşayayım, sen benimkini al ben seninkini alayım anlaşması son derece çirkindir. Bu kadınlar mal değil hayvan değil değiş tokuş edilsin. Bunu ancak kadını mal olarak gören, yağmada ele geçirdiği malları ganimet, kadınları cariye yapan bir zihniyet normal görebilir.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,997
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Sen eşini boşa ben de boşayayım, sen benimkini al ben seninkini alayım anlaşması son derece çirkindir. Bu kadınlar mal değil hayvan değil değiş tokuş edilsin. Bunu ancak kadını mal olarak gören, yağmada ele geçirdiği malları ganimet, kadınları cariye yapan bir zihniyet normal görebilir.
Öyle bir anlaşma zaten İslamda yok
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Şeriat yasaları böyle bir değiş tokuş için son derece uygundur. Tek sorun, adamlar çocuklarının başkasına gitmesini pek umursamayabilseler de, başkasının çocuğunun kendi evinde doğmasına hiç sıcak bakmazlar. Bu sorunu da iddet ile hallederler. Üç ay iddet biçildiğine göre senede dört kez eş değiştirmek olasıdır.

Şeriata göre çok eşlilik de yasal olduğuna göre kadınların mal gibi değiş tokuş edimesinin son derece normal görülmesi şeriata göre olağan olur. Zaten köle ve kadına değer verilmiyor. Köle ve kadın öldüren kısastan muaf tutuluyor. Bu vahşiler kadın değiş tokuşunu rahatlıkla yaparlar. Zaten rivayetlerde vardır ki muhacirler gelince ensar birer karılarını muhacirlere vermişler. Sanırsın ağıldan koyun çıkarıp veriyor herifler!
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,997
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Kadını haksız yere boşamak zulümdür. Zulüm haramdır. Kadın istemediği kimseyle evlendirilemez. Bütün bunlar sapık bir şuuraltının ürünü olan hayali olay kurgusunu imkansız kılıyor
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,253
Tepki puanı
471
Düşünce
Ateist
Uyeyne, Hz Aişeye göz koydu mu bilmiyorum; çünkü bunu iddia etmek niyet okuyuculuğu olur ve bunu yapmak ahlaksızlıktır.
Tanrı ile iletişim halinde olduğunu, vahiy aldığını söyleyen kişiler ahlaksızlığın dibine vurmuştur.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,997
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Senin her tarafın delilsiz. Allah var delil yok? Peygamber var delil yok? Cin var delil yok? Ruh var delil yok? Şeytan var delil yok?

Uçan spagetti canavarı var delil yok keh keh keh......
Ben delillerimi defalarca yazdım ama siz delilsiz yazdığınızı kabul ediyorsunuz yani :)
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,253
Tepki puanı
471
Düşünce
Ateist
Ben delillerimi defalarca yazdım ama siz delilsiz yazdığınızı kabul ediyorsunuz yani :)
Bilimsel delil alalım. Üfürme deliller değil.

Bu konuyla ilgili delil yukarıda ben sana daha iyisini getireyim ne demek 10 yaşında çocuk okusa anlar. Ama muhammedin sapıklıklarını saklamak için 80 takla atanlar tabiki anlamayacaklar.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,997
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Bilimsel delil alalım. Üfürme deliller değil.

Bu konuyla ilgili delil yukarıda ben sana daha iyisini getireyim ne demek 10 yaşında çocuk okusa anlar. Ama muhammedin sapıklıklarını saklamak için 80 takla atanlar tabiki anlamayacaklar.
Ben sana daha iyisini getireyim, “yeni bir evlilik için aracı olayım” demektir. Zaten Peygamberin cevabından bu net anlaşılıyor.
Yazdığım deliller siz bilimsel değil deyince çürümüş olmuyor. Neresinin yanlış olduğunu alıntı yaparak yazmanız gerekir
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,253
Tepki puanı
471
Düşünce
Ateist
Ben sana daha iyisini getireyim, “yeni bir evlilik için aracı olayım” demektir. Zaten Peygamberin cevabından bu net anlaşılıyor.
Yazdığım deliller siz bilimsel değil deyince çürümüş olmuyor. Neresinin yanlış olduğunu alıntı yaparak yazmanız gerekir
Cevaptan eş değiş tokuşu anlaşılıyor 10 yaşında çocuk okur anlar. Muhammedin sapıklıklarını gizlemeyi kendine görev edinenler doğal olarak anlamayacaktır.

Zaten senin delillerin çürüdü demedim ki bilimsel değilse değil olarak kabul etmiyorum dedim. Bilimsel delilin varmı yok bu kadar.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,997
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Cevaptan eş değiş tokuşu anlaşılıyor 10 yaşında çocuk okur anlar. Muhammedin sapıklıklarını gizlemeyi kendine görev edinenler doğal olarak anlamayacaktır.

Zaten senin delillerin çürüdü demedim ki bilimsel değilse değil olarak kabul etmiyorum dedim. Bilimsel delilin varmı yok bu kadar.
Ben daha iyisini getireyim diyen adamın göz koyduğu sonucunu nerden çıkardınız?
Yazdıklarım konusunda bilimsel değil deyip kaçmanız, yanlışlığını ortaya koyamadığınızı gösteriyor:)
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,253
Tepki puanı
471
Düşünce
Ateist
Sabahtan beri evirdim çevirdim baktım. Haalaa o sonuca varamadım. Anlatsın cidden bende merak ettim bak.
Tatlıs su müslümanı kabul ediyor musun kankan kıvırdı belki sen kabul edersin?
Bu pasajda vahim olan "tebeddele" sözcüğünün kullanılmış olması. Bu; tebdil, bedel kökünden gelen bir kelime olması hasebiyle bu pasajda kullanımı vehamet arzediyor. Çünkü bundan değiş tokuş anlamı çıkıyor. Bu kelimenin tercih edilmesi ya çok büyük bir hata, ya da bu adamlar eş değişiyordu da bu pasaj artık bundan sonra bunu yapmayacaksın, bunu yasaklıyorum artık bundan sonra diyor!

Değneğin iki ucu da pis! Ne tarafından tutarsan tut!
Cariyelerin değiştirilebileceği gerçeği, ayetteki açık "en tebedelle" kelimesini yok sayarak halktan yine saklanır. Diyanet'in eski meali ile yeni meali arasındaki fark traji-komedidir.Meal yazarları Allah'ın kıçını sürekli toplarlar.

frfffff.png
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Kuran'da yazdığına göre Muhammed zaten yeni bir eş almak için olan eşlerinden birini boşamak zorunda değil. Nikah bedeli ödemek zorunda bile değil. O yüzden pasajda geçen tebeddele kelimesi çok sıkıntılı. Bunu bundan sonra yapmayacaksın diye yasak getirmesi çok sıkıntılı. Bunlar hiç hayra alamet ifadeler değil. Bunların kadını mal gibi gördüklerinin, ağıldan koyun çıkarıp verir gibi karılarını başkalarına verdiklerinin belirtisi. Hadis kitaplarında da ensar muhacirlere birer karılarını verdiler yazınca... Diyecek laf kalmıyor.
 
Üst