Veda hutbesi ve bakara 180

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,919
Tepki puanı
951
Düşünce
Ateist
Evet arkadaşlar muhammedin veda hutbesinde şu söz geçmektedir.

Cenab-ı Hak her hak sahibine hakkını vermiştir. Her insanın mirastan hissesini ayırmıştır. Mirasçıya vasiyet etmeye lüzum yoktur."

Ve Bakara, 180. Ayet: Birinize ölüm geldiği zaman, eğer bir hayır bırakacaksa anaya, babaya, yakınlara uygun bir biçimde vasiyet etmek Allah'tan korkanlar üzerine bir borçtur.

Muhammed vasiyet etmeyin derken ayet vasiyet ermeyi emretmiştir.

İslam alimleri bu konuda fikir ayrılıgına düşmüslerdir. Bazı alimler muhammedin bu sözünun bakara 180 ayetini nesh ettigini ve hukmunu kaldirdigini söyler.

Bazılarıda muhammedin sözünün allah hukmunu nesh edemez gorusunde.

Bi diğer göruşte muhammedin 100bin kişinin üzerinde bir topluluga hitap ettigi veda hutbesinde bu sözü söylemedigi cümlenin uyduruldugunu görüşünde.

Siz ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
764
Tepki puanı
98
Düşünce
Muvahhid
Hadisler-Ayetler birbiriyle çelişmektedir. Miras konusunda vasiyet geçerlidir. 4:11-12-176 ayetlerindeki miras ayeti ise "Allah'tan tavsiyedir." Vasiyet yapacağın zaman sana örnek vermiş oluyor. Allah'ın emri vasiyettir.
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,919
Tepki puanı
951
Düşünce
Ateist
Hadisler-Ayetler birbiriyle çelişmektedir. Miras konusunda vasiyet geçerlidir. 4:11-12-176 ayetlerindeki miras ayeti ise "Allah'tan tavsiyedir." Vasiyet yapacağın zaman sana örnek vermiş oluyor. Allah'ın emri vasiyettir.
Hadisleri toptan red mi ediyorsunuz kabul ettiğiniz hadisler var mı?
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,504
Tepki puanı
1,491
Düşünce
Ateist
Hadisler konusu İslam'da çok sıkıntıdır. Hadisleri kabul ediyoruz deseler kabul edilmesi olanaksız çok saçma hadisler var. Etmiyoruz deseler bu Muhammed dilsiz miydi, hiç mi konuşmadı sorunu ortaya çıkar.

İkisinin ortasını bulup hadis ayıklayacağız deseler neye göre ayıklayacaksın? Senin ayıklama kriterlerinin geçerli olduğu nerden belli? Ya yanlış kriterlerle ayıklama yapıyorsan ne olacak?

Kriter Kuran iddiası geçersiz. Kuran hiç bir doğru düzgün konudan eli ayağı düzgün, ele alınır şekilde bahsetmez. O yüzden bu kıstas tümüyle geçersiz. Zaten Kuran hiç doğru düzgün bir mesele halledemediği için hadise ihtiyaç duyulmuş ve hadisler uydurulmuştur.

Tabii gerçek Kuran diye bir şey olmadığı gibi gerçek hadis diye bir şey de yoktur. Kuran da hadis de tamamen uydurmadır. Gerçeği olmayan bir şeyin sahtesi de olmaz.
 

Görkem

Üye
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Düşünce
Ateist
hadisleri inkar etmek senin keyfine kalmadı yalnız sahih hadislet tarihi belgedir tarihi reddedemezsiniz muhammedin çocuğa küfretmesini reddedemezsin sadece küfrettiğini savunursun veya savunmazsın bu keyfi bir şey değildir hadis bilimini biliyonuz mu yoksa taslaman gibi 2 3 hadis alarak koskoca fıkıh bilimini karşına alamazsın
 

Görkem

Üye
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Düşünce
Ateist
Hızır peygamberin çocuk öldürmesi kuranda geçtiği için onu savunursunzu ama muhammedin çocuğa küfretmesi hadislerde geçer diye reddederdiniz kendinizle çelişiyonuz
 

Görkem

Üye
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Düşünce
Ateist
Hadisler konusu İslam'da çok sıkıntıdır. Hadisleri kabul ediyoruz deseler kabul edilmesi olanaksız çok saçma hadisler var. Etmiyoruz deseler bu Muhammed dilsiz miydi, hiç mi konuşmadı sorunu ortaya çıkar.

İkisinin ortasını bulup hadis ayıklayacağız deseler neye göre ayıklayacaksın? Senin ayıklama kriterlerinin geçerli olduğu nerden belli? Ya yanlış kriterlerle ayıklama yapıyorsan ne olacak?

Kriter Kuran iddiası geçersiz. Kuran hiç bir doğru düzgün konudan eli ayağı düzgün, ele alınır şekilde bahsetmez. O yüzden bu kıstas tümüyle geçersiz. Zaten Kuran hiç doğru düzgün bir mesele halledemediği için hadise ihtiyaç duyulmuş ve hadisler uydurulmuştur.

Tabii gerçek Kuran diye bir şey olmadığı gibi gerçek hadis diye bir şey de yoktur. Kuran da hadis de tamamen uydurmadır. Gerçeği olmayan bir şeyin sahtesi de olmaz.
[/QUOT hadislet uydurmamı yalnız belki şaşorcan ama hadislerin sahih kısmı kuran ayetlerinin bazılarından daha gerçektir mesela odmandan önce kuran korundu mu korunmadı mı bilinmez istediğin kaynağa bakabilirsin ayetler insan derilerine yazılıyordu yani korunmaması baya mantıklı ama sahih hadislere bakıyonuz deve sidiği hadisine mesela kesinlikle sahihdir asla şüphe yoktur sahih olmadığına ve son derece güzel bir hadistir
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,504
Tepki puanı
1,491
Düşünce
Ateist
Evet, hadisler gerçekten çok sıkıntı şimdi. Yok Muhammed adama sol elinle yeme sağ elinle ye dedi de adam yiyemiyorum dedi de Muhammed yiyemez ol dedi adamın eli felç oldu filan sıkıntı şimdi. Böyle öğretmen/peygamber olmayacağı besbelli. Adam bir sorar, sen solak mısın arkadaşım der yahu! Senin allahın adamı solak yarattıysa adam ne yapsın? Allahın solakları niye yaratıyor o zaman? Lanetli mi solaklar be! Şeytanın çocuğu mu? Yani olacak iş değil!

Ama dön Kuran'a, bu sefer de adam (Hızır diyorlar) ilerde inkarcı olacak diye tuttu çocuğu öldürdü! Bu yani daha beter!

Hadis safralarını atsanız da bu gemi kurtulmaz, gene batar! Olmaz yani, temelden bozuk!
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,425
Tepki puanı
537
Düşünce
Sünni
hadisleri inkar etmek senin keyfine kalmadı yalnız sahih hadislet tarihi belgedir tarihi reddedemezsiniz muhammedin çocuğa küfretmesini reddedemezsin sadece küfrettiğini savunursun veya savunmazsın bu keyfi bir şey değildir hadis bilimini biliyonuz mu yoksa taslaman gibi 2 3 hadis alarak koskoca fıkıh bilimini karşına alamazsın
Çocuğa küfür iddianızı kaynak vererek açıklar mısınız?
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,425
Tepki puanı
537
Düşünce
Sünni
Hızır peygamberin çocuk öldürmesi kuranda geçtiği için onu savunursunzu ama muhammedin çocuğa küfretmesi hadislerde geçer diye reddederdiniz kendinizle çelişiyonuz
Hızır’ın bu işi aynen ölüm meleğinin Allah’ın emriyle öldürmesi gibidir
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,425
Tepki puanı
537
Düşünce
Sünni
Hadislerin sahih olup olmadığının tespitinde dikkat edilen bir çok nokta var ama fikir vermesi adına sadece bazılarından bahsedelim:
1-) Kur’ana aykırı olmamak

2-) Meşhur sünnete aykırı olmamak

3-) Dinin temel kaynaklarından elde edilen usullere aykırı olmamak

4-) Ravinin rivayet ettiği habere muhalefet etmemesi (ravi,hadisle haber verdiği hususa, pratiğindeaykırı davranıyorsa o hadis kabul edilmez.)

5-) Herkesin önünde söylendiği söylenen bir şeyi (veda hutbesi gibi) sınırlı kimsenin rivayet etmemesi.
13

6-) Akla, dil kurallarına, tarihi gerçekliklere aykırı olmamak.
7-) Adalet . Rivayet zincirindeki insanlardan biri bile İslamın çok küçük bir edebine dahi aykırı hareket ettiği görülürse o hadis sahih kabul edilmez. Mesela başkasının görebileceği açık alanda bir şey yeyip içmek gibi.
8--)Zabt (Hadisi nakleden kişinin hadisi ezberlemede iyi olması)
9-) Kesintisiz bir senetle rivayet edilmesi (Hadisi birbirinden nakledenlerin senet zincirinde bir kopukluğun olmaması, başka bir ifadeyle her bir ravinin hadisi bizzat rivayette bulunduğu şahıstan alması demektir.)

10-) Şaz olmaması (Hadisi nakleden kimselerin, kendilerinden daha adil, daha iyi zabta sahip olanların rivayet ettikleri hadislere, ters düşecek şekilde bir rivayette bulunmamaları.)
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,425
Tepki puanı
537
Düşünce
Sünni
Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm görüyordu bir adam sol eliyle yemek yer. Ferman etmiş:

"Sağ elinle ye." demiş. O adam demiş:

"Sağ elimle yapamıyorum." Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm demiş:

"Kaldıramayacaksın.” İşte ondan sonra o adam sağ elini hiç kaldıramamış. (Müslim, Eşribe: 107, no. 2021; İbni Hibban, Sahih, 8:152; Kadı Iyâz, eş-Şifâ, 1:328-329; Ali el-Kari, Şerhu’ş-Şifâ, 1:666.)

Burada yalana ani olarak verilen bir ceza söz konusudur.
Çünkü, Peygamberimiz (asm) o kişiye “Sağ elinle ye.” diye emreder. O zat ise, elini kaldırabildiği halde “Sağ elimi kaldıramıyorum, sağ elimle yapamıyorum.” diye karşılık verir. Peygamberimize (asm ) karşı yapılan bu hürmetsiz ve yalancı tavır karşısında “Kaldıramayacaksın!..” demekle, çok hikmetli ve şefkatli neticeler mevcuttur. Bunlar:

1.
Yalanın iyi bir şey olmadığı ve insanı cezaya müstehak bırakacağı haberi var.

2. Ahirette bu şahsa verilecek olan cezanın dünyada verilmesiyle, hakkında bir beddua değil, aksine onun için bir duadır.

3.Peygamber, olacak olan bir durumu, yani gelecekten haber veriyor.

Yani adamın solak olduğu falan uydurma. İftiracının El Kitabı Madde 1'i uyguluyor:
"İslamı eleştirip insanların gözünden düşürmek için;
1-Ayet ve hadislere İslamı eleştirebilmek için verebileceğiniz kadar tepki toplamasını sağlayacak anlamlar verin. Verdiğiniz anlamların diğer ayet ve hadislerle çelişmesini önemsemeyin. Ya da mevcut sahih kaynaklardaki yazanlara ekleme çıkarma yapın, veyahut cımbızla çekip bağlamından kopararak anlamları çarpıtın. Bunların yanlış olduğu, metin kritiği bilimine göre ayet ve hadisler anlamlandırılırken diğer ayet ve hadislere, nüzul sebebine, ilk muhatap olan Peygamber ve Sahabenin nasıl anladığına bakmak, kısacası işkembeden atmayıp bilimsel kriterlere göre anlamlandırma yapmak gerektiğini söyleyen veyahut bu ifadelerin sahih kaynaklardan alınmışsa cımbızlandığını, önünde sonunda yazanlarla birlikte gösteren çıkarsa kıvırmakla suçlanırsınız, olur biter."
 

Minik Kuş

Üye
Mesajlar
716
Tepki puanı
45
Düşünce
Sünni
Evet arkadaşlar muhammedin veda hutbesinde şu söz geçmektedir.

Cenab-ı Hak her hak sahibine hakkını vermiştir. Her insanın mirastan hissesini ayırmıştır. Mirasçıya vasiyet etmeye lüzum yoktur."

Ve Bakara, 180. Ayet: Birinize ölüm geldiği zaman, eğer bir hayır bırakacaksa anaya, babaya, yakınlara uygun bir biçimde vasiyet etmek Allah'tan korkanlar üzerine bir borçtur.

Muhammed vasiyet etmeyin derken ayet vasiyet ermeyi emretmiştir.

İslam alimleri bu konuda fikir ayrılıgına düşmüslerdir. Bazı alimler muhammedin bu sözünun bakara 180 ayetini nesh ettigini ve hukmunu kaldirdigini söyler.

Bazılarıda muhammedin sözünün allah hukmunu nesh edemez gorusunde.

Bi diğer göruşte muhammedin 100bin kişinin üzerinde bir topluluga hitap ettigi veda hutbesinde bu sözü söylemedigi cümlenin uyduruldugunu görüşünde.

Siz ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?

evt.orta da bir söz var."sahihte olabilir" ama başi sonu belli deil.bu sözün devaminda peygamberin sustuğunu ne biliyorsun?belki devamında başka bişey dedi.olamaz mi?

Ey insanlar;iyi dinleyiniz: Cenab-ı Hak her hak sahibine hakkını vermiştir. Her insanın mirastan hissesini ayırmıştır.Fakat: mirasçıya vasiyet etmeye lüzum yoktur demeyiniz.böyle sözler söylemeyiniz.unutmayınız,zira;


Ve Bakara, 180. Ayet: Birinize ölüm geldiği zaman, eğer bir hayır bırakacaksa anaya, babaya, yakınlara uygun bir biçimde vasiyet etmek Allah'tan korkanlar üzerine bir borçtur.

şimdi oldu.sorun kalmadi bebeğim.imana gel.

peygamberin sözünün bitmediğini kuran ayetine bakarak anladim.bu hadisi ulastıran sözü doğru ulastırmıs ama unutmus,eksik demiş belli ki.olabilir.insanlık hali.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,425
Tepki puanı
537
Düşünce
Sünni
evt.orta da bir söz var."sahihte olabilir" ama başi sonu belli deil.bu sözün devaminda peygamberin sustuğunu ne biliyorsun?belki devamında başka bişey dedi.olamaz mi?

Ey insanlar;iyi dinleyiniz: Cenab-ı Hak her hak sahibine hakkını vermiştir. Her insanın mirastan hissesini ayırmıştır.Fakat: mirasçıya vasiyet etmeye lüzum yoktur demeyiniz.böyle sözler söylemeyiniz.unutmayınız,zira;


Ve Bakara, 180. Ayet: Birinize ölüm geldiği zaman, eğer bir hayır bırakacaksa anaya, babaya, yakınlara uygun bir biçimde vasiyet etmek Allah'tan korkanlar üzerine bir borçtur.

şimdi oldu.sorun kalmadi bebeğim.imana gel.

peygamberin sözünün bitmediğini kuran ayetine bakarak anladim.bu hadisi ulastıran sözü doğru ulastırmıs ama unutmus,eksik demiş belli ki.olabilir.insanlık hali.
Kuran önce içkiye izin verirken sonra tümden yasaklamıştır. Yani bu vasiyet ayeti de sonradan gelen miras ayetleriyle kısıtlanmıştır. Peygamberin söylediği de bununla çelşmiyor
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,425
Tepki puanı
537
Düşünce
Sünni
yok, ben; hadisin, ayetin hükmünü kaldıracağına inanmiyorum.bir delil yok.
Ayet ayetin hükmünü kaldırmış zaten, hadis bunu söylüyor.
Nisa 11
"Miras konusunda, Allah çocuklarınız hakkında şöyle emreder: Erkeğin hakkı, kadının hissesinin iki mislidir. Şayet kadınların sayısı ikiden fazla ise onlar terikenin üçte ikisini alırlar. Eğer kız evlat tek ise terikenin yarısını alır. Anne babaya gelince, ölenin çocuğu varsa, onun terikesinden her birine altıda bir hisse vardır. Eğer çocuğu yoksa ve kendisine ana babası vâris oluyorsa annesine üçte bir hisse vardır. Şayet ölenin kardeşleri varsa, ölenin yaptığı vasiyetin ifasından ve borcunun ödenmesinden sonra annenin hissesi altıda birdir. Anne babanız ile evlatlarınızdan hangisinin size daha faydalı olacağını siz bilemezsiniz. Bunlar Allah'ın koyduğu farzlardır. Allah muhakkak ki alîm ve hakîmdir (her şeyi hakkıyla bilir, mutlak hüküm ve hikmet sahibidir)."
 

Minik Kuş

Üye
Mesajlar
716
Tepki puanı
45
Düşünce
Sünni
Ayet ayetin hükmünü kaldırmış zaten, hadis bunu söylüyor.
Nisa 11
"Miras konusunda, Allah çocuklarınız hakkında şöyle emreder: Erkeğin hakkı, kadının hissesinin iki mislidir. Şayet kadınların sayısı ikiden fazla ise onlar terikenin üçte ikisini alırlar. Eğer kız evlat tek ise terikenin yarısını alır. Anne babaya gelince, ölenin çocuğu varsa, onun terikesinden her birine altıda bir hisse vardır. Eğer çocuğu yoksa ve kendisine ana babası vâris oluyorsa annesine üçte bir hisse vardır. Şayet ölenin kardeşleri varsa, ölenin yaptığı vasiyetin ifasından ve borcunun ödenmesinden sonra annenin hissesi altıda birdir. Anne babanız ile evlatlarınızdan hangisinin size daha faydalı olacağını siz bilemezsiniz. Bunlar Allah'ın koyduğu farzlardır. Allah muhakkak ki alîm ve hakîmdir (her şeyi hakkıyla bilir, mutlak hüküm ve hikmet sahibidir)."
evet.bu mirasta.ancak kişi vasiyette verebilir mirasta.peygamberimiz öyle diyor.

Hz. Peygamber, “Allah, amellerinize eklenmek üzere -hayatta iken yaptığınız iyilikler dışında hayırda bulunabilmeniz için- vefatınız sırasında mallarınızın üçte biri üzerinde size tasarruf yetkisi vermiştir” ifadesiyle (İbn Mâce, “Veṣâyâ”, 5) vasiyetin meşrû kılınış sebebine işaret etmiştir.

(En fazla malın üçte birini vasiyet et! Vârisleri zengin olarak bırakmak, fakir ve muhtaç durumda bırakmaktan daha hayırlıdır.) [Müslim]

(Vasiyet etmesi gerektiği halde, vasiyetsiz iki gece geçirmeye bir Müslümanın hakkı yoktur.) [Buhari]

ayeti zaten biliyorsun.bir hadise bakmakla olmaz.zaten onun da başi sonu belli deil.
 

Minik Kuş

Üye
Mesajlar
716
Tepki puanı
45
Düşünce
Sünni
Allah bir ayetin hükmünü kaldıracaksa onu kurandan çıkarır.mesela keçiye yedirtir.bunlar sıradan şeyler O'nun için.unutturur vs. yerine daha iysini getirir.

Kuranda ki herseyin hükmü ayni ile durur.Sadece Allah çıkarır.çıkarmamışsa biz çıkaramayız.ben böyle bişeyi kabul etmiyorum.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,425
Tepki puanı
537
Düşünce
Sünni
Allah bir ayetin hükmünü kaldıracaksa onu kurandan çıkarır.mesela keçiye yedirtir.bunlar sıradan şeyler O'nun için.unutturur vs. yerine daha iysini getirir.

Kuranda ki herseyin hükmü ayni ile durur.Sadece Allah çıkarır.çıkarmamışsa biz çıkaramayız.ben böyle bişeyi kabul etmiyorum.
Keçi meçi yemesi bunlar uydurma hikayeler. Kurandaki bütün ayetler hükmünün bir kısmı neshedilmiş de olsa Kuranda baştan sona mevcuttur. Bazı ayetler bazısını tefsir eder, kısıtlar vs. Aynısı sahih hadisler için de geçerli. Kuranda nasıl namaz kılınacağı yazmaz bunu sahih hadisler açıklar. Mirasta vasiyet meşrudur ama şart değildir yani illa gerek yoktur. Veda hutbesinde de bu ifade edilmiştir
 
Üst