Ya Doğruysa

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Divan Kurulu Üyesi
ÖDG Üyesi
Mesajlar
1,715
Beğeniler
971
Düşünce
Agnostik
#1
Müslüman arkadaşlarla yaptığımız bazı tartışmalarda konu dönüp dolaşıp, senin inancın doğruysa ölüm sonrası bana bir sıkıntı olmaz ama benim inancım doğruysa ölüm sonrası sen ayvayı yersin noktasına geliyor.

Şunu belirteyim ki bir inanca ya doğruysa diye inanılmaz. Müslüman arkadaşlar Halife Ali'ye dayandırdıkları bu argümanı çok sık kullanıyorlar, malum. Fakat ezbere kullanıyorlar. Akıl ve mantık süzgecinden geçirseler bu düşüncenin ne kadar sakat olduğunu görürler.

Madem böyle "ya doğruysa" diye bir varsayım üzerinden gidiliyor. O zaman bende soruyorum: Ya Budizm doğruysa, ya Hinduizm doğruysa, ya Hristiyanlık doğruysa, ya Musevilik doğruysa, ya Şintoizm doğruysa, ya Brahmanizm doğruysa vs.

Evet, bu soruyu soran arkadaş ölüm sonrasında tongaya düşmemek için bu dinlerin hangisine ve neye göre inanacak? Sonuçta hepsininde doğru olma ihtimali var. Sanırım şimdi herkes anlamıştır "ya doğruysa" düşüncesinin sakatlığını.
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetim Kur. Üyesi
ÖDG Üyesi
Mesajlar
490
Beğeniler
347
Düşünce
Agnostik
#2
bu düşünceye inanıyorlar bir de ya. Ali söylemiş ya kesin olarak doğrudur dolayısıyla aynen tekrar edelim mantığı var. böylece bir kere daha ispat edilmiş olduki İslam kafa çalıştırmaya engeldir.
 
Mesajlar
30
Beğeniler
55
Düşünce
Deist
#3
Bu pragmatistlik oluyor. Felsefede buna "Pragmatizm" deniyor. Zamanında aynı zamanda bir bilim adamı olan Blaise Pascal da bunu dile getirmiş. Tanrı'ya inanmanın bizim çıkarlarımız doğrultusunda olduğunu söylemiş. Aslında haklı. Tanrıya inanmak cidden bizim çıkarlarımıza. Ama Pragmatizm'in şöyle sakat bir yönü var. Tanrı'ya biz çıkarlarımız doğrultusunda inanıyorsak eğer Tanrı bunun farkına varmayacak mı? Çıkarları uğruna Tanrı'ya inanan bir insanın, çıkarları uğruna bir amirine yalakalık yapan dalkavuklardan farkı ne? Dalkavukluk iğrenç bir şey.
 
Mesajlar
6
Beğeniler
7
Düşünce
Ateist
#4
Bu savunma, halamın bilmem neleri olsaydı dayım olurdu kadar saçma bir savunma. Bunu diyenler laik Türkiye cumhuriyetinde yaşadıkları için özgürlüğün ne olduğunun farkında olarak bunları söyleye biliyorlar, gitsinler de Afganistanda, Pakistanda, İranda, Sudanda, Cezairde, Suudi Arabistanda vs. bir yaşasınlar da bu dünyada yaşarken neleri kayıp ettiklerinin bir farkına varsınlar. Müslüman ülkelerin çoğunda kadınlar pantolon giyemiyor giyerlerse cezası 40 kırbaç, bütün hayatın boyunca burka ve kara çarşafın içinde sadece burnunun göründüğü ve toplumdan kadın olarak soyutlandığını bir düşün. Müslümanlar en küçük bir olayda neden tası tarağı toplayıp da batı ülkelerine sığınıyorlar? Madem islamın hoş görüsü ve güzelliği var, neden dinlerini yaşamak için müslüman ülkeleri tercih etmiyorlar?
 

NickelBack

☆☆
Üye
Mesajlar
141
Beğeniler
144
Düşünce
Agnostik
#5
Bu savunma, halamın bilmem neleri olsaydı dayım olurdu kadar saçma bir savunma. Bunu diyenler laik Türkiye cumhuriyetinde yaşadıkları için özgürlüğün ne olduğunun farkında olarak bunları söyleye biliyorlar, gitsinler de Afganistanda, Pakistanda, İranda, Sudanda, Cezairde, Suudi Arabistanda vs. bir yaşasınlar da bu dünyada yaşarken neleri kayıp ettiklerinin bir farkına varsınlar. Müslüman ülkelerin çoğunda kadınlar pantolon giyemiyor giyerlerse cezası 40 kırbaç, bütün hayatın boyunca burka ve kara çarşafın içinde sadece burnunun göründüğü ve toplumdan kadın olarak soyutlandığını bir düşün. Müslümanlar en küçük bir olayda neden tası tarağı toplayıp da batı ülkelerine sığınıyorlar? Madem islamın hoş görüsü ve güzelliği var, neden dinlerini yaşamak için müslüman ülkeleri tercih etmiyorlar?
Bu sadece İslam ile ilgili değil cahilliğin de çok büyük etkisi var. Geri kalmış ekonomik seviyesi düşük, eğitim seviyesi yerlerde olan ülkelerde bu çok görülen bir etkidir. Tamamen İslam ülkelerine yaymamak gerekir. Arap emirlikleri dine bağlılığıyla bilinir fakat Dubai ve Abu Dhabi'ye gittiğimde İstanbul'dan çok daha rahat ettiğimi söyleyebilirim. Şort ve parmak arası terlikle her yeri bir güzel gezdik bir kişi bile dönüp bakmadı. Sadece Abu Dhabi de meşhur bir cami var bilenler bilir ziyaret etmek istedik girmek için Müslüman olma şartı varmış nedense. Siyahi güvenlikler bizi geri çevirdi Avrupalı zannedip Pakistanlı bir rehberimiz vardı çok saygılı bir çocuktu. Onlar Müslüman dedi güvenliğe, inanmadılar sonra gidip yanlarına biz Türküz dedik. "oo my friend" deyip bizi içeri aldılar çok sevindiler nedense, sevinelim mi üzülelim mi bilemedik..
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
927
Beğeniler
570
Düşünce
Ateist
#6
Ali tarihte yaşamış bir insan değildir. Elinde çift başlı kılıç tutan Ali çift taraflı düşüncenin yani analitik düşüncenin ta kendisidir. Diyalektiktir. O düşünce tarzı ile insanlık müşküllerini halleder. Deney gözlem yaparak her türlü olasılığı tartar. Ve müşkülünü hallederek başarıya ulaşır. Orada bahsedilen ölüm ise başarısızlığın verdiği bedbinliktir. Yani manevi ölümdür. Ama en önemlisi karşımızda duran o müşkülü o diyalektiğin kılıcı ile yenip başarıya yani Allaha ulaşacağımıza olan inancımızdır. Sofi işte orada o Aliyi konuşturuyor. Başaramam diye asla bedbin olup atalete düşme! Başarının şartlarına uyarsan şayet gelecekte bir gün gelir başarıya ulaşırsın. Ama başaramam diye yan gelip yatarsan manen hep ölürsün! Ama ne yazık ki Müslümanlık bu sözü maddi ölümden sonraki hayat olarak yorumluyor. İlim ortadadır. Beyin öldü mü ruhta ölür!
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
927
Beğeniler
570
Düşünce
Ateist
#7
Tende iki kurt vardır. Birisi ipek sarar birisi baldır. Bunların sırrına erdin mi turnam?
İpek saran Alidir. Yeşil ipek sarar. Sıkıcıdır ama sonu baldır. Bal olan da Muhammeddir. Yaşam sevgisidir.
Yeşil doğadır. Doğallıktır. Doğaya aykırı düşünmemektir, aynı zamanda ritüellere dayalı yapmacık hayat yaşamamaktır. Cennettekilere yeşil ipekten gömlek vadedilir.
 
Mesajlar
66
Beğeniler
15
Düşünce
Sünni
#8
@yeniçeri sen ne ayaksın anlamadım. Ali yaşamamışmış. Yok balmış yok kurtmuş. Bu ne yaa. A be sen ne anlatıyon. Masal mı anlatıyon. Boş boş konuşuyon. Farkındamısın bilmiyorum.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
927
Beğeniler
570
Düşünce
Ateist
#9
@yeniçeri sen ne ayaksın anlamadım. Ali yaşamamışmış. Yok balmış yok kurtmuş. Bu ne yaa. A be sen ne anlatıyon. Masal mı anlatıyon. Boş boş konuşuyon. Farkındamısın bilmiyorum.
Senin bunları anlayabilmen çok ama çok zor. Önce biraz bilgi o sende yok. Sonrada kafanı çalıştıracaksın o ise hiç yok. Sen ancak ve de ancak masal dinlersin ve de mışıl mışıl uyursun. Yani sana anlatılan masalı anlayamazsın.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
927
Beğeniler
570
Düşünce
Ateist
#10
Sesten anlarsın ama sesin söz olduğunu anlayamazsın! Sadece ses ezberlersin. Neee ayaksın! Ne kolsun! Nemiyim ben? Bektaşiye apaşın biri sorar "Babalık senin adın ne?" Bektaşi sorar nedecen? Apaş der "Hiç kıçımın kenarına yazacam!" Bektaşi cevap verir. "At Yarağı!"
 

NickelBack

☆☆
Üye
Mesajlar
141
Beğeniler
144
Düşünce
Agnostik
#11
Senin bunları anlayabilmen çok ama çok zor.
Anlaşılabilir hale getir o zaman.. he ben yazarım isteyen anlar istemeyen anlamaz çok da umurumda dersen kendin yazar kendin çizer kendin okursun yazma dilimizde mümkün olduğunca herkese hitap edebilelim ki ne anlatmaya çalıştığımızı insanlar daha rahat idrak etsin..
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
927
Beğeniler
570
Düşünce
Ateist
#12
Anlaşılabilir hale getir o zaman.. he ben yazarım isteyen anlar istemeyen anlamaz çok da umurumda dersen kendin yazar kendin çizer kendin okursun yazma dilimizde mümkün olduğunca herkese hitap edebilelim ki ne anlatmaya çalıştığımızı insanlar daha rahat idrak etsin..
Anlayamadığın ne? Anlayamadım demek çok kolay ve çok ucuz bir tenkit.
 
Mesajlar
10
Beğeniler
2
Düşünce
Sünni
#13
Tende iki kurt vardır. Birisi ipek sarar birisi baldır. Bunların sırrına erdin mi turnam?
İpek saran Alidir. Yeşil ipek sarar. Sıkıcıdır ama sonu baldır. Bal olan da Muhammeddir. Yaşam sevgisidir.
Yeşil doğadır. Doğallıktır. Doğaya aykırı düşünmemektir, aynı zamanda ritüellere dayalı yapmacık hayat yaşamamaktır. Cennettekilere yeşil ipekten gömlek vadedilir.
Demek istiyor ki bal sarıdır. Yeşil ipeği fazla kaşıma sonu baldır. Bal çıkarsa boğulursun. E balda yoğun olduğu için malum suyunu çeker yaşama sevincini alır.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
927
Beğeniler
570
Düşünce
Ateist
#14
Demek istiyor ki bal sarıdır. Yeşil ipeği fazla kaşıma sonu baldır. Bal çıkarsa boğulursun. E balda yoğun olduğu için malum suyunu çeker yaşama sevincini alır.
Cennette yeşil ipek giysiler giyilir. (İnsan suresi)yeşil doğallığın yani yapmacık olmamanın sembolik olarak izahıdır. İpek ise nasıl ipek böceğini tombul bir kurt olmaktan çıkarıp kelebek yaparsa düşüncede Homo sapiensi memeli olmaktan çıkarıp İnsan yapar. Ancak düşüncenin yeşile yani doğaya yani bilime aykırı olmaması gerekir. Bal ise tatlıdır. Tatlılık zevktir sevgidir. Ancak sevgi ve zevkler düşünce olmadan birbirleri üzerine binerlerse ortaya düşünsel olan Lut kavmi çıkar ki yaşamımızdaki o sorumsuzluk hayatımızı mahvedebilir. Cennet ve cehennem bizim düşünsel ve duygusal yaşamımızdadır.
 
Mesajlar
94
Beğeniler
63
Düşünce
Sünni
#15
Ali tarihte yaşamış bir insan değildir. Elinde çift başlı kılıç tutan Ali çift taraflı düşüncenin yani analitik düşüncenin ta kendisidir. Diyalektiktir. O düşünce tarzı ile insanlık müşküllerini halleder. Deney gözlem yaparak her türlü olasılığı tartar. Ve müşkülünü hallederek başarıya ulaşır. Orada bahsedilen ölüm ise başarısızlığın verdiği bedbinliktir. Yani manevi ölümdür. Ama en önemlisi karşımızda duran o müşkülü o diyalektiğin kılıcı ile yenip başarıya yani Allaha ulaşacağımıza olan inancımızdır. Sofi işte orada o Aliyi konuşturuyor. Başaramam diye asla bedbin olup atalete düşme! Başarının şartlarına uyarsan şayet gelecekte bir gün gelir başarıya ulaşırsın. Ama başaramam diye yan gelip yatarsan manen hep ölürsün! Ama ne yazık ki Müslümanlık bu sözü maddi ölümden sonraki hayat olarak yorumluyor. İlim ortadadır. Beyin öldü mü ruhta ölür!
Hz Ali'yi insanlar kendileri mi yarattı? Tarihte bu kişilerin varlığının olmadığını neye dayandırıyorsunuz? Çok farklı bir düşünce. Bütün Ali ile olan olayların Cemel vakası mesela. Hepsini sofiler kendileri mi uydurdu?
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
906
Beğeniler
239
Düşünce
Sünni
#16
Hz Ali'yi insanlar kendileri mi yarattı? Tarihte bu kişilerin varlığının olmadığını neye dayandırıyorsunuz? Çok farklı bir düşünce. Bütün Ali ile olan olayların Cemel vakası mesela. Hepsini sofiler kendileri mi uydurdu?
Knk arkadaş herkese öyle diyo. Muhammed'e Ali'ye hayali karakter diyo. Farklı bir düşünce.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
927
Beğeniler
570
Düşünce
Ateist
#17
Hz Ali'yi insanlar kendileri mi yarattı? Tarihte bu kişilerin varlığının olmadığını neye dayandırıyorsunuz? Çok farklı bir düşünce. Bütün Ali ile olan olayların Cemel vakası mesela. Hepsini sofiler kendileri mi uydurdu?
İbrahimi dinlerin ortak tarafı peygamberlerinin yaşamamış olmasıdır. Bu peygamberler sembolik kişiliklerdir. Mesela İbrahim insan beyninde oluşan yaşam sevgisi ve zevkidir. Lut ise o sevginin yaşama inikasıdır. Yaşamımızın ise iki şehiri vardır. Biri işimizdir ki orası Sadomdur. Diğeri ise ailemizdir orası da Gamoradır. Lutun geriye bakan karısı da Emek anadır. Muhammed de aynıdır. Muhammed İbrahimle Lutun toplamı olan sembolik kişiliktir. Kuranda yazmaz ama şefaatçıdır! Nedeni açıktır. Çünkü sevgi ilk önce kendini sevmekle başlarda ondan. Kendinizi sevmez ve de hatalarınızdan dolayı kendinizi affetmezseniz şayet yaşam mücadelesini yapamazsınız. Bu durumda Ali de aynıdır. O da semboliktir. Tasavvufta iradeyi külliye denilen mefhumu temsil eder. Bu da çok yönlü düşüncedir. Onun için Ali ilmin kapısıdır denir. Evet ilmin kapısı analitik yani çok yönlü düşüncedir. Aişe ise iradeyi cüziye yani tek yönlü düşüncedir. Sporcularda savaşan askerlerde olması gerekir. Ayşe ile Alinin o savaşı da iradeyi külliye ile iradeyi cüziyenin karşılaştırılmasının mecazi bir anlatımıdır.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

yeniçeri

☆☆☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
927
Beğeniler
570
Düşünce
Ateist
#18
Keza Ebubekir de Lut gibidir. Sevginin inikasıdır. Şu hikayeyi Bektaşi babaları tane tane anlatırlar. Hicred esnasında Muhammed ile Ebubekir mağaraya saklanırlar. Müşrikler mağarada örümcek ağı ve güvercin yuvası gördüklerinde "Muhammed burada yoktur" deyip geri dönmek istediklerinde Ebubekir mağaradan parmağını çıkararak onlara işaret etmek ister. Ancak bir yılan gelir ve onun parmağını ısırır! Burada aslında bir ihanet yoktur. Olay sevginin gereksiz yerlere verilmesinin önlenilmesidir. Parmağı ısıran yılanda iradeyi külliye yani Alidir. Hani bir illizyonist vardı seve seve bir yaşlı kobra yılanını sevmişti ya. Sevecek başka bir hayvan mı bulamadın akılsız kardeşim. :) Zeki bir insan ama sevgi karşısında bazen akılda işe yaramıyor. :)
 
Moderatör tarafından düzenlendi:
Mesajlar
94
Beğeniler
63
Düşünce
Sünni
#20
Ben o sofilerin bu kadar yaratıcı fikirleri olabileceğini sanmıyorum. Bu kadar bilgilerin örneğin bazı Türk boyları da İslam'ı engellemek için mücadele etmiştir. Dört halife döneminde öyleyse bu Türk devletleri de hayal ürünü olmuş olmaz mı? Kolay inanılacak bir durum değil. Tarihi bilgileri büyük ölçüde reddetmiş olmuyor musunuz? Benzetmeleri doğru kabul etsek bile bunca tarihsel olguları tek kalemde benzetmelere vararak reddetmek akıllıca değil. Bu benzetmelerin dayanağı yok.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:
Üst Alt