Yusuf 2: Arapça İnmeseydi Arap Dini Olamayacaktı

CERNO

Üye
Mesajlar
29
Tepki puanı
41
Düşünce
Deist
Kuran'ı sizin anlamanız için Arapça indirdik. - Yusuf 2 KURAN
Demek ki Arapça inmese akledemeyeceklerdi. Arapça inmese Arap aklı onu özümseyemezdi.
O halde Arapça inmeseydi Arap kavminin dini olamayacaktı.
Buda demektir ki; Japonca inmediği için Japon kavminin dini olamayacaktır.
Peygamberin diliyle kavmin dili aynı olmalıdır, farklı olmamalıdır (İbrahim 4) anlamına gelen ayet; sanırım şimdi daha iyi anlaşılabiliyordur.

Biz her peygamberi başka değil, sadece kendi kavminin diliyle kendi kavmi için göndeririz. Böylece onlara anlatabilmesini mümkün kılarız. - İBRAHİM 4 KURAN
Taberi tefsirinde; bu ayetin aşağıdaki gibi de okunabileceğini söylemiştir.

Bir kavme peygamber gönderecekse o kavmin dilini konuşan birini seçer, o kavmin içinden birini seçer. Onlara böylece beyan eder. - İbrahim 4 KURAN

(Kavimlerinin de bunları kabul etmemeye dair herhangi bir mazeretleri kalmamış olur. - Taberi Tefsiri, İbrahim 4)
Taberi mazeret derken aslında Fussilet 44 ayetine gönderme yapmış oluyor.

Eğer onu Arapça bir Kuran kılmasaydık; 'neden dilimizde inmedi, Arap olana Arapça olmayan bir Kuran olur mu hiç' diyeceklerdi. - Fussilet 44 KURAN


O zaman Japon kavminin de, Japonca inmeyen bir kitap için "neden dilimizde inmedi" deme hakları vardır. Japon olana Japonca inmeyen kitap olur mu deme hakları vardır. Yabancı dildeki mesaja itiraz hakkı tanıyan bir ayet. Evrensellik karşıtı.

Kuranı başka değil,pürüzsüz Arapça yaptık ki korunabilsinler. - Zumer 28 KURAN
Demek ki pürüzsüz Arapça olmasaydı Arap Kavmi korunamayacaktı. Pürüzsüz Arapça inmeseydi Arap dini olamayacaktı.
Arapların korunabilmesi için pürüzsüz Arapça bir kitap gerekiyorsa, Japonların korunması içinde pürüzsüz Japonca bir kitap gerekiyordur.

Eğer biz onu Arap olmayan birine indirseydik ve gelip onlara okusaydı, hiç biri iman etmezdi. - Şuara 198,199 KURAN

Demek ki Arap kavmine Arap bir peygamberle ve Apaçık bir Arapçayla seslenmek gerektiğini biliyor. O halde Japonlarada apaçık Japonca konuşan Japon bir peygamberle seslenmek gerektiğini de biliyordur.

Kuran senin için ve kavmin için bir öğüttür. Sen ve Kavmin ondan sorumlu tutulacaksınız. - ZUHRUF 44 KURAN

Bütün kavimler içindir demiyor. Bütün kavimler ondan sorumludur demiyor. Neden?

Senide ataları uyarılmamış olan ve bu sebeple gaflet içinde kalmış o bir kavmi uyarman için gönderdik. - Yasin 6 KURAN

Evet yine bütün kavimleri uyarmak için demeyi unutmuş.
Ve Muhammed ‘mahşer günü’ sadece kendi kavminden şikayetçi olacakmış:

Peygamber der ki: Ey Rabbim! Benim KAVMİM bu Kur’an’ı terk etti. - Furkan 30 Kuran

Görüldüğü gibi diğer kavimler Muhammed'in gündeminde yoklar.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,756
Tepki puanı
1,021
Düşünce
Agnostik
Tebrik ederim çok iyi yazı olmuş. Evet çok doğru Araplar dışındaki diğer kavimler Muhammedin gündeminde yoktur. Halbuki Müslümanlar sürekli olarak bunun tam tersini iddia eder dururlar. Bu sadece kuru bir İslam propagandasıdır, gerçek değildir. Gerçek yukarıda anlatılıyor.
 

Furkan

☆☆
Üye
Mesajlar
152
Tepki puanı
115
Düşünce
Sünni
Kuran'ı sizin anlamanız için Arapça indirdik. - Yusuf 2 KURAN
Demek ki Arapça inmese akledemeyeceklerdi. Arapça inmese Arap aklı onu özümseyemezdi.
O halde Arapça inmeseydi Arap kavminin dini olamayacaktı.
Buda demektir ki; Japonca inmediği için Japon kavminin dini olamayacaktır.
Peygamberin diliyle kavmin dili aynı olmalıdır, farklı olmamalıdır (İbrahim 4) anlamına gelen ayet; sanırım şimdi daha iyi anlaşılabiliyordur.

Biz her peygamberi başka değil, sadece kendi kavminin diliyle kendi kavmi için göndeririz. Böylece onlara anlatabilmesini mümkün kılarız. - İBRAHİM 4 KURAN
Taberi tefsirinde; bu ayetin aşağıdaki gibi de okunabileceğini söylemiştir.

Bir kavme peygamber gönderecekse o kavmin dilini konuşan birini seçer, o kavmin içinden birini seçer. Onlara böylece beyan eder. - İbrahim 4 KURAN

(Kavimlerinin de bunları kabul etmemeye dair herhangi bir mazeretleri kalmamış olur. - Taberi Tefsiri, İbrahim 4)
Taberi mazeret derken aslında Fussilet 44 ayetine gönderme yapmış oluyor.

Eğer onu Arapça bir Kuran kılmasaydık; 'neden dilimizde inmedi, Arap olana Arapça olmayan bir Kuran olur mu hiç' diyeceklerdi. - Fussilet 44 KURAN


O zaman Japon kavminin de, Japonca inmeyen bir kitap için "neden dilimizde inmedi" deme hakları vardır. Japon olana Japonca inmeyen kitap olur mu deme hakları vardır. Yabancı dildeki mesaja itiraz hakkı tanıyan bir ayet. Evrensellik karşıtı.

Kuranı başka değil,pürüzsüz Arapça yaptık ki korunabilsinler. - Zumer 28 KURAN
Demek ki pürüzsüz Arapça olmasaydı Arap Kavmi korunamayacaktı. Pürüzsüz Arapça inmeseydi Arap dini olamayacaktı.
Arapların korunabilmesi için pürüzsüz Arapça bir kitap gerekiyorsa, Japonların korunması içinde pürüzsüz Japonca bir kitap gerekiyordur.

Eğer biz onu Arap olmayan birine indirseydik ve gelip onlara okusaydı, hiç biri iman etmezdi. - Şuara 198,199 KURAN

Demek ki Arap kavmine Arap bir peygamberle ve Apaçık bir Arapçayla seslenmek gerektiğini biliyor. O halde Japonlarada apaçık Japonca konuşan Japon bir peygamberle seslenmek gerektiğini de biliyordur.

Kuran senin için ve kavmin için bir öğüttür. Sen ve Kavmin ondan sorumlu tutulacaksınız. - ZUHRUF 44 KURAN

Bütün kavimler içindir demiyor. Bütün kavimler ondan sorumludur demiyor. Neden?

Senide ataları uyarılmamış olan ve bu sebeple gaflet içinde kalmış o bir kavmi uyarman için gönderdik. - Yasin 6 KURAN

Evet yine bütün kavimleri uyarmak için demeyi unutmuş.
Ve Muhammed ‘mahşer günü’ sadece kendi kavminden şikayetçi olacakmış:

Peygamber der ki: Ey Rabbim! Benim KAVMİM bu Kur’an’ı terk etti. - Furkan 30 Kuran

Görüldüğü gibi diğer kavimler Muhammed'in gündeminde yoklar.
Arapça inmesinin sebebi arap yarımadasına inmesidir daha normal bir şey var mı? Ve hz muhammedin son peygamber olması gelecek son din demektir ve sadece araplara indirilmediğinin kanıtıdır. Eğer sadece araplara inseydi şuan diğer kavimlere peygamber gelmesinin devam etmesi gerekirdi.

O kavmi o dönem yaptığı azgınlık ve sapkınlığı uyarmak için gönderdi o zaman yapılan azgınlık ve sapkınlıktan dolayı.
 

Kaybeden Şair

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,284
Tepki puanı
611
Düşünce
Ateist
Tebrik ederim çok iyi yazı olmuş. Evet çok doğru Araplar dışındaki diğer kavimler Muhammedin gündeminde yoktur. Halbuki Müslümanlar sürekli olarak bunun tam tersini iddia eder dururlar. Bu sadece kuru bir İslam propagandasıdır, gerçek değildir. Gerçek yukarıda anlatılıyor.
Emeğine sağlık. Güzel bir konu. Ama buna da bir cevap hazırlamışlardır.
 

CERNO

Üye
Mesajlar
29
Tepki puanı
41
Düşünce
Deist
Arapça inmesinin sebebi arap yarımadasına inmesidir daha normal bir şey var mı?
Sorun Arapça olması değildir. Sorun Arapça konuşan Arap kavmine özelim demesidir. Arapça olmasıyla Arap kavmine özel olabilmek için Arapçayım demesi aynı şey değildir.

Kuranı sizin anlayabilmeniz için Arapça indirdik - Yusuf 2 KURAN

Apaçık Arap lisanıyla - Şuara 195 KURAN
(Bi lisânin arabiyyin mubîn)

Arapça olan bir kitabın sürekli ben Arapçayım demesinin sebebi nedir? Kitabın Arapça yazılmış olması kitabın Arapça olduğunu anlamaya yetiyor. O halde neden sürekli Arapçayım diyor?

Demek ki olay sadece Arapça olması değil, kendini Arap diline özel saymasıdır. Aksi halde zaten Arapça olan bir kitap sürekli ben Arapçayım deme gereğini duymazdı. Türkçe bir kitap yazsanız, içine sürekli bu kitap Türkçedir yazma gereği duyar mıydınız? Ve olay sizin dediğiniz gibi olsaydı Zuhruf 44 ayeti bu günkü gibi olmazdı.

Kuran senin için ve kavmin için bir öğüttür. Sen ve Kavmin ondan sorumlu tutulacaksınız - ZUHRUF 44 KURAN

Bütün kavimler içindir demiyor, bütün kavimler ondan sorumludur demiyor. Üstelik Kuran da yabancı dilde inen mesaja itiraz hakkı tanıyan ayetin olmaması gerekiyordu. Ama var (Fussilet 44. ayet).

Eğer onu Arapça bir Kuran kılmasaydık; 'neden dilimizde inmedi, Arap olana Arapça olmayan bir Kuran olurmu hiç' diyeceklerdi - Fussilet 44 KURAN

O zaman Japonlarında, Japonca inmeyen bir kitap için "neden dilimizde inmedi" deme hakları vardır. Japon olana Japonca inmeyen kitap olur mu deme hakları vardır.

Ve yine kavmin diliyle peygamberin dili aynı olmalıdır, farklı olmamalıdır diyen ayetin Kuran'da olmaması gerekiyordu (İbrahim 4.ayet). Ama var.

Biz her peygamberi başka değil, sadece kendi kavminin diliyle kendi kavmi için göndeririz. Böylece onlara anlatabilmesini mümkün kılarız. - İBRAHİM 4 KURAN

Bu ayet aşağıdaki gibi de çevrilebilir.

Biz her kavme başka değil, sadece o kavmin kendi diliyle sesleniriz, o kavmin kendi içinden olan bir peygamberle yaparız bunu. Mesajını onlara anlatabilmesini bu şekilde yaparız. - İBRAHİM 4 KURAN

Ama sizler bu ayeti inkar ediyorsunuz. Peygamberin diliyle kavmin dili farklı olsa da olur diyorsunuz.

Kuranı başka değil, pürüzsüz Arapça yaptık ki korunabilsinler. - Zumer 28 KURAN

Demek ki pürüzsüz Arapça olmasaydı Arap Kavmi korunamayacaktı. Arapların korunabilmesi için pürüzsüz Arapça bir kitap gerekiyorsa, Japonların korunması içinde pürüzsüz Japonca bir kitap gerekiyordur.
 

Kemal

☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
392
Tepki puanı
256
Düşünce
Agnostik
Ayetlerde görüldüğü üzere Kuran kesinlikle evrensel değildir. Araplara hitap eder.
 
Üst