Zina nedeniyle değnek cezasına çarptırılan genç infazda bayıldı, ancak ceza tamamlandı

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,576
Tepki puanı
754
Düşünce
Ateist
Acımamışlar aynen ayette istendiği gibi! Ayetler Kur'an'da durduğu gibi durmaz beyler akıllı olun.

Nur 2: "Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine YÜZER DEĞNEK VURUN.Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız,Allah'ın dini konusunda onlara ACIYACAĞINIZ TUTMASIN...."


Endonezya'nın şeriatla yönetilen Açe eyaletinde evlilik öncesi cinsel ilişkiye girmekten suçlu bulunan bir kişi, çarptırıldığı değnek cezası infaz edilirken bayıldı. İlk yardım müdahalesi ile ayıltılan 22 yaşındaki genç 100 değnek cezasının tamamlanmasının ardından hastaneye kaldırıldı.

Endonezya'da şeriat kurallarının hakim olduğu tek eyalet olan Açe'de kumar oynayanlar, alkol tüketenler, eş cinsel veya evlilik öncesi ilişkiye girenler halk önünde değnek cezasına çarptırılıyor.

Gencin ilişkiye girdiği kadın ve aynı kadının ilişkiye girdiği bir başka erkek de 100 değnek cezasına çarptırıldı.
Yerel medyada aynı gün içerisinde değnek cezası alan bir başka kadının da infaz sırasında bayıldığı haberleri yer aldı.

Uluslararası Af Örgütü Endonezya Direktörü Usman Hamid "iki kişinin bilincini kaybetmiş olması bunun yetkileri altında meydana gelmesine izin veren idarecilerin suç işlediğini gösteriyor" diyerek işkenceye varan bu "zalim, insanlık dışı ve küçük düşürücü" cezalandırma sistemine son verilmesi çağrısında bulundu.

İnsan hakları grupları halka açık değnek cezasını kınarken Endonezya Devlet Başkanı Joko Widodo da buna son verilmesini istedi. Fakat uygulama Açe'nin ağırlıklı olarak Müslüman olan toplumu arasında geniş bir desteğe sahip.


1575709466969.png


https://tr.euronews.com/2019/12/05/zina-nedeniyle-degnek-cezasina-carptirilan-genc-infazda-bayildi-ancak-ceza-tamamlandi?utm_medium=Social&utm_source
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,381
Tepki puanı
412
Düşünce
Sünni
Zina cezası ise nesep, soy karışıklığını önler. Nesli, ırz ve namusu koruyup sağlam bir aile yapısı oluşmasını sağlar.

Cezalar ibret verici ve önleyicidir. İslam'da cezaların infazı halka açık yapılır. Bu durum daha sonra ortaya çıkabilecek olan suçlar için önemli bir caydırıcılık niteliği taşır. Cezaların halkın önünde uygulanmasının bir diğer amacı da infazı gerçekleştirenin hukukun dışına çıkmasına, cezayı haksız yere artırmasına engel olmaktır.

Zina edene ceza tatbik edilirken nasıl bir yöntem uygulanacağı fıkıh kitaplarında açıklanmıştır:

BİRİNCİSİ:
Değnek iri olmayacak, çöp gibi çok basit de olmayacak, parmak kadar düz ve budaksız olacak.

Parmak kadar düz ve budaksız olması daha az acı vermeyi sağlar. Çünkü amaç acı vermek değildir.

İKİNCİSİ:
Vuran kimse vururken en son omuzu hizasına kadar kaldıracak ve omuzundan arkasına aşırtmayacak,

Çünkü amaç acı vermek değildir.

ÜÇÜNCÜSÜ:
Çıplak vücuda vurulmayacak, fakat kürk gibi kalın elbise varsa çıkarılacak. Rivayet edilir ki, Ebu Ubeyde b. Cerrah (r.a)'a had cezası için bir adam getirildi, adam gömleğini çıkarmaya başladı ve "Benim şu günahkâr vücudum dövülürken üzerinde gömlek bulunması uygun değildir." dedi, Ebu Ubeyde, gömleğini çıkarmasına izin vermeyin, dedi ve o şekilde dövüldü.

Çünkü amaç acı vermek değildir.

DÖRDÜNCÜSÜ:
Yüz, karın ve edeb yeri gibi nazik ve tehlikeli organlara vurulmaz.

Çünkü amaç acı vermek değildir.


BEŞİNCİSİ:
Hepsi bir yere de vurulmayıp diğer organlara gereği şekilde yaygınlaştırılır...

Çünkü amaç acı vermek değildir.

Eğer söz konusu haber doğruysa ve ceza tatbik edilirken haddi aştılarsa, işkence seviyesine işi getirdilerse, bu durum zaten İslama aykırı. İşkenceyi önlemek için infazın halka açık yapılması emredilmiştir. İntikam şeklinde bir kötüye kullanmaya meydan vermemek için bir teminattır. Çünkü gizli dövmelerin, hiddetin sevkiyle işkence halini alması veya bir iltimasa uğraması mümkündür. Nitekim tarihin şikayet edegeldiği zalimane işkenceler hep gizlenerek yapılmıştır. Bundan dolayı Avrupalı ceza hukukçularının dövme gibi bedeni cezalandırmaları hoş görmemeleri de hiç sebebsiz değildir. Fakat hapis gibi genellikle uygun görülebilen cezaların çoğu cismani olmaktan kurtulamayacağı gibi, gizli dövme kadar kötüye kullanmaya müsait bulunduğu da inkâr olunamaz. Bir mahpusa, hele yalnız olan bir mahpusa karşı ne yapılmaz. Halbuki, herkesin gözetimi önündeki bir dövme tesirli olmakla beraber, haddi aşmaya müsait değildir. İşte darb, ancak bu şahitlik ve kontrol altında açıkça olmak şartıyla meşru kılınmıştır.

Gerek sıhhî, gerek tabiî, gerek ahlâkî, gerek hukukî, gerek toplumsal -hangi yönden düşünülürse düşünülsün- zina çok zararlı, harab edici bir günahtır. Erkekle kadının yaratılış ihtiyaçlarından olan cinsî münasebetlerinin, meşru ve güzel yolu zinada değil, nikahtadır. Nikahta kadının hakları vardır ama zinada kadın çok zarar görür. Zinanın yasaklanması kadının korunması adına da çok önemlidir.

Bu sebepten insanlara yardım ve acıma zinaya teşvikte değil, ondan menetme ve kurtarmaktadır. İnsan sevgisi bunu gerektirir.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

kavak

☆☆☆
Üye
Mesajlar
452
Tepki puanı
301
Düşünce
Ateist
@Entropyy22
Muhterem

İki yetişkin insanın birbirleri arasında cereyan eden cinsel ilişkisini yargılamak ve cezalandırmak kimsenin haddine değildir.
Artı; insan haklarına da aykırıdır.
Hele ki her ikisi de bekar ise, diğerlerine affedersiniz bok yemek düşer!
Şayet evli iseler, o zaman da sadece eşlerini ilgilendiren bir mevzudur.
Mahkemeye baş vurulur, boşanılır veya barışılır.
Bu da kimseyi ilgilendirmez.

Medeniyet ve insanlık, herşeyden önce insan onuruna saygıyı gerektirir.
Dolayısıyla bu şekilde ulu orta meydanlarda uygulanan ilkel yöntemler, onların onurlarını haksız yere peş paralık ettiği yetmiyormuş gibi hem de o yaşadıkları çevrede yaşamlarını devam etmelerini imkansız kılmaktadır.


Sevgiler
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,381
Tepki puanı
412
Düşünce
Sünni
@Entropyy22
Muhterem

İki yetişkin insanın birbirleri arasında cereyan eden cinsel ilişkisini yargılamak ve cezalandırmak kimsenin haddine değildir.
Artı; insan haklarına da aykırıdır.
Hele ki her ikisi de bekar ise, diğerlerine affedersiniz bok yemek düşer!
Şayet evli iseler, o zaman da sadece eşlerini ilgilendiren bir mevzudur.
Mahkemeye baş vurulur, boşanılır veya barışılır.
Bu da kimseyi ilgilendirmez.

Medeniyet ve insanlık, herşeyden önce insan onuruna saygıyı gerektirir.
Dolayısıyla bu şekilde ulu orta meydanlarda uygulanan ilkel yöntemler, onların onurlarını haksız yere peş paralık ettiği yetmiyormuş gibi hem de o yaşadıkları çevrede yaşamlarını devam etmelerini imkansız kılmaktadır.


Sevgiler
Bir şey yanlışsa evlilik öncesinde de, evlilik esnasında da yanlıştır. Ha evliyken kişi başkasıyla birlikte olmuş ha evlilik öncesinde. Maddesel anlamda hiçbir fark yok. Manevi açıdan bakarsak iş değişir. O zaman da kişinin bu özel fiili sadece eşiyle yaşaması gerekir. Öncesinde de eşine sadık kalmış olarak evlenmesi gerekir.

Zaten ceza şahsın tercihi için değil, toplumun, özellikle de kadının korunması içindir. Çünkü olası bir olumsuz durumda nesil karışır, özellikle kadınlar ve çocuklar bu süreçte çok yıpranır. Buna kimsenin hakkı yok. Bu insan haklarına aykırı
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,576
Tepki puanı
754
Düşünce
Ateist
Evet aslında recm uygulamasındada zina yapan insanın başına atılanda taş değildir. Hadiste yanlış çevrilmiş. Aslına pinpon topu atılması gerekiyor çünkü amaç zina yapanı taşlayarak öldürmek değil tenis oynamak, atan kişilerin elindede masa tenisi raketi olacakki zina yapanın kafasından geri dönen topu raketle tekrar kafaya geri gönderecek 1 saat uygulama bu şekilde sürecek recm budur. Kehh kehh keh...
 

rhynkar

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
388
Tepki puanı
188
Düşünce
Ateist
Kuran'da "karılarınızı dövün" , "zina yapanlara yüzer değnek vurun" yazar ama bunlar çıkıp öyle bir şey yazmadığı halde "aslında mendille vurma değilde değdirme, aslında değnekle vurma değilde ince küçük can acıtmayan bir şeyle" vs. diye zırvalamaktan çekinmezler. Cidden "kalpleri mühürlenmiş" bunların...
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,381
Tepki puanı
412
Düşünce
Sünni
Hayır, gerçek islam aynen bu ve hatta çok daha fazlasıdır.
Burada cevabı var
Zina cezası ise nesep, soy karışıklığını önler. Nesli, ırz ve namusu koruyup sağlam bir aile yapısı oluşmasını sağlar.

Cezalar ibret verici ve önleyicidir. İslam'da cezaların infazı halka açık yapılır. Bu durum daha sonra ortaya çıkabilecek olan suçlar için önemli bir caydırıcılık niteliği taşır. Cezaların halkın önünde uygulanmasının bir diğer amacı da infazı gerçekleştirenin hukukun dışına çıkmasına, cezayı haksız yere artırmasına engel olmaktır.

Zina edene ceza tatbik edilirken nasıl bir yöntem uygulanacağı fıkıh kitaplarında açıklanmıştır:

BİRİNCİSİ:
Değnek iri olmayacak, çöp gibi çok basit de olmayacak, parmak kadar düz ve budaksız olacak.

Parmak kadar düz ve budaksız olması daha az acı vermeyi sağlar. Çünkü amaç acı vermek değildir.

İKİNCİSİ:
Vuran kimse vururken en son omuzu hizasına kadar kaldıracak ve omuzundan arkasına aşırtmayacak,

Çünkü amaç acı vermek değildir.

ÜÇÜNCÜSÜ:
Çıplak vücuda vurulmayacak, fakat kürk gibi kalın elbise varsa çıkarılacak. Rivayet edilir ki, Ebu Ubeyde b. Cerrah (r.a)'a had cezası için bir adam getirildi, adam gömleğini çıkarmaya başladı ve "Benim şu günahkâr vücudum dövülürken üzerinde gömlek bulunması uygun değildir." dedi, Ebu Ubeyde, gömleğini çıkarmasına izin vermeyin, dedi ve o şekilde dövüldü.

Çünkü amaç acı vermek değildir.

DÖRDÜNCÜSÜ:
Yüz, karın ve edeb yeri gibi nazik ve tehlikeli organlara vurulmaz.

Çünkü amaç acı vermek değildir.


BEŞİNCİSİ:
Hepsi bir yere de vurulmayıp diğer organlara gereği şekilde yaygınlaştırılır...

Çünkü amaç acı vermek değildir.

Eğer söz konusu haber doğruysa ve ceza tatbik edilirken haddi aştılarsa, işkence seviyesine işi getirdilerse, bu durum zaten İslama aykırı. İşkenceyi önlemek için infazın halka açık yapılması emredilmiştir. İntikam şeklinde bir kötüye kullanmaya meydan vermemek için bir teminattır. Çünkü gizli dövmelerin, hiddetin sevkiyle işkence halini alması veya bir iltimasa uğraması mümkündür. Nitekim tarihin şikayet edegeldiği zalimane işkenceler hep gizlenerek yapılmıştır. Bundan dolayı Avrupalı ceza hukukçularının dövme gibi bedeni cezalandırmaları hoş görmemeleri de hiç sebebsiz değildir. Fakat hapis gibi genellikle uygun görülebilen cezaların çoğu cismani olmaktan kurtulamayacağı gibi, gizli dövme kadar kötüye kullanmaya müsait bulunduğu da inkâr olunamaz. Bir mahpusa, hele yalnız olan bir mahpusa karşı ne yapılmaz. Halbuki, herkesin gözetimi önündeki bir dövme tesirli olmakla beraber, haddi aşmaya müsait değildir. İşte darb, ancak bu şahitlik ve kontrol altında açıkça olmak şartıyla meşru kılınmıştır.

Gerek sıhhî, gerek tabiî, gerek ahlâkî, gerek hukukî, gerek toplumsal -hangi yönden düşünülürse düşünülsün- zina çok zararlı, harab edici bir günahtır. Erkekle kadının yaratılış ihtiyaçlarından olan cinsî münasebetlerinin, meşru ve güzel yolu zinada değil, nikahtadır. Nikahta kadının hakları vardır ama zinada kadın çok zarar görür. Zinanın yasaklanması kadının korunması adına da çok önemlidir.

Bu sebepten insanlara yardım ve acıma zinaya teşvikte değil, ondan menetme ve kurtarmaktadır. İnsan sevgisi bunu gerektirir.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,381
Tepki puanı
412
Düşünce
Sünni
Taşlanarak öldürülen zina cezasının durumu ayrı. Orada evli olduğu halde, bu fiili en az dört kişinin gördüğü yani umuma açık şekilde işleyen sapık ruhlu insanlar, toplumdaki diğer insanlara zarar vermesin diye bu şekilde öldürülür. Böylece diğer sapıklar da toplumdaki insanlara zarar vermeye cesaret edemezler. Recm esnasında kaçan olursa yakalanılmaya çalışılmaz. Çünkü bu dünyada çektiği bu sıkıntı günahlarına kefaret olur. Ahirete temiz gider ama cezasının ahirete kalmasını tercih edip kaçarsa yakalanılmaya çalışılmaz
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,381
Tepki puanı
412
Düşünce
Sünni
Kuran'da "karılarınızı dövün" , "zina yapanlara yüzer değnek vurun" yazar ama bunlar çıkıp öyle bir şey yazmadığı halde "aslında mendille vurma değilde değdirme, aslında değnekle vurma değilde ince küçük can acıtmayan bir şeyle" vs. diye zırvalamaktan çekinmezler. Cidden "kalpleri mühürlenmiş" bunların...
Kuranda yazanların açıklaması işkembeden atarak olmaz. Hadislere bakmak lazım. Zaten metin kritiği bilimine göre bir metnin doğru anlaşılabilmesi için bunu yapmak şarttır. Bunu yapmadan ortaya atılan her yorum metin kritiği bilimine göre çöptür
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,381
Tepki puanı
412
Düşünce
Sünni
bu islamın ta kendisidir ve çok daha fazlası da var. recm denilen cezayı inceleyin.
Taşlanarak öldürülen zina cezasının durumu ayrı. Orada evli olduğu halde, bu fiili en az dört kişinin gördüğü yani umuma açık şekilde işleyen sapık ruhlu insanlar, toplumdaki diğer insanlara zarar vermesin diye bu şekilde öldürülür. Böylece diğer sapıklar da toplumdaki insanlara zarar vermeye cesaret edemezler. Recm esnasında kaçan olursa yakalanılmaya çalışılmaz. Çünkü bu dünyada çektiği bu sıkıntı günahlarına kefaret olur. Ahirete temiz gider ama cezasının ahirete kalmasını tercih edip kaçarsa yakalanılmaya çalışılmaz
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,576
Tepki puanı
754
Düşünce
Ateist
Sapık ruhlu kime göre sapık ruhlu bana göre 9 yaşında bir çocukla gerdeğe girende sapık ruhlu ve toplumdaki insanlarada zarar verir pedofilinin önünü açar pedofili evlilikler ortaya çıkar. Evlatlığının karısını alıp ve o kadını yine evlatlığı tarafından kendisine istetmekte sapık ruhlu böylelerinin öldürülmesi gerekiyorsa buyrun beyinlerinizde öldürün sizde kurtulun bizde.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,381
Tepki puanı
412
Düşünce
Sünni
9 yaş iddiasının yanlış olduğunu defalarca ispat etmemize rağmen aynı iddiayı devam ettirmek, sapık ruh göstergesidir.

Boşanmış bir kadın, isterse evlatlığın eski eşi olsun farketmez, evlenmekte sorun yok. Buna rağmen bu evlilikle ilgili uydurma senaryoların tamamının uydurma olduğu defalarca ispat edilmişken aynı şeyleri tekrar etmek, sapık ruh göstergesidir
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,576
Tepki puanı
754
Düşünce
Ateist
9 yaşın doğru olduğunu hakemli dergide yayınlanan makalede gösterdik 17-18 yaş muhabbetinin çürüdüğünüde makalede gördük hatta birileri 9 yaşında biriyle evlenmiş olsa bile o zamanın şartlarına göre değerlendirmek gerekir diyecek seviyeye geldi. Artık bu konuda kıvırmaya gerek yok islam dünyası 9 yaşı artık tartışmıyor.

Şimdi herkese bir soru aşağıya bir video bırakıyorum videodaki sapık ruhlu sizce kim buyrun herkes cevaplasın.

 

rhynkar

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
388
Tepki puanı
188
Düşünce
Ateist
Arkadaşlar "metin kritiği bilimi" diye bir bilim dalı varmış bundan sonra "kişisel" kendi fikrinizi belirtirken "metin kritiği bilimi"ne uygun olarak yorum yapmanızda fayda var. :D :D
 
Üst